Dodano produkt do koszyka

Promocja

UREGULOWANIA PRAWNE DOTYCZĄCE DZIAŁALNOŚCI PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH

UREGULOWANIA PRAWNE DOTYCZĄCE DZIAŁALNOŚCI PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH

MIŁOSZ ŁASKI

Wydawnictwo: INSTYTUT WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI

Cena: 25.90 zł 23.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-66344-48-8

138 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020

Praca prezentuje, w jakich ramach obecnie funkcjonują wymienione przez autora główne kanały mediów społecznościowych, a także wskazuje na ciągły rozwój badanego zjawiska. Ponadto przedstawia stan prawny, nie tylko opierając się na rodzimym porządku, ale także sięga po akty prawne Unii Europejskiej, ujmuje zatem cały funkcjonujący system social mediów. Nie brakuje też odniesień do interesujących badań liczbowych, co pozwala czytelnikom wyobrazić sobie, na jaką skalę oddziałują dane zjawiska.

[...] Publikacja pokazuje nam, czytelnikom, jakie prawo obowiązuje kanały mediów społecznościowych, ale także nas jako zwykłych użytkowników, czy to działających w ich ramach komercyjnie, czy jedynie dla rozrywki. Praca zawiera niezwykle ciekawe przemyślenia i pozwala na samodzielne wyciąganie wniosków z prowadzonej narracji.
dr Magdalena Maksymiuk, uksw

SPIS TREŚCI

Streszczenie

Wykaz skrótów

Wstęp

ROZDZIAŁ I
Geneza oraz definicja portali społecznościowych funkcjonujących na globalnym rynku
1.1. Geneza oraz definicje portali społecznościowych
1.1.1. Definicja
1.1.2. Geneza portali społecznościowych
1.2. Platformy blogowe
1.3. Wikipedia
1.4. Twitter
1.5. Snapchat
1.6. Instagram
1.7. YouTube
1.8. Twitch
1.9. Facebook
1.10. Główne tendencje w korzystaniu z portali społecznościowych
1.11. Media społecznościowe a prawa autorskie użytkowników

ROZDZIAŁ II
Uregulowania prawa krajowego dotyczące działalności portali społecznościowych 2.1. Prowadzenie portalu społecznościowego jako rodzaj
działalności gospodarczej
2.2. Zasadność wprowadzenia regulacji szczególnej dla działalności
portali społecznościowych
2.3. Działalność portali społecznościowych w świetle prawa autorskiego
2.3.1. Przedmiot prawa autorskiego
2.3.2. Podmiot prawa autorskiego
2.3.3. Treść prawa autorskiego
2.3.4. Dozwolony użytek
2.3.5. Ochrona wizerunku
2.3.6. Ochrona nadawcy i adresata korespondencji
2.3.7. Tajemnica źródeł informacji
2.3.8. Prawa pokrewne organizacji radiowej lub telewizyjnej
2.3.9. Odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich lub pokrewnych
2.4. Wpływ prawa autorskiego na działalność portali społecznościowych

ROZDZIAŁ III
Jednolity rynek UE a harmonizacja prawa autorskiego w ramach UE
3.1. Wpływ podstawowych zasad UE na proces harmonizacji prawa
autorskiego
3.2. Podstawy traktatowe pozwalające na objęcie prawem UE prawa
własności intelektualnej
3.3. Wpływ orzecznictwa TSUE na prawo autorskie w ramach UE
3.4. Rola dyrektyw unijnych w harmonizowaniu prawa autorskiego
i praw pokrewnych w ramach UE
3.5. Rola rozporządzeń jako instrumentu tworzącego unijne prawo autorskie
3.6. Podsumowanie

ROZDZIAŁ IV
Poszczególne aspekty ochrony praw własności intelektualnej w ramach UE w orzecznictwie TSUE
4.1. Wyrok TSUE z dnia 7 sierpnia 2018 r. w sprawie Land Nordrhein-Westfalen
przeciwko Dirkowi Renckhoffowi, nr C-161/17
4.2. Orzeczenie TSUE w sprawie Svensson i in., nr C-466/12
4.3. Wpływ orzecznictwa TSUE na poszczególne aspekty funkcj onowania
portali społecznościowych

ROZDZIAŁ V
Portale społecznościowe a ochrona danych osobowych
5.1. Fanpage na portalu społecznościowym w świetle
ochrony danych osobowych
5.2. Możliwość pozwania portalu społecznościowego przed sąd krajowy
5.3. Podsumowanie kwestii ochrony danych osobowych na portalach
społecznościowych w orzecznictwie TSUE

Zakończenie

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-66344-48-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl