Dodano produkt do koszyka

Promocja

DYSKURS I NARRACJA W KONTEKŚCIE NOWYCH MEDIÓW

DYSKURS I NARRACJA W KONTEKŚCIE NOWYCH MEDIÓW

WACŁAW SMID

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 46.00 zł 36.34 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7556-886-8

219 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016

Pojęcia typu "dyskurs", "narracja" czy też "nowe media" weszły na stałe do współczesnego słownika i stały się synonimem nowoczesnej kultury. Stąd w pracy poświęcono im wiele miejsca, zwracając uwagę na fakt, że bez nich nie jest możliwe komunikowanie się między ludźmi.

Czy dyskurs i narracja oznaczają coś rzeczywiście nowego i nieznanego? Absolutnie nie. Są to współczesne synonimy dyskusji i monologu. W takim samym sensie, w jakim używano ich nawet w starożytności. Po cóż zatem to rozróżnienie? Tajemnica - jak należy się domyślać - tkwi właśnie w owych nowych mediach, które te dwa aspekty komunikacji nieco zmieniają, nadając im swoistą, ale niezbyt korzystną dla kontaktów ludzkich anonimowość.

W książce przedstawiono próbę połączenia klasycznej dyskusji z kulturowym monologiem, ale bez pozbawiania tych pojęć zawartości kulturowej. Stąd język, który zawiera liczne stereotypy ułatwiające czasami porozumienie. Archetypy, jako "wyschnięte koryta" potencjalnej możliwości porozumiewania się "od nowa". Są też takie elementy, jak nasze liczne językowe fobie, obsesje, slogany. Jest tak potrzebna naszej wrażliwości iluzja. Są też liczne metafory, które w porozumiewaniu się są bezcenne.

Książka przeznaczona jest dla ludzi religii, polityków, biznesmenów, naukowców, artystów i ludzi kultury, czyli - przydatna dla wszystkich tych, którym więź z innymi ludźmi i jakość porozumiewania się z elementami wiary, intuicji emocji, intelektu oraz wyobraźni leży głęboko na sercu. Bądź też takiego komunikowania pragną. Czy jest to możliwe w świecie nowych mediów? Autor ma nadzieję, że każdy Czytelnik jeszcze się na tyle we współczesnym świecie nie pogubił, by sobie odpowiedzieć na to pytanie sam. I samemu też spróbować łączyć to, co cenne w języku z tym, co nowoczesne w technologii.

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Dyskurs nowych wypowiedzi
1.1. Pojęcie i istota dyskursu
1.2. Tekst w dyskursie
1.3. Tekst i kontekst w dyskursie
1.4. Dyskurs potoczny
1.5. Dyskurs naukowy
1.6. Dyskurs literacko-artystyczny
1.7. Dyskurs religijno-mistyczny
1.8. Język i kultura dyskursu

2. Dyskurs medialny
2.1. Medialny dyskurs religijny
2.2. Medialny dyskurs polityczny
2.3. Medialny dyskurs biznesowy
2.4. Medialny dyskurs naukowy
2.5. Medialny dyskurs artystyczny
2.6. Medialny dyskurs kulturowy
2.7. Społeczny dyskurs medialny

3. Wartości poznawcze dyskursu

4. Wartości poznawcze narracji
4.1. Wartości poznawcze autonarracji
4.1.1. Autonarracja oczekująca
4.1.2. Autonarracja nadrealistyczna

5. Nowe media a teksty w tekstach

6. Medialna sztuka narracyjna i elementy magii

7. Nowe media: jak wyrazić niewyrażalne

8. Konstruowanie nowych wypowiedzi
8.1. Komunikat i komunikowanie
8.2. Narracje egzystencjalne - Kirkegaaed, Sartre, Heidegger
8.3. Narracje fenomenologiczne - Husserl, Ingarden
8.4. Narracje strukturalistyczne - Claude Levi-Strauss

9. Nowe media i ogólne konkluzje o komunikowaniu międzyludzkim

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7556-886-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl