MEDIA A INTEGRACJA EUROPEJSKA
red.TERESA SASIŃSKA-KLAS, red.AGNIESZKA HESS
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO
Cena: 31.40 zł
28.26 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-233-1785-2 198 stron format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2004 |
Przygotowania do wstąpienia Polski do Unii Europejskiej sprawiły, że media w naszym kraju stanęły w obliczu licznych zadań i wyzwań. Na środkach masowego komunikowania spoczęła odpowiedzialność za dostarczanie obywatelom wiedzy o UE; jednocześnie wokół wszystkich problemów, korzyści i obaw, wiążących się z akcesją Polski do struktur zjednoczonej Europy. Odgrywając - z większym lub mniejszym sukcesem - rolę edukacyjną oraz kształtując opinię publiczną, media pozwoliły jednocześnie na ujawnienie się społecznych nadziei i niepokojów związanych z planowanym przełomem. Prasa, radio, telewizja, Internet znalazły się w centrum społecznych procesów i przemian poznawczych, jakie pociąga za sobą wejście Polski do UE.
Odpowiedzi na pytanie, czy i jak polskim mediom udaje się sprostać temu zadaniu, a także konfrontacji ich roli w procesach akcesyjnych z rolą, jaką odegrały w nich systemy medialne w krajach, które procesy integracyjne mają już za sobą, poświęcona jest niniejsza praca zbiorowa, przygotowana przez autorów z Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
SPIS TREŚCI
Słowo wstępne
Tomasz Goban-Klas
Polska chata w globalnej wiosce
Roman Bartoszcze
Rola komunikowania masowego
Część pierwsza
SYSTEMY MEDIALNE WYBRANYCH PAŃSTW EUROPEJSKICH
Roman Bartoszcze
Europejskie systemy medialne ("wprowadzenie)
Lucyna Słupek
Rynek mediów w Wielkiej Brytanii. Wybrane zagadnienia
Teresa Sławińska
Media regionów? Cechy charaktery styczne francuskiego systemu medialnego
Maria Magoska
Kultura polityczna we Włoszech. Fenomen Silvio Berlusconiego
Agnieszka Hess
Tańcowały dwa Michały... Podobieństwa, różnice i wzajemne przenikanie rynków medialnych Niemiec i Austrii
Beata Klimkiewicz
Medialna przestrzeń przepływów? Podobieństwa i różnice
reformy medialnej w Polsce, Czechach i Słowacji
Część druga
OPINIA PUBLICZNA I ROLA MEDIÓW W PROCESIE INTEGRACJI
Teresa Sasińska-Klas
Stosunek Polaków do Unii Europejskiej przed i po referendum unijnym
(w świetle badań opinii publicznej)
Marek Świerczyński
Polskie media w kampanii przed- i poreferendalnej
Małgorzata Lisowska-Magdziarz
Niech tyje lepszy świat? Polski intemauta myśli o Europie
Weronika Głownia-Świerczyńska
Rola telewizji publicznej w procesie integracji Polski z Unią Europejską
Andrzej Wojnach
Dekonstrukcja czy mitologizacjaEuropy?
Ewa Nowińska
Dziennikarz "wyjęty spod prawa", czyli "prawo do błędu"
Katarzyna Pokoma-Ignatowicz
Etyka we współczesnym polskim dziennikarstwie
Zakończenie
Nota o autorach
Kod wydawnictwa: 83-233-1785-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.