Dodano produkt do koszyka

Promocja

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ SIECI DETALICZNYCH. DETERMINANTY, ZAKRES DZIAŁAŃ I WPŁYW NA WYNIKI

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ SIECI DETALICZNYCH. DETERMINANTY, ZAKRES DZIAŁAŃ I WPŁYW NA WYNIKI

ANNA NAPIÓRKOWSKA

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 35.00 zł 31.50 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-411-6

198 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Monografia składa się z dwu części: analizy teoretycznej oraz empirycznej. Struktura pracy obejmuje wstęp, cztery rozdziały, zakończenie, załącznik, w którym przedstawiono kwestionariusz wywiadu, a także bibliografię, spisy tabel i rysunków.
W rozdziale pierwszym została przedstawiona geneza społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym leżąca u podstaw CSR etyka biznesu i jej główne nurty filozoficzne. Zaprezentowano także elementy historii CSR, związek CSR z koncepcją zrównoważonego rozwoju oraz przegląd definicji, modeli oraz koncepcji teoretycznych odnoszących się do tej idei. Omówiono też typologię i charakterystykę działań z zakresu CSR oraz przegląd badań na temat działań CSR podejmowanych przez detalistów. W rozdziale tym przedstawiono także czynniki determinujące zaangażowanie przedsiębiorstw w społeczną odpowiedzialność, w tym przedsiębiorstw handlu detalicznego.
Przedmiotem rozważań w drugim rozdziale jest wpływ działań z zakresu CSR na wyniki finansowe i niefinansowe przedsiębiorstw, w tym przedsiębiorstw handlu detalicznego. W rozdziale zaprezentowano także problematykę konkurencyjności i osiągania przewagi konkurencyjnej w kontekście głównych szkół zarządzania strategicznego, skupiając się (ze względu na przedmiot badania) na szkole pozycyjnej i zasobowej. Ponadto przedstawiono przegląd badań empirycznych poświęconych czynnikom moderującym wpływ działań z zakresu CSR na wyniki finansowe i niefinansowe przedsiębiorstw oraz ich klasyfikację.
W trzecim rozdziale monografii przedstawiono koncepcję badania, w tym przedmiot, cele badania empirycznego i hipotezy badawcze, a także model koncepcyjny zależności między zmiennymi uwzględnionymi w badaniu, będącymi przedmiotem hipotez. Omówiono także zastosowaną metodę badawczą, tj. analizę głównych składowych i modelowanie równań strukturalnych metodą cząstkowych najmniejszych kwadratów (PLS-SEM). Wyjaśniono też zastosowaną w badaniu empirycznym procedurę badawczą i charakterystykę próby badawczej.
W czwartym rozdziale zaprezentowano i omówiono rezultaty przeprowadzonych badań empirycznych, w tym wyniki analizy danych przy wykorzystaniu analizy głównych składowych i modelowania równań strukturalnych metodą cząstkowych najmniejszych kwadratów (PLS-SEM). W rozdziale zaprezentowano również wyniki weryfikacji przyjętych hipotez badawczych.
Monografia została podsumowana zakończeniem, w którym przedstawiono wnioski z przeglądu literatury, omówiono rezultaty przeprowadzonego badania empirycznego, jego ograniczenia, wskazano kierunki dalszych badań, a także sformułowano rekomendacje dla strategii marketingowych detalistów.
Zaprezentowany w monografii krytyczny przegląd literatury wraz z zaproponowanym na jego podstawie modelem koncepcyjnym zależności między determinantami CSR, działaniami z zakresu CSR i wynikami finansowymi i niefinansowymi przedsiębiorstw handlu detalicznego prowadzących działalność w Polsce, z uwzględnieniem wielkości przedsiębiorstwa mierzonej liczbą zatrudnionych, struktury kapitału oraz komunikacji CSR jako zmiennych moderujących relację działań z zakresu CSR z wynikami, a także przeprowadzone badanie empiryczne służą realizacji celów poznawczych, metodycznych i praktycznych. Przyczyniają się one także do usystematyzowania i poszerzenia wiedzy na temat złożoności przedstawionych związków, co ma zastosowanie praktyczne, gdyż wnioski z badania umożliwiają sformułowanie rekomendacji dla strategii marketingowych detalistów.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu podejmowane przez detalistów i determinanty tych działań
1.1. Geneza społecznej odpowiedzialności biznesu
1.1.1. Istota CSR
1.1.2. Koncepcje teoretyczne społecznej odpowiedzialności biznesu
1.2. Typologia i charakterystyka działań z zakresu CSR
1.3. Czynniki determinujące działania przedsiębiorstw z zakresu CSR
1.4. Działania z zakresu CSR podejmowane przez detalistów - przegląd literatury
1.5. Determinanty aktywności detalistów w zakresie CSR

Wpływ działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu na konkurencyjność i wyniki detalistów - przegląd literatury
2.1. CSR a konkurencyjność przedsiębiorstw
2.2. Wpływ CSR na wyniki finansowe i niefinansowe przedsiębiorstw - przegląd badań
2.2.1. Wpływ CSR na wyniki finansowe przedsiębiorstw
2.2.2. Wpływ CSR na wyniki niefinansowe przedsiębiorstw
2.3. Czynniki moderujące wpływ działań z zakresu CSR na wyniki
2.4. Wpływ działań z zakresu CSR na wyniki detalistów - przegląd badań

Koncepcja badania
3.1. Przedmiot, cele badania empirycznego i hipotezy badawcze
3.2. Metoda badawcza
3.3. Charakterystyka próby badawczej

Determinanty działań z zakresu CSR podejmowanych przez działające w Polsce sieci detaliczne oraz ich wpływ na wyniki finansowe i niefinansowe - rezultaty badań empirycznych
4.1. Analiza czynnikowa determinanty ?postawa menedżerów wobec CSR"
4.2. Wyniki analizy danych przy wykorzystaniu metody PLS-SEM
4.2.1. Ewaluacja modelu pomiarowego
4.2.2. Ewaluacja modelu strukturalnego
4.2.3. Wpływ zmiennych moderujących na wyniki modelu strukturalnego
4.3. Wyniki weryfikacji przyjętych hipotez badawczych

Zakończenie

Wnioski z badania empirycznego

Ograniczenia badania i kierunki dalszych badań

Rekomendacje dla strategii marketingowych detalistów

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Załącznik. Kwestionariusz ankiety

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-411-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl