KOMPETENCJE MEDIALNE W KOMUNIKACJI WIZUALNEJ
JUSTYNA SZULICH-KAŁUŻA, MAŁGORZATA GRUCHOŁA
Wydawnictwo: KUL
Cena: 43.90 zł
39.51 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8061-915-9
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2020 |
|
Każde z mediów charakteryzuje się odmiennym typem przekazu bazującym na różnorodnych zbiorach kodów semantycznych i konwencji producenckich. Współcześni użytkownicy mediów zanurzeni w niekończącym się strumieniu obrazów, ikon, kolorów, grafik i ilustracji zmuszeni są do doskonalenia "umiejętności wizualnych", stąd zagadnieniu kompetencji medialnych w komunikacji wizualnej poświęcamy kolejny tom z tytułowej serii.
Wizualne postrzeganie rzeczywistości generuje nowe formy percepcji, nową składnię myślenia i wrażliwości odbiorców. Umiejętności rozumienia komunikacji wizualnej w czasie, gdy tak wiele informacji jest przekazywanych w trybie niewerbalnym za pośrednictwem fotografii, filmu, grafik, rysunków, komiksów, animacji, ale i ubieralnej technologii, Internetu Rzeczy, smartodzieży czy wideokonferencji, dla wielu wydają się być procesami oczywistymi i intuicyjnymi. W rzeczywistości rozwijanie zmysłu wizualnego jest czymś w rodzaju nauki języka wizualnego z własnym specjalnym alfabetem, leksyką i składnią. Wszyscy posiadamy "inteligencję wizualną", ale niewielu z nas wie, jak właściwie i w pełni jej używać. Wyrażamy przekonanie, że tylko osoby o wysokich kompetencjach wizualnych są aktywnymi i krytycznymi uczestnikami medialnej przestrzeni ponowoczesneeo społeczeństwa.
ze Wstępu
SPIS TREŚCI
WSTĘP (Justyna Szulich-Kałuża, Małgorzata Gruchoła)
Część I
KULTURA WIZUALNA W ERZE CYFROWEJ - WIELOŚĆ PERSPEKTYW (Małgorzata Gruchoła)
Rozdział 1
KULTURA WIZUALNA - USTALENIA TEORETYCZNE
1.1. Kultura wizualna - wybrane ujęcia teoretyczne
1.2. Kategorie kultury wizualnej
1.3. Komunikacja wizualna - nowe praktyki medialne
Część II
KOMPETENCJE MEDIALNE W ERZE CYFROWEJ (Małgorzata Gruchoła)
Rozdział 2
KOMPETENCJE MEDIALNE, CYFROWE I WIZUALNE - RAMY DEFINICYJNE
2.1. Kompetencje medialne a kompetencje cyfrowe - ustalenia teoretyczne
2.2. Komponenty kompetencji cyfrowych
2.2.1. Kompetencje cyfrowe w zakresie wiedzy
2.2.2. Kompetencje cyfrowe w zakresie postaw
2.2.3. Kompetencje cyfrowe w zakresie umiejętności technicznych i kognitywnych
2.3. Kompetencje cyfrowe w zakresie komunikacji wizualnej
2.3.1 Kompetencje wizualne - podstawowe komponenty
2.3.2. Propozycje zadań rozwijających kompetencję wizualną
Część III
KOMPETENCJE WIZUALNE W PRAKTYCE BADAWCZEJ (Justyna Szulich-Kałuża)
Rozdział 3
JAK OGLĄDAĆ, ROZUMIEĆ I INTERPRETOWAĆ PRZEKAZY WIZUALNE
3.1. Język odczytu rzeczywistości - werbalny czy wizualny?
3.2. Alfabetyzm wizualny - umiejętności twórcze czy odtwórcze?
3.3. Wybrane techniki analiz i interpretacji materiałów wizualnych
Rozdział 4
KOMPETENCJE WIZUALNE W PRAKTYCE - PRZYKŁAD TWORZENIA MEMÓW INTERNETOWYCH
4.1. Memy - ekspresyjne aktywności czy praktyki artystyczne?
4.2. Praktyki tworzenia memów
4.3. Sposoby transmitowania - potencjał adaptacyjny mema
4.4. Kim są twórcy memów?
4.5. Jak analizować memy w praktyce - przykłady analiz empirycznych
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL
SPIS WYKRESÓW
Kod wydawnictwa: 978-83-8061-915-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.