TOŻSAMOŚĆ WIZUALNA ZNAK SYSTEM WIZERUNEK
ZBIGNIEW CHMIELEWSKI, DARIUSZ TWORZYDŁO, KRZYSZTOF J. RYCHTER
Wydawnictwo: NEWSLINE SP. Z O.O.
Cena: 64.90 zł
58.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-927713-7-1
190 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012
Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek. - to książka odkrywająca przed czytelnikiem szereg zagadnień dotyczących corporate identity. Autorzy - naukowcy i praktycy, prezentują proces od początku - powstawania logo, przez budowanie systemu, po wpływ tożsamości wizualnej na image organizacji.W przejrzysty sposób autorzy przeprowadzają czytelnika przez obszar tych zagadnień, począwszy od źródeł i przesłanek projektowania znaku firmowego, przez zasady budowania na jego podstawie systemu identyfikacji wizualnej oraz posługiwania się nim, aż po znaczenie takiego komunikowania dla wizerunku firmy czy instytucji. Przykłady, ilustracje i schematy obrazują opisywane zagadnienia, odwołując się do brandów funkcjonujących na rynku od lat ale pokazują też mniej znane marki i ich symbolikę. Pozycja ta jest jedną z nielicznych książek na polskim rynku wydawniczym, poruszających z naukowego punktu widzenia tematykę corporate identity, a zarazem będącą mocno osadzoną w praktyce jaka jest udziałem autorów, od wielu lat zajmujących się komunikowaniem, projektowaniem CI oraz wizerunkiem licznych organizacji.
SPIS TREŚCI
Od Autorów
Rozdział I. Znak1. Percepcja wizualna
Wzrok
Bodźce wizualneWrażenia i spostrzeżeniaZnaczeniaZachowaniaZasady percepcjiZnak jako obraz elementarnyCo jest znakiem, co symbolem, a co logo? - terminologia.2. Znak graficznyElementy znakuJęzyk znaków - plastyczne środki wyrazuKompetencje i narzędzia projektowaniaWspółczesne znaki i symboleTrendyZnak - wartość użytkowa, estetyczna i artystycznaLogo - spójność treści i formy 3. Znaki i symbole organizacjiProgramowanie i projektowanieWzorzec logo jako rdzeń systemu tożsamości wizualnej Grzechy powszednie w praktyce projektowania, wdrażania i stosowania symboli graficznychRozdział II. System identyfikacji wizualnej (SIW)1. Znak firmowy - logo - podstawowy element systemuRodzaje znaków firmowych w zależności od budowyOddziaływanie znaku i jego funkcje w systemieKatalog znaku jako imperatywny zapis cechTypografia firmowa - niedoceniany element systemuKonstans firmowyFormy dekoracyjneReguły stosowania znaku firmowego2. Konstruowanie systemuLogo jako punkt wyjściaRola systemu identyfikacji wizualnej w komunikacjimarketingowej organizacjiOdzwierciedlenie struktury, zasad, wartościUnifikacja przekazu3. Zarządzanie poprzez system identyfikacji wizualnejReaktywnośćOptymalizacjaIntegracja wewnętrznaIndywidualizacja4. Kategorie systemów identyfikacji wizualnejSIW firmySIW grupy firmSIW instytucji, samorządu terytorialnego, urzęduSIW produktu (usługi)SIW wydarzenia5. Nazwa prawna, nazwa marketingowa, brand w SIW6. Zarządzanie systemem i praktyczne aspekty użytkowaniaRozbudowa i adaptacja. Przyczyny i momenty zmian w systemieStandaryzacjaStosowanieSzkolenieOutsourcingMonitoringArchiwizacja matryc i księgi symboluPosługiwanie się danymi w kontaktach z podmiotamizewnętrznymiPrawa autorskieDobór wykonawców7. Księga tożsamościRodzaje dokumentów (manuał, katalog symbolu, księga znaku,księga tożsamości)Sposób posługiwania się i wykorzystaniaRozdział III. Wizualizacja w kształtowaniu wizerunku1. Wizerunek organizacji i jego elementy składowe2. Identyfikacja wizualna a relacje wewnętrzne i zewnętrzneWdrażanie systemu a jego akceptacja w zespole pracowniczym Efektywność kosztowa i wizerunkowa komunikacji zewnętrznejrealizowanej z wykorzystaniem systemu identyfikacjiBariery wdrażania systemu identyfikacji wizualnej3. Korzyści wynikające z profesjonalnie wdrożonych systemów identyfikacji4. Prawne aspekty komunikowania z wykorzystaniem systemuidentyfikacji wizualnej5. Tworzenie tożsamości wizualnej - kto co robi i jakimi metodami6. SIW - spontanicznie, samodzielnie czy profesjonalnieBibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-927713-7-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.