Dodano produkt do koszyka

Promocja

WIZERUNEK DOSTAWCY NA RYNKU DÓBR PRODUKCYJNYCH

WIZERUNEK DOSTAWCY NA RYNKU DÓBR PRODUKCYJNYCH

MACIEJ URBANIAK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŁÓDZKI

Cena: 38.80 zł 34.92 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-7171-644-3

363 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2003

W obecnej sytuacji gospodarczej charakteryzującej się silną konkurencją niezbędne staje się wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Wypracowanie pożądanego, docelowego wizerunku wymaga od firmy profesjonalnego budowania tożsamości.Wizerunek firmy tworzony jest nie tylko w opinii klientów, ale także w opinii innych uczestników otoczenia firmy, tj. dostawców, kooperantów, instytucji rządowych i samorządowych, grup nacisku, a także społeczeństwa. Organizacje chcące pozytywnie kształtować swój wizerunek powinny w odpowiedni sposób budować swoją tożsamość. Elementy tożsamości firmy stanowiąc wysyłane przez nią komunikaty, postrzegane przez adresatów, wpływają w sposób decydujący na kształtowanie wizerunku firmy w jej otoczeniu. Zarówno konkurowaniu na rodzimym rynku, jak i ekspansji przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne sprzyja jego pozytywny wizerunek. Odpowiednio kształtowane relacje z otoczeniem (bliższym i dalszym) w decydującej mierze sprzyjają osiąganiu zamierzonych efektów realizowanych poprzez procesy komunikacji rynkowej.Skuteczność procesów komunikacji rynkowej zależy zatem od odpowiedniego doboru elementów tożsamości, poprzez które organizacja chce budować pozytywne relacje z otoczeniem.Procesy zmierzające do ograniczania barier handlowych i inwestycyjnych (np. wejście Polski do Unii Europejskiej) oraz postępująca globalizacja gospodarki powoduje, że firmy działające na rynku dóbr produkcyjnych zaczynają zwracać coraz większą uwagę na kształtowanie swojego wizerunku jako na szczególnie ważny element decydujący o ich konkurencyjności.

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Procesy prowadzące do powstawania wizerunku firmy
1.1. Definicje wizerunku i pojęcia z nim związane
1.2. Mechanizmy prowadzące do powstania wrażeń, spostrzeżeń i wizerunku
1.3. Proces formowania i funkcje image‘u firmy
1.4. Tożsamość a wizerunek firmy
1.5. Rozumienie pojęcia image przez przedsiębiorstwa działające na rynku dóbr produkcyjnych w Polsce w świetle badań własnych

2. Czynniki kształtujące image firmy na rynku dóbr produkcyjnych
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Jakość jako czynnik kształtujący wizerunek przedsiębiorstwa na rynku dóbr
produkcyjnych
2.2.1. Jakość techniczna
2.2.2. Systemy jakości (ISO serii 9000, TQM)
2.2.3. Marketing ekologiczny i system zarządzania środowiskowego
2.2.4. Wyniki badań własnych dotyczące roli systemów zarządzania środowiskowego, zarządzania bezpieczeństwem pracy oraz TQM w kształtowaniu
tożsamości i wizerunku przedsiębiorstw
2.2.5. Wyniki badań własnych dotyczące świadomości ekologicznej przedsiębiorstw
2.3. Marka jako czynnik kształtujący image firmy
2.3.1. Pojęcie marki
2.3.2. Wizerunek marki
2.3.3. Rola marki w kształtowaniu wizerunku firmy w procesie podejmowania
decyzji zakupu na rynku dóbr produkcyjnych
2.3.4. Wartość marki a jej postrzeganie
2.3.5. Strategie marki a wizerunek firmy na rynku dóbr produkcyjnych
2.4. Rola marketingu partnerskiego w kształtowaniu wizerunku firmy
2.5. Procesy logistyczne wpływające na wizerunek firmy
2.6. Cena jako czynnik kształtujący image firmy
2.7. Wpływ kraju pochodzenia na kształtowanie wyobrażenia o dostawcy

3. Badania własne dotyczące wizerunku firmy na rynku dóbr produkcyjnych
3.1. Charakterystyka próby
3.1.1. Cel badań
3.1.2. Dobór próby badanej
3.1.3. Zakres badań
3.1.4. Metoda badań
3.1.5. Przeprowadzone obliczenia i analizy
3.2. Identyfikacja czynników wpływających na odbiór wizerunku dostawcy
3.2.1. Badania wstępne prowadzone w latach 1996-1997
3.2.2. Badania prowadzone w latach 1998-1999
3.2.3. Badania przeprowadzone w roku 2000
3.2.3.1. Analiza wyników badań z 2000 r. związanych z kształtowaniem wizerunku dostawcy
3.2.3.2. Wnioski wynikające z badań przeprowadzonych w latach 1998-2000
3.2.3.3. Interpretacja wyników analizy czynnikowej w odniesieniu do wizerunku dostawcy
3.2.3.4. Porównanie uzyskanych wyników badań dotyczących kształtowania wizerunku dostawcy z wynikami badań prowadzonych w krajach wysoko rozwiniętych
3.3. Wyniki badań dotyczące kształtowania wizerunku firmy wobec uczestników
otoczenia
3.4. Wpływ kraju pochodzenia dostawcy na postrzeganie jego wizerunku na rynku
polskim (badania własne)

4. Procesy komunikacji w kształtowaniu wizerunku firmy
4.1. Istota komunikacji rynkowej
4.2. Wpływ komunikacji rynkowej na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa
4.3. Znaczenie działań promocyjnych w kształtowaniu wizerunku firmy
4.3.1. Ukierunkowanie elementów promotion-mix na kształtowanie wizerunku
firmy
4.3.2. Reklama w kształtowaniu wizerunku firmy
4.3.3. Rola sprzedaży bezpośredniej w kształtowaniu wizerunku firmy
4.3.4. Promocja sprzedaży w kształtowaniu wizerunku firmy
4.3.5. Public relations w kształtowaniu wizerunku firmy

5. Budowanie tożsamości firmy w celu kształtowania jej wizerunku jako wiarygodnego dostawcy
5.1. Tożsamość a strategia firmy
5.2. Etapy budowania tożsamości firmy
5.3. Wyniki badań własnych dotyczące budowania tożsamości firm działających na
polskim rynku dóbr produkcyjnych
5.3.1. Badania prowadzone w latach 1998-1999
5.3.2. Badania przeprowadzone w roku 2000
5.3.2.1. Analiza wyników badań z 2000 r. dotyczących budowania tożsamości firmy
5.3.2.2. Wnioski wynikające z badań przeprowadzonych w latach 1998-2000
5.3.2.3. Interpretacja wyników analizy czynnikowej w odniesieniu do tożsamości firmy
5.4. Porównanie oceny tożsamości firmy i jej wizerunku jako dostawcy (wyniki badań oparte na studiach przypadków)
5.5. Zarysowujące się tendencje związane z wykorzystaniem elementów tożsamości
w kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy
5.5.1. Uwagi wstępne
5.5.2. Oferowanie wysokiej jakości technicznej
5.5.3. Warunki finansowo-logistyczne
5.5.4. Zarządzanie oparte na standardach organizacyjnych (zarządzania procesami i środowiskiem)
5.5.5. Rozwój asortymentowy
5.5.6. Oferowanie usług serwisowych
5.5.7. Rozwój partnerskich relacji z klientami oraz innymi interesariuszami
5.5.8. Działania promocyjne
5.5.9. Marka

Zakończenie

Literatura

Aneksy

Od Redakcji

Kod wydawnictwa: 83-7171-644-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.