INFORMACJA WOLNE DOBRO PUBLICZNE NIE CHRONIONE AUTORSKOPRAWNIE CZĘŚĆ 1
MACIEJ PACUŁA
Wydawnictwo: SCRIPTORIUM
Cena: 58.90 zł
53.01 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-62625-81-9
182 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014
Główny cel badawczy i przedmiot niniejszej pracy, stanowi interdyscyplinarna analiza informacji, jako ogólnodostępnego, wolnego dobra publicznego, w rynkowym otoczeniu gospodarczym infosfery. Analiza tego wolnego dobra, jako wyłączonego spod ustawowej ochrony prawa autorskiego. Rozpatrywanego w świetle teorii i praktyki biernego i czynnego prawa do informacji oraz dostępu do niej, we współczesnych, silnie zmediatyzowanych społeczeństwach informacyjnych. Określanych przez część badaczy informacji i mediów, jako społeczeństwa medialne. Temat publikacji poddany jest analizie w odniesieniu do informacji w komunikowaniu prasowym (medialnym) na tle hiperdynamicznych zjawisk mediamorfozy.W pierwszej części tej publikacji przypominamy, iż w szerokim znaczeniu, informację obok materii i energii, uznaje się w ontologii za jeden z trzech pierwotnych, konstytutywnych współistniejących elementów bytu. Dopiero niedawno nazwanych jednakże informacją w jej obecnym znaczeniu. We współczesnych, zmediatyzowanych, rozwiniętych społeczeństwach, informacja jest traktowana bardzo często wąsko utylitarnie, instrumentalnie i narzędziowo.ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I.Pojęcie i wybrane problemy informacji w procesach komunikacji i komunikowania. Prawa gatunku twórczości w dokumentalistce prasowej1.1. Problemy informacji z perspektywy związanej z tematem badania i studium przypadku1.2. Trudności definiowania i wyjaśniania pojęcia informacji w jego różnych znaczeniach1.3. Potrzeba kontekstualizacji znaczeń pojedynczych informacji przez odniesienie do pełnych tekstów źródłowych w celu ich interpretacji i rozumienia zgodnie z intencjonalnym przekazem1.4. Wybrane funkcje i determinanty treści istotne dla odbioru i użytku informacji1.5. Problemy odbioru, świadomej percepcji, internalizacji informacji a konteksty źródłowe1.6. Dziennikarze dokumentaliści a odbiorcy dokumentalistycznych prasowych agencyjnych serwisów w zmienionych warunkach przekazu i odbioru informacji1.7. Globalizacja, rozwój systemów informacyjnych i prasowych - procesy mediamorfozy1.8. Informacyjne uniwersum - od subiektywnego do obiektywnego ujęcia problematyki przekazów i odbioru informacji w jej osobistym, indywidualnym i publicznym wymiarze1.9. Wybrane negatywne następstwa mediamorfozy w działalności informacyjnej prasy1.10. Problemy i epistemologiczne modele optymalnego odbioru informacji prasowychRozdział II.Informacyjne, społeczne oraz prawne problemy dokumentalistyki prasowej w kontekście studium przypadku - działalności prasowej Agencji Informacyjnej Press-Service2.1. Wstępne omówienie celów, zadań i podstaw prawnych dokumentalistyki prasowej2.2. Rosnące potrzeby informacyjne oraz stopniowy rozwój dokumentalistyki prasowej2.3. Obecne przemiany prasy w procesach mediamorfozy a dokumentalistyka prasowa2.4. Dokumentalistyka prasowa: społecznie niezbędna forma współczesnej agencyjnej informacyjnej działalności prasowej i zapewniania dostępu do niechronionych informacji2.5. Modelowe zmiany form działania - od dokumentacji do dokumentalistyki prasowej2.6. Powstanie, przekształcenia i działalność prasowej Agencji Informacyjnej Press-Service2.7. Współczesna dokumentalistyka prasowa i jej najważniejsze, niezbędne zadania2.8. Przegląd prasy jako prasowy gatunek dziennikarski - przykłady jego różnych odmian i postaci2.9. System gwarancji prawnych wolności wypowiedzi, prawa do informacji i wolności prasy2.10. Dalsze uwagi o działalności prasowej Agencji Informacyjnej Press-Service (AI P-S)
Kod wydawnictwa: 978-83-62625-81-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.