WSPÓŁPRACA I STRATEGIE MARKETINGOWE NA ARENIE MIĘDZYNARODOWEJ
red.nauk.BEATA STĘPIEŃ
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W POZNANIU
Cena: 24.90 zł
22.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7417-602-6
145 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2011
Przedsiębiorstwa prowadzące międzynarodową działalność gospodarczą są przedmiotem analizy w wielu naukach społecznych. Zainteresowanie ich działalnością wynika często z rosnącego poziomu skomplikowania ich struktur i strategii oraz wzmacniania, poprzez uprawianie biznesu międzynarodowego, pozycji konkurencyjnej między innymi dzięki kreacji innowacji, wzrostowi elastyczności i sprawności działania czy pozyskiwaniu unikatowych zasobów. Swym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa przekraczające granice państw przyczyniają się nie tylko do zmiany potencjału i pozycji w otoczeniu, ale wpływają też na oblicze współczesnego świata, stanowiąc jednoczesne wyzwanie dla dotychczasowych ustaleń teoretycznych. Debata na temat niuansów, obszarów, sposobów, kierunków czy efektów międzynarodowej działalności gospodarczej wciąż trwa i jest bardzo żywa między innymi dlatego, że w wielu kwestiach poddawanych analizie i ocenie, a związanych z funkcjonowaniem podmiotów na zróżnicowanych rynkach narodowych, nie ma zgody i jednomyślności. Rozbieżności w opiniach czy w rozwijanych teoriach są obecne między innymi dlatego, że działalność przedsiębiorstwa na arenie międzynarodowej można rozpatrywać z rozmaitego punktu widzenia, na przykład wzajemnych interakcji tych podmiotów i otoczenia, strategii konkurencyjnych, funkcjonalnych, skuteczności, elastyczności, innowacyjności działania, można analizować działalność tych podmiotów z punktu widzenia jednostki, kraju, branży, etyki, trendów globalnych itd. Taki ogrom obszarów badawczych, w połączeniu z szeroką gamą możliwych do zastosowania teorii, metod badawczych itd., daje efekt ogromnego zróżnicowania w prezentowanych poglądach czy ocenach tych samych zjawisk, graniczący niekiedy z chaosem.
Mając na względzie owo bogactwo, w dążeniu do precyzowania poglądów teoretycznych rozważania prowadzone w niniejszym zbiorze zawężono jedynie do dwóch wybranych obszarów międzynarodowej działalności przedsiębiorstw; szeroko pojętej współpracy/kooperacji przedsiębiorstw, rozpatrywanej głównie przez pryzmat teorii sieciowych, oraz ich działalności marketingowej.
(fragment Wstępu)
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie (Beata Stępień)
Milena Ratajczak-Mrozek
Wykorzystanie podejścia sieciowego do analizy międzynarodowej działalności
przedsiębiorstw
Miłosz Łuczak
Kształtowanie relacji B2B w procesie internacjonalizacji firmy
Aleksandra Hauke-Lopes
Współpraca przedsiębiorstw w strategicznej sieci biznesowej działającej na rynku zagranicznym. Determinanty sukcesu
Beata Stępień, Monika Sulimowska-Formowicz
Zaufanie a przebieg i efekty międzynarodowej kooperacji gospodarczej
Łukasz Puślecki
Rekomendacje dla krajów i przedsiębiorstw realizujących współpracę technologiczną w gospodarce światowej
Beata Stępień
Instytucjonalne uwarunkowania skuteczności międzynarodowej kooperacji gospodarczej - przypadek Polski
Alicja Hadryś
Wewnętrzne determinanty współpracy zagranicznej przedsiębiorstw rodzinnych -
ujęcie teoretyczne
Henryk Mruk
Strategie przedsiębiorstw farmaceutycznych w otoczeniu międzynarodowym
Małgorzata Bartosik-Purgat
Znaczenie marki produktu w decyzjach nabywczych konsumentów w świetle badań międzynarodowych
Kod wydawnictwa: 978-83-7417-602-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.