ZDALNE NAUCZANIE AKADEMICKIE W INŻYNIERII LĄDOWEJ
red.nauk. ELŻBIETA SZAFRANKO, red.nauk. PIOTR E. SROKOSZ
Wydawnictwo: UNIWERSYTET WARMIŃSKO-MAZURSKI
Cena: 44.90 zł
40.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8100-329-2
155 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
W monografii zaprezentowano przykłady skutecznych rozwiązań, po które sięgnęli nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia w sposób zdalny na kierunku budownictwo, zaskoczeni nietypową i trudną sytuacją, w jakiej znalazło się szkolnictwo wyższe z powodu pandemii covid-19. Można tu znaleźć uwagi dotyczące prowadzenia zajęć o różnym charakterze: od teoretycznych przez komputerowe do ćwiczeń laboratoryjnych i egzaminu dyplomowego. Zwrócono uwagę na wieloaspektowość i wielowątkowość problematyki zdalnego kształcenia. Autorzy poszczególnych rozdziałów dzielą się uwagami dotyczącymi skuteczności edukacji zdalnej, wynikami badań opinii studentów i nauczycieli akademickich na temat tej formy kształcenia. Całość opracowania uzupełnia informacja na temat formalnoprawnych uwarunkowań zdalnego kształcenia akademickiego. Zamierzeniem autorów nie było jednak wypracowanie uniwersalnego zestawu narzędzi, metod i technik dydaktycznych, z których mógłby skorzystać każdy, znajdujący się w takiej sytuacji, nauczyciel akademicki. Jest to raczej dowód na to, że kadra dydaktyczna funkcjonująca w uczelniach wyższych w naszym kraju jest doskonale przygotowana do nieoczekiwanych i nagłych zmian, które zaszły zarówno w formach, jak i w metodach kształcenia.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Wybrane zagadnienia zdalnego kształcenia w świetle przepisów prawa autorskiego
Jakub Goerick
Rozdział 2
Bezpieczeństwo danych osobowych podczas zdalnego kształcenia akademickiego
Jakub Goerick
Rozdział 3
Wybrane aspekty nauczania zdalnego na podstawie własnych doświadczeń
Elżbieta Lewandowicz
Rozdział 4
Zalety i wady nauczania zdalnego w odniesieniu do różnych form zajęć na kursie
mechaniki budowli oraz kursach pokrewnych na Wydziale Budownictwa
Politechniki Częstochowskiej
Krzysztof Kuliński, Izabela Major
Rozdział 5
Filmy edukacyjne w zdalnej realizacji zajęć laboratoryjnych
Piotr E. Srokosz, Ireneusz Dyka, Marcin Bujko
Rozdział 6
Problematyka przeprowadzenia zajęć terenowych w warunkach zdalnego nauczania
Joanna A. Pawłowicz
Rozdział 7
Ćwiczenia projektowe z konstrukcji metalowych realizowane za pomocą platformy
e-learningowej
Przemysław Palacz, Maciej Major
Rozdział 8
Nauczanie zdalne ekonomiki budownictwa w dobie pandemii
Piotr Bogacz
Rozdział 9
Nauczanie na odległość zagadnień decyzyjnych w budownictwie
Elżbieta Szafranko
Rozdział 10
Zdalna realizacja zajęć z inżynierii geotechnicznej
Ireneusz Dyka, Piotr E. Srokosz
Rozdział 11
Zalety i wady formy e-learningowej w procesie przygotowania pracy dyplomowej
w aspekcie dążenia do doskonałości dydaktycznej
Anna Bień
Rozdział 12
Zdalny egzamin dyplomowy
Jacek Zabielski
Podsumowanie
Kod wydawnictwa: 978-83-8100-329-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.