Dodano produkt do koszyka

Promocja

KONIECZNOŚĆ I RÓŻNORODNOŚĆ KOMPETENCJI MEDIALNEJ

KONIECZNOŚĆ I RÓŻNORODNOŚĆ KOMPETENCJI MEDIALNEJ

red.ANNA SUGIER-SZEREGA, red.MAŁGORZATA SŁAWEK-CZOCHRA

Wydawnictwo: KUL

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7702-541-3
 
228 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012
 

Pozycja, która oddajemy Czytelnikowi, ma wyraźnie zaznaczające się dwie części. Część pierwsza, zatytułowana Różnorodność kompetencji medialnych, zawiera opracowania o tematyce ogólnej, głównie autorstwa pracowników Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL. W części drugiej, pod tytułem Kompetencje w tworzeniu i odczytywaniu przekazów medialnych, studenci Instytutu prezentują tematykę bardziej szczegółową. W swoich opracowaniach wykazują, że aby czytać jakikolwiek tytuł prasowy, oglądać jakikolwiek film lub program telewizyjny, trzeba mieć odpowiednie kompetencje, by te przekazy medialne właściwie rozumieć i wykorzystać do swego rozwoju.Kompetencje medialne powinni mieć zarówno odbiorcy, jak i pracownicy mediów, szczególnie zaś dziennikarze. Większość autorów porusza jednak problem kompetencji medialnej odbiorcy. Polisemiotyczność i polisemantyczność przekazów medialnych daje mu możliwość różnorakich interpretacji, staje się on twórcą znaczeń, ale może mu brakować właściwego kodu umożliwiającego odpowiednie odczytanie przekazu medialnego i porozumienie się z innymi na jego temat.

ze Wstępu

SPIS TREŚCI

Wstęp (Leon Dyczewski, Anna Sugier-Szeregu)

Część I
RÓŻNORODNOŚĆ KOMPETENCJI MEDIALNYCH

Leon Dyczewski
Konieczność kompetencji medialnych w nowoczesności
Karol Klauza
Kompetencje medialne przez kształcenie. Specyfika środowiska medialnego
na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II
Justyna Szulich-Kałuża
Kompetencje w odczytywaniu przekazów medialnych
Marek Pytko
Kompetencje w zakresie rozumienia problemów religijnych
Anna Sugier-Szerega
Kompetencje w odczytywaniu kultury popularnej
Małgorzata Sławek-Czochra
Kompetencje w odczytywaniu symboliki przestrzeni miejskiej
na przykładzie Lublina
Aneta Duda
Kompetencje w odczytywaniu reklamy
Joanna Szegda
Kompetencje w zakresie informowania w Internecie
Grzegorz Winnicki
Kompetencje w dziedzinie informowania w bibliotece
Krzysztof Kulasza
Kompetencje dziennikarza w kontekście jego ról społecznych
Agnieszka Sztajdel
Europejczyk z Lublina - o nabywaniu kompetencji międzykulturowych

Część II
KOMPETENCJE W TWORZENIU I ODCZYTYWANIU
PRZEKAZÓW MEDIALNYCH

Aneta Lach
Prowokacja w wystąpieniach Janusza Palikota
Dominik Mikołajczyk
Pseudowydarzenia kreacją newsów
Katarzyna Rzucidło
Wizerunek medialny Bronisława Komorowskiego w "Rzeczpospolitej"
i "Gazecie Wyborczej"
Liliya Borhulevych
Obraz katastrofy smoleńskiej kreowany na łamach "Newsweeka Polska"
Barbara Mazurek
Obraz Kościoła katolickiego w tygodniku "Newsweek Polska"
Anna Mołodowiec
Rola pieśni tradycyjnych w muzyce współczesnej
Jakub Hap
Autentyczność polskiego rocka na przykładzie Grzegorza Ciechowskiego
i Republiki

Noty o autorach

Kod wydawnictwa: 978-83-7702-541-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl