Dodano produkt do koszyka

Promocja

KSZTAŁCENIE GEOMETRYCZNE W SYSTEMIE PEDAGOGICZNYM MARII MONTESSORI. MATERIAŁY ROZWOJOWE I PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH

KSZTAŁCENIE GEOMETRYCZNE W SYSTEMIE PEDAGOGICZNYM MARII MONTESSORI. MATERIAŁY ROZWOJOWE I PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH

SABINA GUZ

Wydawnictwo: UMCS

Cena: 52.90 zł 47.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-227-9352-7

313 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Zostały one przygotowane z myślą o tym, aby pomagać dziecku we wspinaniu się w procesie uczenia się na coraz wyższe poziomy rozumienia problemów i pojęć matematycznych dzięki własnej aktywności. Pozwalają jednocześnie zmienić sposób poznawania przez nie prawd matematycznych - z pamięciowego przyswajania gotowych (podawanych przez nauczyciela czy podręcznik) definicji, algorytmów i wzorów na samodzielne i aktywne ich poszukiwanie, odkrywanie i formułowanie. Jest to możliwe i wielce rozwijające, ponieważ proces stopniowego dochodzenia przez dziecko do abstrakcyjnej wiedzy matematycznej jest dla niego aktem kreatywnym, a samo przeżycie z tym związane jest emocjonalnym doświadczeniem typu: "Aha! Już wiem! Już rozumiem!" Do prawidłowego przebiegu tego procesu niezbędna jest odpowiednia postawa nauczyciela, który dyskretnie w nim uczestniczy.
Książka adresowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w starszych klasach szkoły podstawowej, nauczycieli pracujących w "klasach łączonych", pedagogów specjalnych, rodziców zaangażowanych w domową edukację swoich dzieci, pedagogów kształcących kadrę dla oświaty i wychowania, a także do studentów kierunków i specjalności pedagogicznych.

Z "Wprowadzenia"

 

SPIS TREŚCI

Wstęp

Wprowadzenie
1. Założenia pedagogiki Marii Montessori
2. Droga dziecka do geometrii

Rozdział 1
Poznawanie figur geometrycznych
1.1. Opis zestawu materiałów dydaktycznych
1.2. Prezentacja podstawowych figur geometrycznych: koło, trójkąt, kwadrat
1.3. Ćwiczenia z˙użyciem zestawów figur geometrycznych. Koła, trójkąty,
prostokąty, czworokąty, wielokąty foremne

Rozdział 2
Trójkąt jako element konstrukcyjny wieloboków
2.1. Opis materiału dydaktycznego
2.2. Zestawy Trójkątów konstrukcyjnych i˙ich wykorzystanie w˙pracy z˙dziećmi
2.2.1. Zestaw 1 - Pudełko trójkątne
2.2.2. Zestaw 2 - Duże pudełko sześciokątne
2.2.3. Zestaw 3 - Małe pudełko sześciokątne
2.2.4. Zestaw 4 - Duże pudełko prostokątne - trójkąty w˙różnym kolorze
2.2.5. Zestaw 5 - Duże pudełko prostokątne - trójkąty niebieskie
2.2.6. Zestaw 6 - Małe pudełko prostokątne - trójkąty prostokątne
2.2.6.1. Prezentacja prostokątnych trójkątów nierównobocznych
2.2.6.2. Ćwiczenia z˙użyciem trójkątów prostokątnych i˙kart graficznych
2.2.6.2.1. Konstruowanie figur geometrycznych
2.2.6.2.2. Konstruowanie gwiazd
2.2.6.2.3. Konstruowanie przesłon

Rozdział 3
Poznawanie relacji pomiędzy podstawowymi figurami geometrycznymi
3.1. Opis zestawów materiałów dydaktycznych
3.2. Przykłady ćwiczeń z˙wykorzystaniem figur z˙pierwszego zestawu
3.3. Przykłady ćwiczeń z˙użyciem figur z˙zestawu drugiego oraz kart graficznych

Rozdział 4
Rozpoznawanie i˙nazywanie brył geometrycznych
4.1. Opis zestawu
4.2. Prezentacja brył geometrycznych i˙przykłady ćwiczeń
4.3. Segregowanie brył geometrycznych
4.4. Od bryły do punktu. Wprowadzenie podstawowych pojęć geometrycznych

Rozdział 5
Prosta, jej części oraz położenie na płaszczyźnie
5.1. Opis zestawu materiałów dydaktycznych Listewki geometryczne
5.2. Prezentacja Listewek geometrycznych
5.3. Prosta, półprosta, odcinek, płaszczyzna
5.4. Położenie prostej na płaszczyźnie i˙w˙przestrzeni
5.5. Położenie dwóch prostych na płaszczyźnie

Rozdział 6
Kąty na płaszczyźnie, ich tworzenie, rodzaje i˙części składowe
6.1. Tworzenie i˙nazywanie kątów
6.2. Kąt i˙jego części
6.3. Kąty tworzone przez dwie proste/półproste
6.4. Kąty tworzone przez trzy proste

Rozdział 7
Konstruowanie figur geometrycznych, poznawanie ich części i˙własności
oraz rodzin
7.1. Ćwiczenia wstępne
7.2. Konstruowanie trójkątów
7.3. Części i˙własności trójkąta
7.4. Konstruowanie i˙charakterystyka czworoboków (czworokątów) oraz ich
rodziny
7.5. Części czworoboków (czworokątów)
7.6. Figury foremne i˙nieforemne wśród trójkątów i˙czworoboków
7.7. Wieloboki (wielokąty) nieforemne i˙foremne oraz ich części

Rozdział 8
Figury przystające, równoważne, podobne
8.1. Opis materiału dydaktycznego Zestaw metalowych kwadratów
8.2. Przykłady ćwiczeń wstępnych
8.3. Wprowadzanie pojęcia "przystawanie" figur geometrycznych
8.4. Wprowadzanie pojęcia "równoważność" figur geometrycznych
8.5. Ćwiczenia przygotowujące do porównywania (pomiaru) pola powierzchni
8.6. Wprowadzanie pojęcia "podobieństwo" figur geometrycznych

Rozdział 9
Relacje między figurami geometrycznymi i˙ich częściami
9.1. Charakterystyka trójkątów konstrukcyjnych z˙Zestawu 1
9.2. Ćwiczenia z˙użyciem trójkątów z˙Zestawu 1
9.2.1. Tworzenie trójkąta jedności z˙części i˙relacje między nimi
9.2.2. Konstruowanie figur równoważnych i˙relacje między nimi
oraz ich częściami
9.3. Charakterystyka trójkątów konstrukcyjnych z˙Zestawu 2
9.4. Ćwiczenia z˙użyciem trójkątów z˙Zestawu 2
9.4.1. Konstruowanie figur geometrycznych
9.4.2. Relacje między figurami i˙ich częściami
9.5. Charakterystyka trójkątów z˙Zestawu 3
9.6. Ćwiczenia z˙użyciem trójkątów z˙Zestawu 3
9.6.1. Konstruowanie figur geometrycznych
9.6.2. Relacje między figurami i˙ich częściami

Rozdział 10
Twierdzenia Pitagorasa
10.1. Przypadek pierwszy - Trójkąt prostokątny równoramienny
10.2. Przypadek drugi - Trójkąt pitagorejski (różnoboczny)
10.3. Przypadek trzeci - ogólny
10.4. Ćwiczenia rozszerzające twierdzenie Pitagorasa. Budowanie figur
podobnych na bokach trójkąta prostokątnego
10.5. Zastosowanie twierdzenia Pitagorasa do obliczania wymiarów figur

Rozdział 11
Weryfikacja równoważności figur geometrycznych
11.1. Trójkąt równoboczny
11.2. Romb
11.3. Równoległobok
11.4. Trójkąty: ostrokątny, prostokątny, rozwartokątny
11.5. Trapez
11.6. Pięciokąt foremny
11.7. Dziesięciokąt foremny

Rozdział 12
Pole powierzchni figur geometrycznych
12.1. Opis zestawu materiału dydaktycznego
12.2. Wprowadzanie pojęcia "pole powierzchni" figur geometrycznych
12.3. Pole równoległoboku
12.4. Pole trójkąta
12.5. Pole rombu
12.6. Pole trapezu
12.7. Pole wielokąta foremnego
12.8. Koło/okrąg
12.9. Dasze ćwiczenia - układanie mozaik i˙parkietów

Rozdział 13
Objętość brył geometrycznych
13.1. Porównywanie objętości przez napełnianie pojemników
13.2. Porównywanie i określanie objętości przez budowanie brył
13.3. Przygotowanie uczniów do poznania formuły matematycznej służącej
obliczaniu objętości brył
13.4. Poszukiwanie sposobu (wzoru) obliczania objętości graniastosłupa
13.5. Obliczanie objętości różnych brył geometrycznych

Zakończenie

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-227-9352-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl