CZYNNIKI KSZTAŁTOWANIA DECYZJI FINANSOWYCH KONSUMENTÓW W TEORII I PRAKTYCE
HEORHIY CHEREVKO
Wydawnictwo: UNIWERSYTET RZESZOWSKI
Cena: 34.90 zł
31.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7996-985-2
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
Tematyka opracowania dotyczy bardzo istotnego zagadnienia, jakim są decyzje finansowe konsumentów oraz determinujące je czynniki. Znaczenie tego zagadnienia tkwi w tym, iż podejmowanie decyzji jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka. (...) Ze względu na wzrost poziomu życia oczekiwania, jak i preferencje nabywców są nie tylko coraz wyższe, ale i bardziej zindywidualizowane. Jednocześnie procesy zmian w tym zakresie cechuje wysoka dynamika. W rezultacie są one znacznie trudniej przewidywalne. Wobec bogatej i rozwijającej się oferty rynkowej swoboda wyboru dóbr oraz usług przez nabywców również się poszerza. (...)
Czynniki determinujące zachowanie nabywców stanowią przedmiot badań przedstawicieli wielu dyscyplin nauki, zwłaszcza ekonomistów, psychologów i socjologów. (...) Jest to wiedza szczególnie cenna dla przedsiębiorców, którzy, chcąc osiągnąć sukces na rynku, muszą poznać potrzeby konsumentów oraz czynniki wpływające na ich procesy decyzyjne. (...)
Monografia dostarcza istotnych informacji na temat potrzeb klientów oraz uwarunkowań podejmowanych przez nich decyzji finansowych. (...) Wyniki badań mogą być użyteczne dla podmiotów gospodarczych podczas opracowywania odpowiedniej strategii marketingowej.
Podjęta problematyka jest ważna nie tylko dla przedsiębiorców, chcących wpływać na swoich konsumentów i zachęcać ich do zakupów, ale także dla konsumentów, którzy powinni być świadomi dokonywanych wyborów i nie ulegać manipulacjom ze strony sprzedawców. (...)
Pod względem merytorycznym pracę oceniam pozytywnie. Jest ona uporządkowana, logiczna i dostarcza szerokiej wiedzy na temat czynników, które oddziałują na podejmowanie decyzji finansowych przez konsumentów.
Z recenzji dr hab. inż. Elżbiety Szymańskiej, prof. SGGW
SPIS TREŚCI
Od autora
Wstęp
Rozdział I. Teoretyczne i metodyczne podstawy badania czynników wpływających na decyzje finansowe konsumentów
1.1. Pojęcie konsumenta i istota decyzji finansowych konsumenta w naukach ekonomicznych
1.2. Typy i modele zachowania konsumenta
1.3. Potrzeby konsumenta jako podstawa jego zachowania i bariery przy podejmowaniu decyzji finansowych
1.4. Czynniki wpływające na proces decyzyjny konsumentów
1.5. Metoda badania naukowego czynników wpływających na decyzje finansowe konsumentów
Rozdział II. Województwo podkarpackie miejscem podejmowania decyzji o charakterze finansowym przez konsumenta w skali regionalnej
2.1. Ogólna charakterystyka województwa podkarpackiego
2.2. Rozwój społeczno-gospodarczy Podkarpacia
2.3. Warunki regionalne jako czynniki determinujące podejmowanie decyzji finansowych przez konsumenta na Podkarpaciu
Rozdział III. Analiza i ocena czynników wpływających na decyzje o charakterze finansowym przez konsumenta na Podkarpaciu w świetle badań
3.1. Organizacja badań własnych i charakterystyka respondentów
3.2. Identyfikacja hierarchii potrzeb podkarpackich konsumentów w świetle wyników badań ankietowych
3.3. Klasyfikacja czynników postępowania konsumentów na Podkarpaciu w procesie podejmowania decyzji - wyniki badań empirycznych
Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-7996-985-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.