IMPERATYW ZYSKU O KOMERCYJNYM MODELU PRZEKAZU MEDIALNEGO I JEGO TWÓRCACH
EWA MIGACZEWSKA
Wydawnictwo: LIBRON
Cena: 38.90 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
| ISBN: 978-83-64275-24-1
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2013 |
|
![]() |
Opiniowana książka jest tekstem w moim przekonaniu ważnym i aktualnym. Podejmuje problem funkcjonowania mediów masowych [ ], ich oddziaływania na ludzi oraz zdolności kreowania (symbolicznego i rzeczywistego) świata. Ze względu na charakter problematyki i sposób analizy jest to publikacja będąca ważnym głosem w debacie o współczesnych polskich mediach i polskich dziennikarzach. [ ] Nieczęsto się zdarza tak umiejętne wykorzystanie literatury przedmiotu do opisu i wyjaśnienia analizowanych zjawisk. [ ] Sądzę, że książka ta może stanowić znakomitą pomoc dydaktyczną dla studentów kierunków społecznych, głównie socjologii i dziennikarstwa.
Z recenzji prof. Mariana Niezgody
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
O życiu w zmediatyzowanym społeczeństwie konsumpcyjnym -
implikacje dla zawodu dziennikarza
ROZDZIAŁ 1
Zawód: dziennikarz. Charakterystyka profesji
1.1. Dziennikarstwo jako zawód
1.2. Definicja ustawowa zawodu dziennikarza
1.3. Wymiary etyki dziennikarskiej
1.4. Wyznaczniki zawodu zaufania publicznego
1.5. Atrybuty wyznaczające charakter profesji
1.5.1. Twórczość dziennikarska
1.5.2. Polityczny wymiar profesji
1.5.3. Dziennikarz - zawód otwarty i mobilny
Podsumowanie: dziennikarstwo - zawód czy powołanie?
ROZDZIAŁ 2
Procesy profesjonalizacji i instytucjonalizacji dziennikarstwa w Polsce
oraz w wybranych systemach medialnych na świecie
2.1. Konstytuowanie się zawodu na ziemiach polskich -
etapy profesjonalizacji
2.2. Wymiary procesu instytucjonalizacji zawodu w Polsce
2.2.1. Powstanie i rozwój dziennikarskiego ruchu zawodowego -
historia inicjatyw organizacyjnych w środowisku
2.2.2. Specjalistyczne szkolnictwo dziennikarskie jako czynnik
ostatecznego ukonstytuowania się grupy zawodowej
2.3. Media i dziennikarstwo w wybranych systemach medialnych na świecie
Podsumowanie: zawód w perspektywie historycznej
ROZDZIAŁ 3
Dziennikarstwo w dobie PRL-u oraz w drodze do niezależności i wolności
3.1. Dezinformacja zamiast informacji? - polski dziennikarz w PRL-u
3.1.1. Media oficjalne - sytuacja i zadania polskich dziennikarzy
na PRL-owskich zakrętach historii
3.1.2. Strategie wykonywania zawodu - typologia postaw dziennikarskich
wobec systemu i społeczeństwa w PRL-u
3.2. Znaczenie i konsekwencje transformacji ustrojowej
dla rynku mediów i dziennikarzy
Podsumowanie: dziennikarstwo przed komunizmem i po komunizmie
ROZDZIAŁ 4
Wzór normatywny roli zawodowej dziennikarza
4.1. Wzór, model i typ - zakres znaczeniowy pojęć
4.2. Prawna wykładnia zawodu dziennikarza
4.3. Etyczne wyznaczniki zawodu - przegląd uregulowań
dotyczących etyki w zawodzie dziennikarza
4.4. Wizerunek dziennikarza postulowany w środowisku -
ilustracja empiryczna na przykładzie magazynu "Press"
Podsumowanie: konfrontacja polskich dokumentów
deontologii zawodowej, Prawa prasowego i postulatów
lansowanych w grupie zawodowej
ROZDZIAŁ 5
Społeczny portret dziennikarza - oczekiwania i stereotypy
5.1. Model dziennikarza idealnego w percepcji społeczeństwa
5.2. Stereotyp dziennikarza w społecznej świadomości
(wzór postrzegany)
Podsumowanie: zbieżność czy rozbieżność?
ROZDZIAŁ 6
Dziennikarstwo skomercjalizowane -
determinanty, przejawy, konsekwencje
6.1. Determinanty sposobu pełnienia roli zawodowej polskiego
dziennikarza w nowym millenium: polityka, wolny rynek, technologia
6.2. Autodiagnoza kondycji dziennikarstwa w Polsce
6.3. Dziennikarza portret własny
6.4. Medialna (nie)rzeczywistość - techniki kreowania
faktów medialnych
6.5. Między wolnością a komercją - przegląd dziennikarskich praktyk
manipulacyjnych. Analiza zawartości oświadczeń i raportów
Rady Etyki Mediów
6.6. Dziennikarstwo skomercjalizowane na tle strukturalnej teorii roli
Podsumowanie: rola zawodowa dziennikarza w praktyce
ZAKOŃCZENIE
"Zabawić się na śmierć...". Komercyjny model dziennikarstwa
w dobie współczesnego kapitalizmu
Bibliografia
Wykaz cytowanych dokumentów zastanych poddanych analizie
Wykaz cytowanych witryn internetowych
Wykaz cytowanych artykułów i komunikatów Międzynarodowej Federacji
Dziennikarzy (Federation Internationale des Journalistes) publikowanych
na stronie internetowej organizacji (www.ifj.org.fr), w zakładkach:
Qualite du journalisme, Globalisation, Droit du tmvail, Radio-TVpubliąue
Wykaz cytowanych publikacji poddanych analizie
Wykaz cytowanych tytułów i nagłówków prasowych poddanych analizie (według daty publikacji)
Spis tabel
Spis wykresów
Spis schematów
Kod wydawnictwa: 978-83-64275-24-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.










