STRATEGIE GLOKALIZACJI W DZIAŁALNOŚCI SEKTORA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
ANETA PACHURA
Wydawnictwo: POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Cena: 46.90 zł
42.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-65179-39-5 137 stron |
|
Z przyjemnością oddaję do rąk Czytelników monografię pt. Strategie glokalizacji w działalności sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Rozważania teoretyczno-empiryczne podjęte w niniejszym opracowaniu dotyczą szeroko pojętej problematyki funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w środowisku charakteryzującym się: zmiennością, sieciowością, heterogenicznością i przypadkowością.Zmiana podstawowych założeń filozofii prowadzenia biznesu przez małe i średnie przedsiębiorstwa dotyczy między innymi umiejętności współdziałania międzyorganizacyjnego dla budowy systemu otwartego, dynamicznego i elastycznego. Działając w środowisku lokalnym, przedsiębiorstwa coraz częściej sięgają po właściwości środowiska globalnego. W praktyce biznesu podejście endemiczne zostaje wzbogacone o cechy orientacji globalnej. Przyjęcie założenia możliwości współistnienia orientacji lokalnej i globalnej stanowi podstawę zjawiska glokalizacji. Korzystanie z atrybutów globalizacji w obszarze realizacji przedsięwzięć biznesowych w środowisku lokalnym wspomaga rozwój przedsiębiorstw sektora MŚP, jak również kształtuje podstawy konkurencyjności.Przygotowana monografia pt. Strategie glokalizacji w działalności sektora małych i średnich przedsiębiorstw stanowi odzwierciedlenie wyników prac badawczych, podjętych przez pracowników Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Obejmuje dwanaście rozdziałów tematycznych. Rozważania teoretyczno-empiryczne charakteryzują się podejściem interdyscyplinarnym do problematyki funkcjonowania i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Przedstawione w kolejnych rozdziałach zagadnienia koncentrują się na takich obszarach konceptualizacji, jak:- zjawisko globalizacji w teorii i praktyce biznesowej,- idea glokalizacji,- reorientacja kultury organizacyjnej,- integracja wewnętrzna,- konkurencyjność,- innowacyjność,- rozwój regionalny i regionalne programy operacyjne,- międzynarodowe łańcuchy dostaw,- wspomaganie informatyczne i pozafinansowe.Obszary te wpisują się we współczesne trendy i kierunki prowadzonych badań teoretyczno-empirycznych w naukach o zarządzaniu.Serdeczne podziękowania składam Autorom poszczególnych rozdziałów. Bez Waszej wiedzy, zaangażowania i dyscypliny pracy publikacja niniejszej monografii nie byłaby możliwa. Wyrażam również wdzięczność Recenzentom, za ich cenne uwagi i wskazówki, które stanowią inspirację do dalszej pracy naukowej.
Aneta Pachura
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Rozdział 1.
Aneta Pachura
Zjawisko globalizacji - kontekst rozwoju przedsiębiorstw sektora MŚP
Rozdział 2.
Sylwia Stachera-Włodarczyk
Globalizacja i glokalizacja a funkcjonowanie MŚP - teoretyczne ujęcie problemu
Rozdział 3.
Aneta Pachura
Reorientacja kultury organizacyjnej w środowisku małych i średnich przedsiębiorstw
Rozdział 4.
Piotr Pachura
Problematyka innowacyjności w pracach Alexandra Manu
Rozdział 5. Jakub W. Jaroszyński Międzynarodowe łańcuchy dostaw w pryzmacie strategii glokalizacji a rola małych i średnich przedsiębiorstw
Rozdział 6.
Marcin Kozak
Znaczenie specjalnych stref ekonomicznych dla rozwoju regionalnego oraz sektora MŚP na przykładzie miasta Częstochowy
Rozdział 7.
Katarzyna Knapik
Możliwości i priorytety wsparcia MŚP w regionalnym programie operacyjnym województwa śląskiego
Rozdział 8.
Katarzyna Sukiennik
Wpływ sprawnej obsługi klienta na konkurencyjność średnich przedsiębiorstw
Rozdział 9.
Katarzyna Grondys, Jarosław Jan Jasiński
Zarządzanie zapasami części zamiennych jako narzędzie integracji wewnętrznej - przykład przedsiębiorstw MŚP
Rozdział 10.
Katarzyna Sukiennik
Zarządzanie unowocześnieniami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach
Rozdział 11.
Klaudia Smoląg
Charakterystyka wybranych systemów informatycznych w sektorze MŚP
Rozdział 12.
Agnieszka Wójcik-Czerniawska, Anna Lemańska-Majdzik
Wybrane pozafinansowe aspekty wytwarzania i stosowania biopaliw
Kod wydawnictwa: 978-83-65179-39-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.