MARKETING W PRAKTYCE ZESZYT 2 BADANIA RYNKU I ROZWÓJ PRODUKTU
PETER DAVIES, DAVID PARDEY
Wydawnictwo: FOSZE
Cena: 10.29 zł
9.26 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-901849-2-3
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 1994 |
|
Po zapoznaniu się z treścią tego zeszytu potrafisz:
- zdefiniować termin "badania rynku" oraz określić udział jaki wnoszą one do szerzej pojętych działań marketingowych,
- wyjaśnić pojęcie "systemu informacyjnego rynku" oraz rolę badań rynku w takim systemie,
- określić rodzaj informacji rynkowej, która może być uzyskana z tradycyjnych oraz elektronicznych systemów rejestracji danych,
- wyjaśnić, dlaczego w prognozowaniu popytu tak duże znaczenie przypisuje się modelom matematycznym i statystycznym,
- określić główne, wtórne źródła informacji rynkowej,
- określić główne etapy przygotowania i realizowania planu badań rynku,
- wyjaśnić znaczenie jakie posiada forma ankiety oraz strategia doboru prób do badań,
- określić główne metody klasyfikacji klientów,
- określić udział badań zbiorczych w strategii badań rynku,
- wyjaśnić etapy rozwoju nowych produktów oraz ich wprowadzania na rynek,
- wykorzystać metody określania nowych możliwości zbytu na rynku oraz przeanalizować dodatnie i ujemne strony szerokiego zakresu asortymentowego produktów,
- wykorzystać koncepcję "rynku eksperymentalnego" oraz określić te cechy rynku, które predestynują go do testowania nowych produktów.
SPIS TREŚCI
Uwagi wprowadzające
1. Badania rynku
Wprowadzenie. Co to jest badanie rynku? System informacyjny rynku. Co to jest informacja marketingowa? Przykłady: Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży (ABTA). Centrum handlowo-rozrywkowe Metrocentre.
2. Wprowadzenie do ankietowych badań rynku
Od czego zacząć? Rejestry marketingowe. Modele statystyczne i ekonometryczne. Badania wykorzystujące wtórne źródła informacji. Wnioski.
PIERWSZY TEST SPRAWDZAJĄCY
3. Badania ankietowe na zamówienie
Wprowadzenie. Przygotowanie badań. Przygotowanie ankiety. Klasyfikacja konsumentów. Metody doboru prób. Badania zbiorcze rynku. Analiza wyników badań i ich zastosowanie. Przykłady: Czasopismo The Independent. ABTA Płatki śniadaniowe. Papierosy Strand.
DRUGI TEST SPRAWDZAJĄCY
4. Rozwój produktu
Wprowadzenie. Co to jest "produkt"? Określenie nowych możliwości zbytu na rynku. Rozwój nowego produktu. Rynek eksperymentalny. Decyzja wprowadzenia produktu na rynek. Kształtowanie struktury asortymentowej produktów.
Przykłady: Centrum wypoczynkowo-handlowe Roys of Wroxham. Czasopismo The Independent. Przedsiębiorstwo zmechanizowanego sprzętu domowego Salter Hausewares Ltd. Wytwórnia wyrobów alkoholowych International Distillers and Vintners.
TRZECI TEST SPRAWDZAJĄCY
Odpowiedzi do ćwiczeń
Odpowiedzi do testów sprawdzających
Kod wydawnictwa: 83-901849-2-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.