KOMUNIKOWANIE LOKALNO-REGIONALNE W DOBIE SPOŁECZEŃSTWA MEDIALNEGO TOM 1 PROBLEMY TEORETYCZNO-PRAKTYCZNE
red.STANISŁAW MICHALCZYK, red.KATARZYNA BRZOZA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŚLĄSKI
Cena: 29.90 zł
26.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-226-3364-9
312 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018
Przedmiotem studiów zaprezentowanych w publikacji są teoretyczne oraz praktyczne aspekty komunikowania lokalno-regionalnego. Szkice oraz opracowania otwierające niniejszy tom obejmują ustalenia teoretyczne w obszarze komunikowania lokalnego. Kolejne artykuły prezentujące wyniki badań empirycznych dotyczą wielu elementów procesu komunikowania lokalno-regionalnego tj. zawartości przekazu medialnego, audytorium mediów lokalno-regionalnych, dziennikarstwa lokalno-regionalnego. Integralną częścią pracy zbiorowej są teksty poświęcone uwarunkowaniom zagranicznym komunikowania lokalno-regionalnego zaprezentowane na przykładzie Rosji, Niemiec, Hiszpanii, Ukrainy, Australii oraz Łotwy. Książka ma wyraźnie medioznawczy charakter. Publikacja kierowana jest do osób zainteresowanych komunikowaniem lokalno-regionalnym w wymiarze teoretyczno-empirycznym czyli środowiska naukowego, studentów dziennikarstwa ale także praktyków, a więc osób związanych zawodowo z rynkiem mediów lokalno-regionalnych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Stanisław Michalczyk
Społeczności lokalne i˙regionalne jako zadania informacyjno-publicystyczne
Marek Jachimowski
Region periodycznej komunikacji medialnej jako przedmiot badań nauk o˙komunikacji i˙mediach
Ryszard Filas
Dzienniki regionalne w˙ Polsce po likwidacji duopolu. Krajobraz po wielkiej fuzji
Jacek. H. Kołodziej
Konstrukcje lokalności w "Dzienniku Polskim" i "Gazecie Krakowskiej". Analiza wybranych narracji
Dorota Piontek, Szymon Ossowski
Audytorium mediów lokalnych (regionalnych) i˙podstawowe źródła informacji na jego temat. Pomiar zasięgu i˙satysfakcji publiczności w˙badaniach CATI
Lucyna Szot
Deprecjacja zawodowa dziennikarza
Agnieszka Grzesiok-Horosz
Status prawny rubryki "Napisali o˙Nas"
Marcin Piechocki, Jacek Wyszyński
Czy istnieje życie poza Warszawą? Miasta polskie w˙programach informacyjnych na antenie ogólnokrajowej
Magdalena Ślawska
Przestrzeń pierwszej strony gazety na przykładzie lokalnych dodatków "Dziennika Zachodniego"
Katarzyna Brzoza
Dzień Kobiet, Dzień Mężczyzny, Dzień Matki i˙Dzień Ojca w˙"Dzienniku Zachodnim" (2015-2016)
Paweł Sarna
"Śląsk Literacki" (1952-1956) - kwartalnik Katowic i˙Stalinogrodu. Historia pisma w˙perspektywie retorycznej
Ilona Biernacka-Ligięza, Bartosz Pietrzyk
Lokalnie zintegrowani - radio studenckie w˙przestrzeni komunikowania lokalnego
Marian Gierula
Prasa regionalna w˙Rosji - wybrane problemy
Zbigniew Oniszczuk
Fenomen popularności niemieckich gazet lokalnych i˙regionalnych
Viktoriya Havrylyuk
Media regionalne niepodległej Ukrainy
Dagmara Głuszek-Szarfaniec
Regiony autonomiczne Hiszpanii wobec nowych mediów. Przypadek Katalonii i˙Kraju Basków
Mirosława Wielopolska-Szymura
Międzykulturowe komunikowanie lokalne: etniczne radio społeczne w Australii
Agnieszka Roguska
Kreowanie mediów lokalnych przez młodzież w˙Polsce i na Łotwie - wnioski z˙ badań
Marta Ryniejska-Kiełdanowicz
Koncepcja dyplomacji miast i˙jej znaczenie na przykładzie działań w zakresie kultury
Kod wydawnictwa: 978-83-226-3364-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.