Dodano produkt do koszyka

Promocja

APPLEIZACJA KULTURY ZMIANA ZACHOWAŃ KOMUNIKACYJNYCH W KONTEKŚCIE NOWYCH MEDIÓW

APPLEIZACJA KULTURY ZMIANA ZACHOWAŃ KOMUNIKACYJNYCH W KONTEKŚCIE NOWYCH MEDIÓW

BARBARA ORZEŁ

Wydawnictwo: ŚLĄSK

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7164-826-7
 
203 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014
 

Dlaczego oczy wszystkich technologicznych entuzjastów zwrócone były na poczynania Steve‘-a Jobsa? Jak firma Apple zmieniła nasze zachowania komunikacyjne ? Dlaczego uważam, że nasza kultura zaczęła być poddawana "appleizacji"?"Przejście na dietę jabłkową" (niejako przymusowe) mogłoby być kwintesencją współczesnej kultury. Apple chce, by każdy człowiek toczył iLife (nieprzypadkowo pakiet oprogramowania służący do obróbki zdjęć, filmów, tworzenia muzyki, dołączany do każdego nowo zakupionego Maca, nosi właśnie taką nazwę). iFilozofia ma być częścią naszego życia. Czy jednak w związku z tym "I" (czyli "ja") stanie się podrzędne względem "i" ("zappleizowanego" przedrostka) i ostatecznie podmiot stanie się przedmiotem? Czy rzeczywiście jesteśmy świadkami postępującej reifikacji? Jaką cenę przyjdzie nam zapłacić za wybór iLife? Przedstawione problemy znajdą rozwinięcie w kolejnych rozdziałach tej pracy.Chcąc skupić się na swoistym fenomenie produktów koncernu z Cupertino, pragnę poruszyć kwestie estetyki, designu, antropologii mediów czy też filozofii kultury. Interesują mnie również zmiany zachowań komunikacyjnych, które dokonały się w ciągu kilku lat za pośrednictwem kontaktu użytkowników z tymi technologiami.Książka obejmuje dwa obszary tematyczne: pierwszy skoncentrowany na produktach Apple, a drugi na analizie tych aspektów (estetyka, desing, antropologia filozofii i kultury), w które wtargnęły opisywane nowe media.

SPIS TREŚCI

Wstęp1. Historia firmy Apple - nazwa, logo, najważniejsze wydarzeniaNazwa i ewolucja logoZarys historii firmy Apple2. Z problemów estetyki nowych mediówEstetyka nowych mediów w optyce Martina HeideggeraKoncepcja "estetyki poza estetyką"Wolfganga WelschaSztuka nowych mediów czy nowe media jako dzieła sztuki?Dlaczego pragniemy posiadać estetyczne nowe media?3. Od iMaca do iPada- nowa era designu w ITDesign jest przekazemKultura designuOd iMaca do iPada Na czym polega "religia dizajnerska" Apple?Rola Design ManagementPo co ludziom design?4. InterfejsMetafora - inspiracjaDoświadczenie użytkownikaApp jako "forma krytyczna" interfejsuOS X Lion - początek unifikacji interfejsów urządzeń mobilnychMit estetyczności interfejsu?5. Rytuał rozpakowywaniaCzym jest opakowanie?Opakowania produktów Apple"Unboxing" na YouTube - rytuał rozpakowywania6. Reklama i prezentacjaPrzegląd reklam prasowychNajważniejsze kampanie reklamoweProduct PlacementRola prezentacjiSalony Apple7. Naśladowcy Apple"Dobrzy artyści kopiują, a wielcy - kradną"Wojny patentoweKult białych słuchawek, czyli kilka słów o tak zwanych. "Apple wannabes"8. DotykDotyk w kulturzeDotykamy czy jesteśmy dotykani?- taktylność według Marshalla McLuhana i erricka de Kerckhove‘-aMulti-Touch - antropologia gestuVoice Gestures, czyli "rozmowa" z algorytmem9. iMózgFundamenty "platformy mentalnej"użytkownika nowych mediówMultitaskingCuration, czyli zarządzanie chaosemAktualizacje - Mózg v. 2.0"Technowypalenie"10. "Appleizacja" czy amerykanizacja kultury?Ameryka "wynaleziona" - mit i rzeczywistośćAmeryka skonsumowana (wedle zasady KISS)Amerykański Narcyz (i jego zwierciadła)ZakończenieŹródła

Kod wydawnictwa: 978-83-7164-826-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl