CZY MOŻNA MNOŻYĆ PIENIĄDZE? ZDROWY ROZSĄDEK W NAUCZANIU MATEMATYKI
DANUTA ZAREMBA
Wydawnictwo: HELION
Cena: 34.90 zł
27.57 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-283-7088-3
149 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Matematyka jest najlepszym przykładem przedmiotu, który zupełnie niesłusznie ma opinię trudnego, nudnego i nieprzydatnego w codziennym życiu. Tę złą sławę zawdzięcza głównie przestarzałym metodom edukacyjnym, niepodzielnie panującym w większości polskich szkół, oraz nieinteresującym, z punktu widzenia uczniów, przykładom i zadaniom, które są zmuszeni rozwiązywać. Tymczasem matematyka to pasjonująca dziedzina, która znajduje zastosowanie dosłownie wszędzie i której zawdzięczamy rozwój wielu innych nauk i tysiące wynalazków technicznych.
Wyjdź poza schemat i zerwij z tradycją złego nauczania matematyki! Dowiedz się, jak prowadzić interesujące lekcje i zachęcać uczniów do aktywności, poznaj sposoby, dzięki którym dostrzegą zastosowanie zdobytej wiedzy poza murami szkoły, i spraw, aby nauka stałą się dla nich prawdziwą przygodą. Zebrane w tej książce felietony pomogą Ci przygotowywać ciekawe zajęcia, zrozumieć młodych ludzi i wzbudzić w nich pasję do matematyki. Autorka dzieli się swoim bogatym doświadczeniem i nieszablonowym podejściem do tematu, a także pokazuje, jak w pracy nauczyciela stosować dobre praktyki i korzystać z przykładów, które uczą logicznego myślenia, zamiast powielać schematy.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Dynamiczne spojrzenie na geometrię szkolną
2. Bez wzoru może być prościej
3. Jak pomóc uczniom w odkryciu cech podzielności przez 3 i 9
4. Czy 2/5 x 3 jest równe 3 x 2/5?
5. Nie będziesz stosować równań nadaremnie
6. O dzieleniu pieniędzy
7. O przeroście formy nad treścią
8. Czy można mnożyć pieniądze?
9. O pułapkach językowych
10. Raz na lewo, raz na prawo
11. Pułapki procentowe
12. Przykład dowodu na miarę ucznia
13. Geometryczne spojrzenie na wartość bezwzględną
14. O odwracaniu kota ogonem, czyli o korzystaniu z twierdzeń prostych i odwrotnych
15. Precz z iksem w obliczeniach procentowych
16. O porównywaniu ułamków
17. Od podobieństwa do równania prostej
18. Pamiętajcie o kontrprzykładach
19. Czy pierwiastek kwadratowy z 25 jest potrzebny?
20. Ach, ten trapez!
21. O czynnościowym podejściu do twierdzenia Pitagorasa
22. Co najpierw, czyli o kolejności dodawania i odejmowania
23. Wszystko naraz, czyli propozycja globalnego wprowadzenia funkcji trygonometrycznych
24. Nie a, tylko 1, czyli jak obliczyć sin 30?
25. Czy 0,999 = 1?
26. O kolejności czterech działań
27. Minus minusowi nierówny
28. Trudny język
29. Nie zapominajmy, po co uczymy matematyki
30. Dzielenie dzieleniu nierówne
31. Obliczam, więc myślę
32. O zgubnych skutkach nadużywania wzorów
33. O trójkątach równoramiennych i nierównoramiennych
34. Nie szafujmy terminologią
35. Funkcja homograficzna na giełdzie
36. Hossa i bessa na lekcjach matematyki
37. Jak nie obliczać procentów
38. Zgaduj zgadula
39. Nie wolno - a dlaczego?
40. Pole powierzchni czy powierzchnia pola
41. Wzory a zdrowy rozsądek
42. O wysyłaniu SMS-ów, czyli co z czego wynika
43. Rysować czy nie rysować
44. Niestandardowe zastosowanie przyborów geometrycznych
45. Liczmy się ze słowami
46. Oznaczenia bywają zbędne
47. Jeszcze o błędach uczniowskich
48. Dlaczego nie rozwiązać prościej?
49. Mniej formalnie o redukcji wyrazów podobnych
50. Kilka uwag o proporcjonalności
51. Trzecie znaczenie minusa
52. Odcinki i proste na lekcjach geometrii
53. Sinus w warunkach maturalnych
Kod wydawnictwa: 978-83-283-7088-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.