"ZATRUTA STUDNIA"? MEDIA W CZASACH PANDEMII COVID-19
red.nauk.MAREK SOKOŁOWSKI
Wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8180-402-8
411 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Trzeba odwagi poznawczej i determinacji organizacyjnej, by podjąć się zadania tak trudnego i ambitnego jak opis mediów w czasach pandemii COVID-19. Profesor Marek Sokołowski, socjolog i medioznawca, inicjator i redaktor naukowy przedsięwzięcia, wraz z Zespołem w bardzo krótkim czasie stworzył dzieło ukazujące media i społeczeństwo w dynamicznym stanie "nowej normalności", nacechowanej "tymczasowością, zmiennością, niepewnością".
Uderzającą cechą analiz i przedstawień zawartych w przedłożonym tomie jest ich różnorodność tematyczna i metodologiczna - mozaika ujęć, wizerunków, przedmiotów i perspektyw tworząca wszelako spójną całość, wielowymiarowy obraz zjawisk i procesów składających się na nieobecny dotąd w naszych doświadczeniach fenomen pandemii.
Podjęty dyskurs jest nie tylko ciekawy i aktualny, ale też społecznie doniosły (...). Sfera informacji w czasach niebezpieczeństw i kryzysów nabiera szczególnej wagi, ponieważ w istotny sposób oddziałuje na emocje, postawy, poglądy, wyobrażenia ludzi, a w konsekwencji na ich samopoczucie i zdolność do podejmowania działań zapobiegawczych i obronnych.
Monografia istotnie wzbogaca wiedzę o funkcjonowaniu środków przekazu, komunikacji społecznej i sferze publicznej w sytuacjach powszechnego zagrożenia. Ma przy tym nie tylko wysokie walory badawcze, ale może być też praktycznie użyteczna, poszerzając nasz horyzont poznawczy poprzez ogląd nieznanych dotąd, aktualnie zachodzących zjawisk i procesów.
Fragment recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Jerzego Jastrzębskiego
SPIS TREŚCI
Tymczasowość, zmienność, niepewność. Media i społeczeństwo w czasach
"nowej normalności" - Marek Sokołowski
Rozdział I. Media i komunikacja społeczna czasów lockdownu
1. Zasada niepewności - czyli o losowości wydarzeń - Jan Kłos
2. Ponadczasowe cele rozpowszechniania fake newsów na temat koronawirusa
- Anna Ślosarz
3. Mity choroby - choroby mitów - Agnieszka Doda-Wyszyńska
4. Prawo do informacji w społeczeństwie czarnej skrzynki
- Katarzyna Gruszko
5. Kryzys wartości w mediach - Lucyna Szot
Rozdział II. Pandemia i infodemia COVID-19
1. Pandemia C0VID-19a nowe technologie - Stanisław Jędrzejewski
2. Samonapędzająca się fala publikacji. Infodemia wokół COVID-19
jako przypadek szumu medialnego - Anna Miotk
3. Media społecznościowe jako instrument organizujący czas w izolacji
- Marta Kotas
4. Medialny wizerunek polskiej edukacji czasów pandemii - Weronika Wójcik
5. Czas zarazy w zbiorowej pamięci mazurskiego pogranicza. Facebookowe
Przypominanie dawnych epidemii w okresie pandemii - Stefan Michał
Marcinkiewicz
Rozdział III. Media a COVID-19. Studia przypadków
1. Metafory medialne SARS-CoV-2 i C0VID-19 - Radosław Sierocki
2. Personalizacja wizerunku prasowego obozu Zjednoczonej Prawicy w okresie
pandemii C0VID-19. Analiza medioznawcza "Tygodnika Powszechnego",
"Niedzieli" i "Gościa Niedzielnego" - Rafał Leśniczak
3. Prasa lokalna u progu katastrofy finansowej i informacyjnej spowodowanej
przez pandemię - Olga Łęcka-Olesińska
4. Artyści filmowi: strategie komunikacji w czasie epidemii. Casus cyklu
"W domu" (2020) - Iwona Grodź
Rozdział IV. Koronawirus: casus Armenii i Rosji
1. Influence of Media on the Tourism Sector ofthe Republic of Armenia during
the COVID-19 Pandemic - Armen Saakyan, Ishkhan Saakyan
2. The Pandemie and Mass Stress Ejfects: Russian Case - Olga Ivanovna
Dimitricheva, Irina Aleksandrovna Savchenko, Anna Mikhaylovna
Gorokhova
3. Opportunities and Threats of New Reality in the Pandemic: Reflection in
Mass Consciousness - Yulia Vladislavovna Kozlova, Irina Aleksandrovna
Savchenko, Anna Mikhaykwna Gorokhova
I co dalej? W stronę nowej metanoi. Tytułem podsumowania -
Marek Sokołowski
Kod wydawnictwa: 978-83-8180-402-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.