Dodano produkt do koszyka

Promocja

NOWY ODBIORCA? PRZEMIANY OBRAZU ODBIORCY W WYBRANYCH KONCEPCJACH WSPÓŁCZESNEJ KULTURY

NOWY ODBIORCA? PRZEMIANY OBRAZU ODBIORCY W WYBRANYCH KONCEPCJACH WSPÓŁCZESNEJ KULTURY

ANNA KOWALSKA

Wydawnictwo: OFICYNA NAUKOWA

Cena: 32.50 zł 29.25 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-64363-06-1

255 stron
format: A5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2014

Książka zawiera krytyczny przegląd teorii kultury współczesnej z perspektywy przemian modelu odbiorcy i odbioru - od klasycznych koncepcji kultury masowej z lat pięćdziesiątych XX wieku po najnowsze prace poświęcone kulturze uczestnictwa. Koncentracja na odbiorcy i jego podmiotowości staje się dla autorki sposobem na pisanie społecznej teorii mediów, powiązanej z kulturową transformacją systemów komunikacji społecznej. Wnikliwej analizie poddaje ona ukryte założenia na temat rozumienia zarówno samej kultury, jak i koncepcji jednostki jako jej uczestnika. Przedstawia również praktyczne wymiary odkrywania odbiorcy przez teorie, a przede wszystkim problem kompetencji medialnych publiczności oraz projektów edukacji medialnej. W centrum zainteresowania sytuuje wnikliwą i zarazem wszechstronną refleksję semiotyczną dotyczącą współczesnych przemian odbiorcy kultury. Mamy tu do czynienia z refleksją o charakterze systemowym, z istoty swej interdyscyplinarną. Jej podstawę metodologiczną stanowi nowocześnie uprawiana socjologia kultury.Współczesny i zarazem na wskroś nowoczesny charakter refleksji badawczej, jaką prezentuje autorka, czyni jej książkę tytułem bez precedensu na naszym rynku wydawniczym. Nie mieliśmy dotąd w rodzimej literaturze naukowej podobnego syntetycznego opracowania, które obejmowałoby rozległą całość przemian modelu odbioru i odbiorcy, a jednocześnie przedstawiało bogaty repertuar zagadnień związanych z tą złożoną, niełatwo poddającą się refleksji naukowej tematyką.Autorka nie tylko referuje klasyczne koncepcje teoretyczne, lecz również wielokrotnie przywołuje w swoich rozważaniach literaturę nową i najnowszą, powołując się na prace Manuela Castellsa, Lva Manovicha, Andrew Keena, Henry‘-ego Jenkinsa, Jamesa Gee, Paula Levinsona, Pierre‘-a Levy‘-ego, Sonii Livingstone i wielu innych badaczy tej złożonej problematyki.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie Rozdział I. Odbiorca nieobecny Teorie kultury masowej Teorie kultury masowej a tradycja selektywnych ujęć kultury"Ukryte założenia i jawne interpretacje kultury masowej" Elitarne koncepcje kultury vs teorie kultury masowej Postulaty, oceny, emocje Model komunikowania i model artykulacji kultury a nieobecnośćodbiorcy Koncepcja społeczeństwa masowego w służbie ideologii kulturymasowej Odbiorca we wczesnych badaniach empirycznych Widownia jako "masa społeczna" Dominujący paradygmat teoretyczny i badawczy w badaniachnad komunikowaniem masowym a badania nad odbiorcami Stopniowe przemiany w sposobach rozumienia odbiorcyw komunikacji masowej Ponowne odkrycie małych grup społecznych Teoria użytkowania i korzyści Rozdział II. Odbiorca odnaleziony Brytyjskie studia kulturowe Problem rozumienia kultury Podstawowy układ odniesienia dla kształtującego sięw studiach kulturowych rozumienia kultury Kultura jest zwyczajna Kulturalizm "Ojcowie założyciele" w roli ludzi marginalnych (marginal men) Dziedzictwo kulturalizmu Kultura i polityka Problem ideologii Próba zerwania z opozycją kultura wysoka-kultura niska Kultura popularna Kultura współczesna Stuart Hall. Kodowanie i dekodowanie Rozdział III. Wspólnoty interpretacyjne David Morley i dostrzeżenie roli kontekstu dekodowania Heterogeniczność publiczności Kultura robotnicza SubkulturyPojęcie subkultury Polityka stylu "Publiczność kobieca" i feministyczne badania nad odbiorem Problem reprezentacjiOdbiorca aktywny Rasa i etniczność Problem stereotypizacji mniejszości Rola przynależności etnicznej, narodowej i rasowej Metodologia badań nad odbiorcami Rozdział IV. Edukacja medialna Dostrzeżenie roli kompetencji odbiorców kultury Studia kulturowe jako inspiracja i teoretyczna baza projektówedukacji medialnej Społeczne zaangażowanie studiów kulturowych Pojmowanie roli intelektualisty w brytyjskich studiachkulturowych Kulturowa polityka różnicy w praktyce Studia kulturowe i ich dalsze interpretacje. Potencjał pedagogiczny Związki między pedagogiką krytyczną a studiami kulturowymi Źródła projektów edukacji medialnej Co to jest edukacja medialna? Problem kompetencji medialnych Media jako forma pedagogiki i socjalizacji Protekcjoniści kontra zwolennicy edukacji medialnej Edukacja medialna. Między teorią a praktyką Critical media literacy. Teoria w praktyce Krytyczna edukacja medialna Studia kulturowe w szkole Rozdział V. Rewolucja cyfrowa? Najnowsze ujęcia kultury "Choroba natychmiastowości" Retoryka "wielkiego zerwania" Postmodernistyczny nihilizm W drodze do przełamania impasu teoretycznego Kategoria kultury raz jeszcze Kumulatywny charakter sceny komunikacyjnej Teoria miękkiego determinizmu Perspektywa długiego trwania Rola analogowej fazy audiowizualności w kształtowaniu się"cyfrowego przewrotu". Potencjał badań studiów kulturowych Publiczność subkulturowa Fani Kultura fanów "Awangarda" kultury uczestnictwa Rozdział VI. Kultura uczestnictwaProblem interaktywności Socjologiczne ujęcia interaktywności Interaktywność i uczestnictwo Społeczna historia najnowszych technologii Aktywiści sieciowi Śmierć autora? Społeczne i kulturowe protokoły kultury uczestnictwa Internet Web 2.0 Media społeczne Kultura uczestnictwa czy kult amatora? Społeczna przestrzeń Internetu Cyfrowy podziałCyfrowy podział w Polsce Luka uczestnictwa Edukacja medialna 2.0 Edukacja medialna 2.0 w praktyce Edukacja medialna 2.0 w szkole. Trudności i ograniczeniaEdukacja nieformalna. "Wspólnoty przyciągania" Społeczności kreatywne Zakończenie Indeks osób Indeks rzeczowy Bibliografia Podziękowania

Kod wydawnictwa: 978-83-64363-06-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl