ORGANIZACJA INTELIGENTNA. PERSPEKTYWA ZASOBÓW LUDZKICH
red.nauk.CEZARY SUSZYŃSKI, red.nauk.GRAŻYNA LEŚNIAK-ŁEBKOWSKA
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 50.00 zł
45.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8030-063-7
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2016 |
|
Korzenie idei organizacji inteligentnej sięgają początku lat 90. XX wieku i pionierskiej pracy Petera Senge‘a Piąta dyscyplina. Przez minione ćwierć wieku nastąpiło znaczące wykształcenie i wyrafinowanie tej idei do postaci koncepcji, postępujące również zgodnie z pozytywnymi doświadczeniami, wynikającymi z jej wdrażania. Współcześnie jest ona jednym z kluczowych elementów bogatego nurtu bazującego na zdecydowanym dowartościowaniu niematerialnych zasobów organizacji, w szczególności szeroko postrzeganej wiedzy (vide Gospodarka oparta na wiedzy).
Książka Organizacja inteligentna. Perspektywa zasobów ludzkich w znacznej mierze ilustruje aktualny stan i efekty dotychczasowej ewolucji koncepcji organizacji inteligentnej. Przyjmując perspektywę zasobów ludzkich za wiodącą, zaprezentowano kolejno wiedzę i kompetencje jako podstawę organizacji inteligentnej, rolę zasobów ludzkich w tworzeniu jej potencjału, konkretne przykłady w różnych wymiarach działalności organizacji inteligentnej, a także wybrane aspekty metodyczno-badawcze tej organizacji. Dorobek, ale i "białe plamy" w obrębie wskazanych przekrojów, suma zgłoszonych wniosków i polemik oraz przedstawione wyniki autorskich badań dyskontują dotychczasową wiedzę, stanowiąc zarazem cenne źródło inspiracji do dalszego zgłębiania fenomenu organizacji inteligentnej.
Grażyna Leśniak-Łebkowska
Cezary Suszyński
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1
WIEDZA I KOMPETENCJE JAKO PODSTAWA ORGANIZACJI INTELIGENTNEJ
Barbara Czerniachowicz
Wybrane problemy budowania organizacji uczącej się
Magdalena K. Wyrwicka
Proaktywność ja"ko przesłanka inteligencji organizacji
Stefan Lachiewicz
Elementy organizacji inteligentnej w działalności zespołów projektowych
Magdalena Rzemieniak
Wiedza jako zasób niematerialny w przedsiębiorstwie inteligentnym
Anastasija Tcishkovskaia
Zarządzanie wiedzą i kreatywność w organizacjach inteligentnych
Sławomir Olko
Zarządzanie wiedzą w klastrze - perspektywa podejścia zasobowego
i sieciowego
Anna Wieczorek-Szymańska
Podejście kompetencyjne w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
organizacji
Zdzisław Jasiński
Dzielenie się wiedzą w zespołach pracowniczych
Barbara Wąsikowska
Wiedza o kliencie jako kluczowy czynnik sukcesu przedsiębiorstwa
inteligentnego
Agata Pierścieniak
Współpraca jako kompetencja inteligentnego przedsiębiorstwa
ROZDZIAŁ 2
ZASOBY LUDZKIE W TWORZENIU POTENCJAŁU ORGANIZACJI INTELIGENTNEJ
Katarzyna Krot, Dr hab. Dagmara Lewicka
Rola zaufania w organizacji inteligentnej
Agnieszka Izabela Baruk
Relacje między przełożonymi i pracownikami vs gotowość
do rekomendowania przez nich pracodawcy
Monika Kulikowska-Pawlak
Inteligencja polityczna przedsiębiorstwa: rola umiejętności politycznej
Justyna Światowiec-Szczepańska
Inteligentne przedsiębiorstwo w sieci powiązań personalnych
i instytucjonalnych
Bartosz Jasiński
Miejsce rady nadzorczej w procesie budowy i funkcjonowania
przedsiębiorstwa inteligentnego
Leszek Kiełtyka, Waldemar Jędrzejczyk
Kreowanie potencjału pracowniczego w organizacjach a natura człowieka
Grzegorz Łukasiewicz
Funkcjonalny i instytucjonalny wymiar zarządzania zasobami ludzkimi
w przedsiębiorstwach inteligentnych
Joanna M. Moczydłowska
Zarządzanie relacjami międzypokoleniowymi jako cecha przedsiębiorstw
inteligentnych
ROZDZIAŁ 3
ORGANIZACJA INTELIGENTNA W DZIAŁANIU
Edyta Janiak, Marek Krasiński
Wzrost inteligencji przedsiębiorstw branży budowlanej w Polsce poprzez
uczenie się pracowników. Perspektywa badawcza
Urszula Widelska
Kreatywność a inteligencja marketingowa przedsiębiorstwa sektora
tekstylno-odzieżowego
Izabela Konieczna
Świadomość ważności i stanu posiadanych zasobów i kompetencji w sferz< zatrudnienia jako przejaw inteligencji przedsiębiorstwa na przykładzie spółdzielni mieszkaniowych z województwa świętokrzyskiego
Rafał Matwiejczuk
Logistyczne potencjały sukcesu jako determinanty rozwoju
inteligentnych łańcuchów dostaw
Agnieszka Krawczyk-Sołtys
Szpital publiczny jako organizacja inteligentna
Karolina Beyer
Audyt kapitału intelektualnego w banku komercyjnym
- studium przypadku
Teresa Kupczyk
Kompetencje jako determinanty wyników finansowych przedsiębiorstw
na przykładzie konsultantów personalnych/ koordynatorów HR
Marcin Geryk
Uczelnia jako organizacja inteligentna
Aleksandra Laskowska-Rutkowska
Uczelnia Łazarskiego - przedsiębiorstwo inteligentne? Przykład
transformacji programów walidowanych z ekonomii
Seweryn Spałek
Wykorzystanie wiedzy i nowoczesnych metod w zarządzaniu projektami.
Zarys problematyki w kontekście badań polskich przedsiębiorstw
Mateusz Juchniewicz, Emil Bukłaha
Ryzyka w otoczeniu przedsiębiorstwa inteligentnego z perspektywy
realizacji projektów
Alina Kozarkiewicz, Paweł Paterek
Zarządzanie wiedzą klienta w projektach - znaczenie i uwarunkowania
ROZDZIAŁ 4
WYBRANE ASPEKTY METODYCZNO-BADAWCZE ORGANIZACJI INTELIGENTNEJ
Sylwia Stańczyk
Orientacja temporalna w przyszłych badaniach empirycznych
Piotr Fachura
Przestrzeń a organizacja - przyczynek do konceptualizacji w perspektywie
postmodernistycznej
Lilia Knop, Monika Odlanicka-Poczobut
Antecedencje i konsekwencje trwałości sieci - podstawowe założenia
badawcze
Helena Kościelniak, Małgorzata Łęgowik-Małolepsza
Proces pomiaru i oceny inteligencji organizacyjnej przedsiębiorstw
w badaniach empirycznych
Bartłomiej J. Gabryś
Organizacja inteligentna w perspektywie podejścia mieszanego: granice
interpretacji
Konrad Niziołek
Pomiar klimatu bezpieczeństwa w organizacji - wyniki badań
Anna Lipka
Inteligencja przedsiębiorstwa jako behawioralna dźwignia jego wartości
Kod wydawnictwa: 978-83-8030-063-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.