DIGITAL LEARNING. OD E-LEARNINGU DO DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ wyd.2
MARTA MACHALSKA
Wydawnictwo: WOLTERS KLUWER
Cena: 59.00 zł
46.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8286-207-2
259 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
W książce omówiono nowoczesne metody uczenia się i podnoszenia kompetencji. Autorka radzi, jak w czasach nieustannie zmieniających się realiów rynkowych wykorzystać nowe technologie szkoleniowe w cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości, aby stworzyć środowisko sprzyjające wymianie wiedzy i współpracy.
Z publikacji można dowiedzieć się m.in.:
- jak zaplanować i zaprojektować nowoczesny program szkoleniowy i wdrożyć go w organizacji;
- jakie technologie i narzędzia szkoleniowe warto stosować;
- co to jest adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI czy m-learning;
- jak ocenić efektywność szkolenia e-learningowego.
Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści dotyczące dzielenia się wiedzą, wykorzystania algorytmów i transformacji cyfrowej w szkoleniach, nowych standardów pracy działów szkoleń oraz oczekiwań firm w stosunku do ich roli w organizacji.
Opracowanie jest przeznaczone dla menedżerów wszelkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów kadr. Będzie stanowiło cenne źródło wiedzy i inspiracji dla pracowników naukowych szukających nowych sposobów oddziaływania dydaktycznego oraz dla wszystkich tych, którzy dopiero zaczynają swoją drogę zawodową związaną ze szkoleniami z wykorzystaniem technologii.
SPIS TREŚCI
Wstęp do wydania drugiego
Rozdział 1
Współczesny e-learning
Rozdział 2
Definicja i etapy rozwoju e-learningu
Etap 1: rozpoczęcie
Etap 2: rozszerzenie (wzrost)
Etap 3: integracja uczenia i wsparcie biznesu (dojrzałość)
Etap 4: nauka na żądanie
Etap 5: era cyfrowego nauczania
Modele uczenia się z wykorzystaniem formuły e-learningu w organizacjach
Rozdział 3
Technologie w szkoleniach
Rozdział 4
Wirtualna rzeczywistość - immersive learning
Immersyjne technologie w VR
Nowa era szkoleń: od wiedzy do umiejętności z nowymi technologiami
Nowa normalność: VR na ratunek
Aktywny proces poznawczy i virtual reality
Nauka dostępna dla każdego
Krawędź nad przepaścią...
Rozdział 5
Strategiczne wdrożenie e-learningu, czyli digital learning dziś
Rozdział 6
Planowanie i realizacja szkoleń e-learningowych
Rozdział 7
Kiedy e-learning?
Rozdział 8
Podejście metodyczne
Motywacja
Znajomość celów
Odniesienie do otaczającej rzeczywistości
Zasada odwoływania się do wielu zmysłów
Struktura
Zaangażowanie i aktywność
Informacja zwrotna o rezultatach
Różnorodność
Ukierunkowanie na uczącego się
Komfort fizyczny
E-learning a style uczenia się
Rozdział 9
Projektowanie szkoleń w formule e-learningu
Użytkownik e-szkolenia a proces jego tworzenia
Kto tworzy e-learning?
Rozdział 10
Kim jest uczący się i jaką rolę odgrywa persona?
Jak zbudować personę?
Dodatek
Rozdział 11
Alter ego w szkoleniu, czyli awatar
Rozdział 12
Jak zmierzyć, czy e-learning działa?
Precyzowanie celów szkoleniowych (dydaktycznych)
Doświadczenie uczącego się
Rozdział 13
Kluczowe funkcje systemów do zarządzania szkoleniami (LMS)
Jaka jest podstawowa funkcjonalność systemów LMS?
Standardy w LMS
Korzyści z wdrożenia LMS
Rozdział 14
Formy i formaty w e-learningu: adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI, mobile learning
W jaki sposób e-learning będzie czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego?
Jeszcze trochę o sztucznej inteligencji w świecie szkoleń i rozwoju
Znaczenie spersonalizowanego doświadczenia pracownika
Sztuczna inteligencja i spersonalizowane doświadczenie
Rozdział 15
Zarządzanie wiedzą dziś - społeczność wiedzy
Sztywny stary system
Era Web 2.0
ber-Connection
Rozdział 16
Dzielenie się wiedzą, czyli samodzielne uczenie się (self-directed learning)
Świadomość
Wdrożenie
Urzeczywistnienie
O co chodzi w self-directed learning?
Social learning - jak media społecznościowe usprawniają uczenie się
Czym jest nowe społecznościowe uczenie się?
10 nieporozumień, gdy mowa o społecznościowym uczeniu się
Co napędza społecznościowe uczenie się?
Najczęstsze błędy przy projektowaniu i wdrażaniu social learningu
Rozdział 17
Cyfrowa transformacja uczenia (się)
Dobre praktyki...
Rozdział 18
Projektowanie doświadczeń edukacyjnych - Learning Experience Design (LXD)
Czy LXD to tylko nowy termin na projektowanie instruktażowe?
Jakie są uniwersalne cechy LXD?
Rozdział 19
Quo vadis? Czyli nowe standardy pracy działów szkoleń i pracowników L&D
Profesjonalizacja współczesnego L&D i istotne obszary jego rozwoju
Zakończenie
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-8286-207-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.