Dodano produkt do koszyka

Promocja

MEDIA A INTEGRACJA EUROPEJSKA

MEDIA A INTEGRACJA EUROPEJSKA

red.TERESA SASIŃSKA-KLAS, red.AGNIESZKA HESS

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO

Cena: 31.40 zł 28.26 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 83-233-1785-2
198 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2004
 

Przygotowania do wstąpienia Polski do Unii Europejskiej sprawiły, że media w naszym kraju stanęły w obliczu licznych zadań i wyzwań. Na środkach masowego komunikowania spoczęła odpowiedzialność za dostarczanie obywatelom wiedzy o UE; jednocześnie wokół wszystkich problemów, korzyści i obaw, wiążących się z akcesją Polski do struktur zjednoczonej Europy. Odgrywając - z większym lub mniejszym sukcesem - rolę edukacyjną oraz kształtując opinię publiczną, media pozwoliły jednocześnie na ujawnienie się społecznych nadziei i niepokojów związanych z planowanym przełomem. Prasa, radio, telewizja, Internet znalazły się w centrum społecznych procesów i przemian poznawczych, jakie pociąga za sobą wejście Polski do UE.
Odpowiedzi na pytanie, czy i jak polskim mediom udaje się sprostać temu zadaniu, a także konfrontacji ich roli w procesach akcesyjnych z rolą, jaką odegrały w nich systemy medialne w krajach, które procesy integracyjne mają już za sobą, poświęcona jest niniejsza praca zbiorowa, przygotowana przez autorów z Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

SPIS TREŚCI

Słowo wstępne

Tomasz Goban-Klas
Polska chata w globalnej wiosce

Roman Bartoszcze
Rola komunikowania masowego

Część pierwsza
SYSTEMY MEDIALNE WYBRANYCH PAŃSTW EUROPEJSKICH

Roman Bartoszcze
Europejskie systemy medialne ("wprowadzenie)

Lucyna Słupek
Rynek mediów w Wielkiej Brytanii. Wybrane zagadnienia

Teresa Sławińska
Media regionów? Cechy charaktery styczne francuskiego systemu medialnego

Maria Magoska
Kultura polityczna we Włoszech. Fenomen Silvio Berlusconiego

Agnieszka Hess
Tańcowały dwa Michały... Podobieństwa, różnice i wzajemne przenikanie rynków medialnych Niemiec i Austrii

Beata Klimkiewicz
Medialna przestrzeń przepływów? Podobieństwa i różnice
reformy medialnej w Polsce, Czechach i Słowacji

Część druga
OPINIA PUBLICZNA I ROLA MEDIÓW W PROCESIE INTEGRACJI

Teresa Sasińska-Klas
Stosunek Polaków do Unii Europejskiej przed i po referendum unijnym
(w świetle badań opinii publicznej)

Marek Świerczyński
Polskie media w kampanii przed- i poreferendalnej

Małgorzata Lisowska-Magdziarz
Niech tyje lepszy świat? Polski intemauta myśli o Europie

Weronika Głownia-Świerczyńska
Rola telewizji publicznej w procesie integracji Polski z Unią Europejską

Andrzej Wojnach
Dekonstrukcja czy mitologizacjaEuropy?

Ewa Nowińska
Dziennikarz "wyjęty spod prawa", czyli "prawo do błędu"

Katarzyna Pokoma-Ignatowicz
Etyka we współczesnym polskim dziennikarstwie

Zakończenie

Nota o autorach

Kod wydawnictwa: 83-233-1785-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl