Dodano produkt do koszyka

Promocja

WPŁYW INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ NA ROZWÓJ REGIONALNY W UJĘCIU TEORII MYŚLENIA SIECIOWEGO

WPŁYW INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ NA ROZWÓJ REGIONALNY W UJĘCIU TEORII MYŚLENIA SIECIOWEGO

ANNA BUSŁOWSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET W BIAŁYMSTOKU

Cena: 35.90 zł 32.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7431-648-4

182 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Jak podkreśla się w literaturze podmiotu, problematyka poszukiwania sposobów kształtowania optymalnego rozwoju społeczno-ekonomicznego była i jest podstawą w naukach ekonomicznych. Z pewnością również istniejące dysproporcje rozwojowe w ujęciu terytorialnym skłaniają do poszukiwania modeli, mechanizmów oraz determinant tego rozwoju na poziomie regionalnym.
(...) W szczególności istotne staje się zatem stymulowanie rozwoju w regionach opóźnionych.
(...) Podjęty więc w opracowaniu problem znaczenia infrastruktury kolejowej jako determinanty rozwoju społeczno-gospodarczego w wybranym województwie jest ważny i aktualny.

Z recenzji dr hab. Wiesławy Lizińskiej, prof. UWM

O wartości danej monografii stanowi niewątpliwie fakt osadzenia rozważań dotyczących wpływu infrastruktury kolejowej na rozwój regionalny w teorii myślenia sieciowego. Przyjęcie takiej perspektywy w spojrzeniu na region odróżnia recenzowaną publikację od innych o podobnej tematyce funkcjonujących na polskim rynku wydawniczym.

Z recenzji dr hab. Ewy Glińskiej, prof. PB

SPIS TREŚCI

WSTĘP

Rozdział I
INFRASTRUKTURA TRANSPORTOWA A ROZWÓJ REGIONALNY
1. Wprowadzenie do teorii rozwoju regionalnego
1.1. Definicje regionu i czynniki jego rozwoju
1.2. Wybrane teorie rozwoju regionalnego
1.3. Rozwój regionów a modele polityki regionalnej
1.4. Modele i instrumenty rozwoju regionalnego
2. Znaczenie infrastruktury transportowej w systemie
społeczno-gospodarczym regionu
2.1. Pojęcie i rodzaje infrastruktury
2.2. Przegląd teorii dotyczących wpływu infrastruktury
na rozwój społeczno-gospodarczy
2.3. Wybrane metody oceny stanu infrastruktury transportowej
2.4. Rodzaje efektów inwestycji w infrastrukturę transportową
na rozwój regionalny
3. Stan i rozwój infrastruktury kolejowej w Polsce
3.1. Infrastruktura kolejowa - informacje wprowadzające
3.2. Stan i wyzwania rozwoju transportu kolejowego w Polsce
3.3. Kierunki rozwoju sieci kolejowej w Polsce w świetle
wybranych dokumentów strategicznych

Rozdzjał II
UWARUNKOWANIA ROZWOJU I ZNACZENIE INFRASTRUKTURY
KOLEJOWEJ W WOJEWÓDZTWIE PODLASKIM
1. Infrastruktura kolejowa na tle rozwoju społeczno-gospodarczego
województwa podlaskiego
1.1. Infrastruktura transportowa w województwie podlaskim
1.2. Uwarunkowania ekonomiczne i środowiskowe rozwoju
infrastruktury kolejowej
1.3. Uwarunkowania społeczne rozwoju infrastruktury kolejowej
1.4. Rozwój infrastruktury kolejowej w województwie podlaskim
w świetle dokumentów strategicznych
2. Infrastruktura kolejowa a możliwości aktywizacji gospodarczo-społecznej
województwa podlaskiego
2.1. Ocena realizacji funkcji infrastruktury kolejowej w województwie
podlaskim
2.2. Wybrane obszary oddziaływania infrastruktury kolejowej
w systemie społeczno-gospodarczym województwa podlaskiego..
2.2.1. Wpływ infrastruktury kolejowej na obniżenie kosztów
transportu
2.2.2. Wpływ infrastruktury kolejowej na procesy koncentracji
produkcji i dystrybucji
2.2.3. Wpływ infrastruktury kolejowej na rozwój rynków
i konkurencji
2.2.4. Wpływ infrastruktury kolejowej na dyfuzję wiedzy i innowacji
2.2.5. Wpływ infrastruktury kolejowej na rynek pracy
2.3. Specyfikacja kosztów i korzyści rozwoju infrastruktury kolejowej
w województwie podlaskim
3. Linia kolejowa Rail Baltica - stan i perspektywy rozwoju
3.1. Rail Baltica jako część korytarza Morze Północne - Morze Bałtyckie
3.2. Charakterystyka postępu prac modernizacyjnych Raił Baltica
w Polsce i krajach nadbałtyckich
3.3. Efekty modernizacji trasy Rail Baltica - wnioski dla województwa
podlaskiego

Rozdział III
TRASA KOLEJOWA RAIŁ BALTICA A ROZWÓJ WOJEWÓDZTWA
PODLASKIEGO W ŚWIETLE TEORII MYŚLENIA SIECIOWEGO
1. Podstawy teoretyczne metodyki myślenia sieciowego
1.1. Teoria systemów jako podstawa rozwoju metodyki myślenia
sieciowego
1.2. Główne założenia i etapy stosowania metodyki myślenia
sieciowego
1.3. Znaczenie metodyki myślenia sieciowego
2. Możliwości zastosowania metodyki myślenia sieciowego w zakresie
procesów rozwoju regionalnego: region jako system
3. Sieciowe ujęcie problematyki rozwoju województwa podlaskiego
w oparciu o rolę trasy kolejowej Rail Baltica
3.1. Ustalenie celów i modelowanie sytuacji problemowej
3.2. Analiza oddziaływań czynników modernizacji trasy Rail Baltica
3.3. Interpretacja możliwości zmiany sytuacji i kierowanie zmianą
3.4. Określenie strategii i działań i wprowadzenie ich w życie
3.5. Podsumowanie i wnioski wynikające z metodyki myślenia
sieciowego

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA

SPIS TABEL

SPIS RYSUNKÓW

SPIS WYKRESÓW

Kod wydawnictwa: 978-83-7431-648-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl