Dodano produkt do koszyka

Promocja

HUMAN RESOURCES MANAGEMENT A COURSEBOOK FOR STUDENTS

HUMAN RESOURCES MANAGEMENT A COURSEBOOK FOR STUDENTS

ANNA ZIELIŃSKA-CHMIELEWSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W POZNANIU

Cena: 14.90 zł 13.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7417-888-4

89 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016

W książce zaprezentowano teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi, które zilustrowano ćwiczeniami, zadaniami oraz studiami przypadków. W publikacji przedstawiono procesy: planowania i organizacji stanowiska pracy oraz profilu idealnego kandydata, rekrutacji i selekcji, oceny kandydata i pracownika, motywacji, szkoleń, wynagrodzeń, określenia ścieżki kariery zawodowej, odejścia z pracy. Każde z przedstawionych zagadnień charakteryzuje się podobną konstrukcją, obejmuje istotę zagadnienia, jego części składowe, pełnione funkcje oraz wykorzystywane narzędzia realizacji.

SPIS TREŚCI

IntroductionChapter 1. Introduction to work1.1. The definition of work1.2. The definition of an enterprise, employer, employee and formsof employment1.3. New phenomena related to work: self-employment, telecommuting,temporary work, illegal work, voluntary work1.4. Evolution of personnel functions modelsChapter 2. Introduction to job analysis1.2. The nature of job position and job analysis2.2. The nature of job position description2.3. The nature of ideal candidate profile and recruitment requirements2.4. Methods of describingjobs2.5. Graphic presentation of an ideal candidate profile2.6. Candidate questionnaire2.7. The nature of employment planning2.8. Employment planning methodsChapter 3. Introduction to recruitment and selection process3.1. The nature of employee recruitment3.2. Types of recruitment3.3. Selection of employees3.4. Comparison of selection methods3.5. Adapting a new employee, promotion, transfer and downgrading3.6. Methods of conducting a job interviewChapter 4. Introduction to candidate and employee assessment4.1. Processing and using the collected information about candidates4.2. Evaluation errors in the process of recruiting a candidate4.3. "Whom to employ" decision4.4. The naturę of the employee assessment4.5. The main objectives of the assessment4.6. Evaluation methodsChapter 5. Organizational culture5.1. The definition of the organizational culture5.2. The model of organizational culture by Edgar Schein5.3. Functions of organizational culture5.4. Types of organizational culture5.5. Management grid and models as basie leadership theoriesChapter 6. Introduction to different motivation theories6.1. Practical use of motivation theories in everyday lifeChapter 7. Career in a company7.1. The definition of a career7.2. Theories based on personality types - J. Holland‘-s hexagonal model7.3. Theories based on career development - D. Super‘-s concept7.4. Other ideas in career development theory7.5. Organizational aspect of professional career - career management7.6. Planning career development - career path7.7. Career management instruments7.8. SWOT analysis for the needs of human resources policy7.9. Transition matrices7.10. Biographical method7.11. Career management - challenges and trends for the futureChapter 8. Employee training system8.1. The main elements of employee training system8.2. Training plan8.3. The elements of the training process by D. Kolb‘-s learning cycle8.4. Training methods8.5. Selected on-the-job training methods8.6. Selected training methods outside workplace8.7. Evaluation of the course and effects of trainingChapter 9. Introduction to remuneration system. Practical exercisesin creating and using remuneration system9.1. The naturę of remuneration9.2. The elements of remuneration9.3. The functions of remuneration9.4. Types of remunerationReferences

Kod wydawnictwa: 978-83-7417-888-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl