Dodano produkt do koszyka

Promocja

HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN CORPORATE GROUPS

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN CORPORATE GROUPS

red.CZESŁAW ZAJĄC, red.DOMINIKA BĄK-GRABOWSKA, red.AGNIESZKA JAGODA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU

Cena: 24.90 zł 22.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7695-548-3

stron: 164

format: B5

oprawa: miękka

rok wydania: 2015

 

 

Praca porusza aktualną problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych. Dokonano w niej analizy i oceny zakresu przedmiotowego i podmiotowego funkcji personalnej w tych podmiotach gospodarczych, prowadzoną przez pryzmat strategicznego i operacyjnego zarządzania zasobami ludzkimi, w kontekście specyfiki grup kapitałowych wyznaczonej przez ich architekturę, sposoby zarządzania oraz występującą w nich kulturę organizacyjną. Praca ma unikalny charakter i wypełnia dotychczas istniejącą lukę badawczą i literaturową. Publikacja adresowana jest do naukowców, praktyków HR, studentów studiów magisterskich i doktoranckich podejmujących własne badania z zakresu tej tematyki, wykładowców, ale również wszystkich innych zainteresowanych grupami kapitałowymi i specyfiką zarządzania zasobami ludzkimi wewnątrz wieloinstancyjnych jednostek gospodarczych.

SPIS TREŚCI

Introduction

Chapter 1
Placement of the personnel function within the organisational
structure of corporate groups
1.1. Introduction
1.2. Theoretical aspects of personnel function placement within a corporate group
1.3. The decision-making and executive entitlements as applied to the realisation of the personnel function in the context of empirical studies
1.4. Placement of the personnel function in the corporate groups under study - analyses of selected cases
1.5. Conclusions
References

Chapter 2
Strategic human resource management - the creation, implementation
and realisation of the personnel strategy in the corporate groups under study
2.1. Introduction
2.2. Strategic human resource management in the light of empirical research
2.3. Building, implementing, popularising and assessing the personnel strategy in the analysed corporate groups
2.4. Problems accompanying the development, implementation and popularisation of personnel strategies in the corporate groups subject to the research
References

Chapter 3
Human resource management in corporate groups - the operating dimension
3.1. Employee selection in corporate groups
3.1.1. The specificity of employee selection in corporate groups
3.1.2. Employee recruitment and selection in corporate groups -
results of quantitative studies
3.1.3. Employee selection in corporate groups - case studies
3.1.4. Conclusions
3.2. Performance evaluation in corporate groups
3.2.1. Performance evaluation systems - an introduction
3.2.2. Performance evaluation in corporate groups - results of quantitative
studies
3.2.3. Periodic evaluation systems - case studies
3.2.4. Conclusions
3.3. Personnel development in corporate groups
3.3.1. Personnel development - an introduction
3.3.2. Personnel development - results of quantitative studies
3.3.3. Personnel development in corporate groups - case studies
3.3.4. Conclusions
3.4. Motivation and remuneration of employees in corporate groups
3.4.1. Employee motivation - an introduction
3.4.2. Employee motivation in corporate groups - results of quantitative
studies
3.4.3. Employee motivation and wage systems in corporate groups -
case studies
3.4.4. Conclusions
References

Chapter 4
Shaping of the organisational culture in the corporate groups under
study
4.1. Introduction
4.2. Organisational culture in corporate groups in the light of empirical
studies
4.3. Cultural values as the basis for shaping the desired attitudes and
behaviour of employees
4.4. Identification of social attitudes - employee mood barometer systems
4.5. Transformation of organisational culture
4.6. Conclusions
References

Chapter 5
Flexibility of employment in corporate groups
5.1. Introduction
5.2. The use of non-standard forms of employment in corporate groups -
results of quantitative studies
5.3. Premise for and the consequences of the use of non-standard forms
of employment in corporate groups - results of qualitative studies
References

Chapter 6
Forms of work organisation in corporate groups
6.1. Introduction
6.2. Individual work vs. teamwork in the light of literature studies
6.3. Forms of work organisation in corporate groups - results of
empirical studies
6.4. Conclusions
References

Chapter 7
Internal communication in corporate groups
7.1. Introduction
7.2. Internal communication in corporate group management
7.3. Internal communication systems in corporate groups - results of
empirical studies
7.4. The personnel function as a communication and social integration
tool in a corporate group in the light of empirical research
References

Conclusion

List of Figures

List of Tables

Kod wydawnictwa: 978-83-7695-548-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.