SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA - DZIAŁANIA W OBSZARZE WEWNĘTRZNYM
URSZULA GOŁASZEWSKA-KACZAN
Wydawnictwo: UNIWERSYTET W BIAŁYMSTOKU
Cena: 35.90 zł
32.31 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7431-657-6
180 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Współcześni menedżerowie poszukują narzędzi kreowania konkurencyjności kierowanych przez siebie przedsiębiorstw, sięgając po szereg (...) narzędzi, które mają zapewnić przewagę konkurencyjną (...). Jednym z narzędzi w tym obszarze, jak również pewną modą/trendem, jest koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu - CSR (Corporate Social Responsibility). (...) Tak więc niniejsza monografia wpisuje się w zapotrzebowanie rynku oraz współczesne nurty badawcze szeregu nauk, takich jak: nauki o zarządzaniu i jakości, ekonomia i finanse czy też psychologia biznesu, a charakter monografii rekomenduje ją do wykorzystania w środowisku akademickim oraz przez aktywnych menedżerów, ze względu na swoje walory utylitarne.
Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Niedzielskiego
Monografia stanowi wartościowe opracowanie naukowe, syntezujące problematykę społecznej odpowiedzialności w ujęciu wewnętrznym. Autorka słusznie i celowo ograniczyła zakres podejmowanej tematyki do zagadnień związanych z wnętrzem organizacji, dając tym samym możliwość podejmowania w przyszłości kolejnych ważnych elementów CSR - dotyczących otoczenia organizacji. (...) Wartością pracy jest (...) syntetyczne ujęcie oraz liczne przykłady dobrych praktyk.
Z recenzji prof. dr hab. Joanny Ejdys
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa -
rozważania ogólne
1.1. Istota społecznej odpowiedzialności
1.2. Interesariusze przedsiębiorstwa
1.3. Roszczenia interesariuszy i konflikty między nimi
1.4. Przedsiębiorstwo wobec społecznej odpowiedzialności
1.5. Obszary działań społecznie odpowiedzialnych
Rozdział 2
Ład organizacyjny jako obszar działań społecznie
odpowiedzialnych
2.1. Uwagi ogólne dotyczące obszaru ładu organizacyjnego
2.2. Nadzór korporacyjny jako instrument społecznej
odpowiedzialności
2.3. Programy etyczne jako podstawa budowania firmy społecznie
odpowiedzialnej
2.4. Standardy społecznej odpowiedzialności
2.5. Społeczne raportowanie
Rozdział 3
Prawa człowieka jako obszar działań społecznie
odpowiedzialnych
3.1. Podstawowe informacje o prawach człowieka
3.2. Walka z dyskryminacją i mobbingiem jako przejaw
społecznej odpowiedzialności
3.3. Prawa człowieka w łańcuchu dostaw
Rozdział 4
Praktyki z zakresu pracy jako obszar działań społecznie
odpowiedzialnych
4.1. Praktyki z zakresu pracy - uwagi ogólne
4.2. Praktyki z zakresu BHP i zdrowia pracowników
4.3. Aktywność w obszarze "firma przyjazna rodzinie" oraz
w obszarze "wsparcie pracowników"
4.4. Partycypacja pracownicza i dialog z pracownikami
4.5. Wolontariat pracowniczy
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-7431-657-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.