DZIECI AKTORAMI W PRZESTRZENIACH ŻYCIA SPOŁECZNEGO. SPRAWCZOŚĆ W SIECI RELACJI
MAŁGORZATA KOWALIK-OLUBIŃSKA
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO EDUKACYJNE AKAPIT
Cena: 32.90 zł
29.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-66951-25-9
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
Tytuł i treść prezentowanej publikacji nawiązuje do wyeksponowanej w polu badawczym Childhood Studies idei dzieci-aktorów społecznych i powiązanego z nim pojęcia dziecięcej sprawczości. Autorka opowiada się za rozpatrywaniem konceptu dziecięcej sprawczości z perspektywy relacyjnej, w której jest ona uznawana za fenomen społeczny wyłaniający się z sieci relacji, w jakie wchodzą dzieci z ludzkimi i nie-ludzkimi autorami sprawczości. Zawarte w pracy opisy fenomenu dziecięcej sprawczości w różnych przestrzeniach życia społecznego analizuje Autorka właśnie z tej perspektywy. Stara się zatem pokazać, w jakich sieciach relacji między różnymi aktorami ujawnia się dziecięca sprawczość, jaką pozycję aktora mogą w nich zajmować dzieci i jakie są tego konsekwencje.
"Książka Małgorzaty Kowalik-Olubińskiej pod tytułem Dzieci aktorami w przestrzeniach życia społecznego. Sprawczość w sieci relacji wprowadza w zagadnienie dziecięcej sprawczości z perspektywy relacyjnej i stanowi ważną publikację napisaną z dużą starannością oraz dbałością o jakość merytoryczną i formalną tekstu. Książka ma spójną, klarowną strukturę, a uznanie budzi obszerna i celnie dobrana literatura, głównie anglojęzyczna. Książka zmusza też do refleksji, namysłu, zastanowienia się nad fenomenem dziecięcej sprawczości i dlatego powinna trafić do rąk nauczycieli i kandydatów do tego zawodu, a także do tych rodziców, którym na sercu leży dobro i szczęście dziecka"
dr hab. Krystyna Żuchelkowska, prof. Kolegium Jagiellońskiego - Toruńska Szkoła Wyższa
"Recenzowana praca jest ważnym głosem tak w teorii pedagogicznej i socjologicznej (ma szeroki i pogłębiony kontekst naukowy), jak i praktyce wychowawczej i edukacyjnej. Jest także głosem dzieci w obszarze komfortu ich życia, praw człowieka, globalizacji, współczesnych zagrożeń klimatycznych, ekonomicznych, manifestowanych przez dzieci w bieżącym życiu i sieci online. Problematyka doskonale wpisuje się w sprawczość działań także na rzecz zrównoważonego rozwoju - obejmujących aktywność samych dzieci, a także na rzecz dzieci, o czym głośno dziś mówią międzynarodowe organizacje, m.in. OMEP - Światowa Organizacja Wychowania Przedszkolnego"
dr Elżbieta Wieczór, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
SPIS TREŚCI
Wstęp
Część I.
Konteksty ujawniania się idei dzieci-aktorów społecznych
Rozdział 1.
Idea dzieci-aktorów w kontekście akademickim
Rozdział 2.
Idea dzieci-aktorów w kontekście praktyki społecznej
Część II.
Konceptualizacje dziecięcej sprawczości w dyskursie
Childhood Studies
Rozdział 1.
Konwencjonalna konceptualizacja dziecięcej sprawczości
Rozdział 2.
Relacyjne ujęcia dziecięcej sprawczości
Część III.
Dziecięca sprawczość w przestrzeniach życia społecznego
Rozdział 1.
Rodzina i gospodarstwo domowe
Rozdział 2.
Szkoła i edukacja
Rozdział 3.
Rówieśnicy, kultury dziecięce, media cyfrowe
Rozdział 4.
Przestrzeń publiczna, partycypacja społeczna dzieci
Zakończenie
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-66951-25-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.