Dodano produkt do koszyka

Promocja

INFORMACJA W BIZNESIE

INFORMACJA W BIZNESIE

STEFAN FORLICZ

Wydawnictwo: PWE

Cena: 56.90 zł 44.95 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-208-1764-5
 
206 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2008
 

Prof. zw. dr hab. Stefan Forlicz jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, a także jej rektorem. Jest autorem wielu publikacji z zakresu statystyki matematycznej, mikroekonomii oraz ekonomii matematycznej. Obecnie przedmiotem jego zainteresowań naukowych są przede wszystkim problemy działalności informacyjnej podmiotów w życiu gospodarczym. I temu problemowi jest poświęcona niniejsza praca. Informacja współcześnie jest uznawana za jeden z najcenniejszych zasobów w gospodarce. Dlatego właśnie wszystko, co wiąże się z tworzeniem, gromadzeniem, przechowywaniem, przekazywaniem, przetwarzaniem, udostępnianiem, korzystaniem i ochroną ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania współczesnych gospodarek. Autor przeanalizował ekonomiczne, techniczne, psychologiczne, socjologiczne, lingwistyczne, prawne i etyczne aspekty informacji w biznesie.Książka jest przeznaczona dla: studentów kierunków ekonomicznych, studentów informatyki, biznesmenów i menedżerów oraz osób zajmujących się procesami informacyjnymi (m.in. dziennikarzy, archiwistów, bibliotekarzy).

SPIS TREŚCI

Wstęp

Pojęcia podstawowe1.1. Pojęcie informacjii Rodzaje działalności informacyjnejI Właściwości informacji14. Wiedza wspólnaKomunikacja werbalna i niewerbalna1.6. Ilość informacjif. Wiedza i informacja niedoskonałaGospodarcze efekty niedoskonałej wiedzyPrzepływ informacji w gospodarceNajważniejsze kanały informacyjne w gospodarceObieg informacjitura jako źródło informacji gospodarczychAspekty ekonomiczneRodzaje korzyści działalności informacyjnejUżyteczność informacji i sposoby jej oszacowania3.3. Koszty działalności informacyjnej3.4. Opłacalność ekonomiczna działalności informacyjnej3.5. Informacja jako towar3.6. Rynki informacji3.7. Problemy niepewności zachowania partnera działalności informacyjnej3.8. Wykorzystywanie niechęci konsumentów do wysiłku umysłowego3.9. Opłacalność wykorzystania informacji niedoskonałych3.10. Ekonomiczne efekty rozwoju technik teleinformatycznychAspekty techniczne4.1. Kodowanie i dekodowanie informacji4.2. Właściwości ogniwa kanału informacyjnego4.3. Łączenie ogniw i budowa kanału łączności4.4. Techniczne sposoby ochrony informacjiAspekty psychologiczne5.1. Odbiór informacji5.2. Wykorzystanie efektów psychologicznych w marketingu5.3. Ograniczenia przy kształtowaniu informacji5.4. Ocena wiarygodności przekazuAspekty socjologiczne6.1. Efekty zewnętrzne działalności informacyjnej6.2. Nacisk społeczny6.3. Myślenie grupowe6.4. Różnice międzykulturowe6.5. Informacja a władza6.6. Społeczne skutki rozwoju technik teleinformatycznychAspekty lingwistyczne7.1. Rodzaje i odmiany języka7.2. Możliwości perswazyjne językaAspekty prawne8.1. Unormowania prawne przekazywania informacji8.2. Prawo do informacji8.3. Prawna ochrona informacji8.4. Bezpieczeństwo informacji elektronicznejAspekty etyczne9.1. Etyczne zasady zbierania i gromadzenia informacji9.2. Przekazywanie informacjiBibliografiaAkty prawneIndeks rzeczowy

Kod wydawnictwa: 978-83-208-1764-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl