Dodano produkt do koszyka

IMPERATYW ZYSKU O KOMERCYJNYM MODELU PRZEKAZU MEDIALNEGO I JEGO TWÓRCACH

IMPERATYW ZYSKU O KOMERCYJNYM MODELU PRZEKAZU MEDIALNEGO I JEGO TWÓRCACH

EWA MIGACZEWSKA

Wydawnictwo: LIBRON

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-64275-24-1
 
261 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2013
 

Opiniowana książka jest tekstem w moim przekonaniu ważnym i aktualnym. Podejmuje problem funkcjonowania mediów masowych [ ], ich oddziaływania na ludzi oraz zdolności kreowania (symbolicznego i rzeczywistego) świata. Ze względu na charakter problematyki i sposób analizy jest to publikacja będąca ważnym głosem w debacie o współczesnych polskich mediach i polskich dziennikarzach. [ ] Nieczęsto się zdarza tak umiejętne wykorzystanie literatury przedmiotu do opisu i wyjaśnienia analizowanych zjawisk. [ ] Sądzę, że książka ta może stanowić znakomitą pomoc dydaktyczną dla studentów kierunków społecznych, głównie socjologii i dziennikarstwa.

Z recenzji prof. Mariana Niezgody

SPIS TREŚCI

WPROWADZENIE
O życiu w zmediatyzowanym społeczeństwie konsumpcyjnym -
implikacje dla zawodu dziennikarza

ROZDZIAŁ 1
Zawód: dziennikarz. Charakterystyka profesji
1.1. Dziennikarstwo jako zawód
1.2. Definicja ustawowa zawodu dziennikarza
1.3. Wymiary etyki dziennikarskiej
1.4. Wyznaczniki zawodu zaufania publicznego
1.5. Atrybuty wyznaczające charakter profesji
1.5.1. Twórczość dziennikarska
1.5.2. Polityczny wymiar profesji
1.5.3. Dziennikarz - zawód otwarty i mobilny
Podsumowanie: dziennikarstwo - zawód czy powołanie?

ROZDZIAŁ 2
Procesy profesjonalizacji i instytucjonalizacji dziennikarstwa w Polsce
oraz w wybranych systemach medialnych na świecie
2.1. Konstytuowanie się zawodu na ziemiach polskich -
etapy profesjonalizacji
2.2. Wymiary procesu instytucjonalizacji zawodu w Polsce
2.2.1. Powstanie i rozwój dziennikarskiego ruchu zawodowego -
historia inicjatyw organizacyjnych w środowisku
2.2.2. Specjalistyczne szkolnictwo dziennikarskie jako czynnik
ostatecznego ukonstytuowania się grupy zawodowej
2.3. Media i dziennikarstwo w wybranych systemach medialnych na świecie
Podsumowanie: zawód w perspektywie historycznej

ROZDZIAŁ 3
Dziennikarstwo w dobie PRL-u oraz w drodze do niezależności i wolności
3.1. Dezinformacja zamiast informacji? - polski dziennikarz w PRL-u
3.1.1. Media oficjalne - sytuacja i zadania polskich dziennikarzy
na PRL-owskich zakrętach historii
3.1.2. Strategie wykonywania zawodu - typologia postaw dziennikarskich
wobec systemu i społeczeństwa w PRL-u
3.2. Znaczenie i konsekwencje transformacji ustrojowej
dla rynku mediów i dziennikarzy
Podsumowanie: dziennikarstwo przed komunizmem i po komunizmie

ROZDZIAŁ 4
Wzór normatywny roli zawodowej dziennikarza
4.1. Wzór, model i typ - zakres znaczeniowy pojęć
4.2. Prawna wykładnia zawodu dziennikarza
4.3. Etyczne wyznaczniki zawodu - przegląd uregulowań
dotyczących etyki w zawodzie dziennikarza
4.4. Wizerunek dziennikarza postulowany w środowisku -
ilustracja empiryczna na przykładzie magazynu "Press"
Podsumowanie: konfrontacja polskich dokumentów
deontologii zawodowej, Prawa prasowego i postulatów
lansowanych w grupie zawodowej

ROZDZIAŁ 5
Społeczny portret dziennikarza - oczekiwania i stereotypy
5.1. Model dziennikarza idealnego w percepcji społeczeństwa
5.2. Stereotyp dziennikarza w społecznej świadomości
(wzór postrzegany)
Podsumowanie: zbieżność czy rozbieżność?

ROZDZIAŁ 6
Dziennikarstwo skomercjalizowane -
determinanty, przejawy, konsekwencje
6.1. Determinanty sposobu pełnienia roli zawodowej polskiego
dziennikarza w nowym millenium: polityka, wolny rynek, technologia
6.2. Autodiagnoza kondycji dziennikarstwa w Polsce
6.3. Dziennikarza portret własny
6.4. Medialna (nie)rzeczywistość - techniki kreowania
faktów medialnych
6.5. Między wolnością a komercją - przegląd dziennikarskich praktyk
manipulacyjnych. Analiza zawartości oświadczeń i raportów
Rady Etyki Mediów
6.6. Dziennikarstwo skomercjalizowane na tle strukturalnej teorii roli
Podsumowanie: rola zawodowa dziennikarza w praktyce

ZAKOŃCZENIE
"Zabawić się na śmierć...". Komercyjny model dziennikarstwa
w dobie współczesnego kapitalizmu

Bibliografia

Wykaz cytowanych dokumentów zastanych poddanych analizie
Wykaz cytowanych witryn internetowych
Wykaz cytowanych artykułów i komunikatów Międzynarodowej Federacji
Dziennikarzy (Federation Internationale des Journalistes) publikowanych
na stronie internetowej organizacji (www.ifj.org.fr), w zakładkach:
Qualite du journalisme, Globalisation, Droit du tmvail, Radio-TVpubliąue
Wykaz cytowanych publikacji poddanych analizie
Wykaz cytowanych tytułów i nagłówków prasowych poddanych analizie (według daty publikacji)
Spis tabel
Spis wykresów
Spis schematów

Kod wydawnictwa: 978-83-64275-24-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.