Dodano produkt do koszyka

Promocja

RZECZY I WARTOŚCI HUMANISTYCZNE PODSTAWY EDUKACJI EKONOMICZNEJ

RZECZY I WARTOŚCI HUMANISTYCZNE PODSTAWY EDUKACJI EKONOMICZNEJ

ANDRZEJ CHMIELECKI

Wydawnictwo: PWN

Cena: 27.20 zł 22.85 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu
ISBN: 83-01-12982-4
 
285 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 1999
 

Książka ta jest spójnym teoretycznie przewodnikiem po świecie rzeczy, osób i wartości. Jej celem jest przybliżenie ludziom biznesu zasad humanistycznego myślenia i działania, to jest myślenia i działania zorientowanego na osiągnięcie rozumienia i urzeczywistnienia nieinstrumentylnych wartości. Bycie człowiekiem biznesu - przedsiębiorcą, menedżerem, ekspertem gospodarczym - jest wszak aspektem bycia po prostu człowiekiem, a wartości ekonomiczne są instrumentalne względem celów i wartości ludzkich.

SPIS TREŚCI

Od autora

Uwaga wstępna

CZĘŚĆ I. JAK MYŚLEĆ O RZECZYWISTOŚCI1. Logika i jej ograniczenia1.1. Przedmiot logiki formalnej1.2. Pojęcie formy logicznej1.3. Prawdy logiczne1.4. Wnioskowania1.5. Ograniczenia logiki1.6. Podział logiczny1.7. Definicje1.8. Uwaga końcowa2. Podstawy ontologii2.1. Analityczne pojęcie bytu2.2. Problem istnienia2.3. Związki pomiędzy bytami - ujęcie lokalne2.4. Związki ufundowania i umocowania2.5. Warstwowa budowa rzeczywistości

CZĘŚĆ II. ŚWIAT POZALUDZKI - NATURA3. Byt fizyczny4. Byt ożywiony4.1. Pojęcie informacji4.2. Informacja jakościowa5. Byt psychiczny5.1. Istota tego, co psychiczne5.2. Anima5.3. Mechanizm napędowy u zwierząt - popędy5.4. Związki psychofizyczne5.5. Czy zwierzęta poznają?CZĘŚĆ III. ŚWIAT CZŁOWIEKA - KULTURA6. Byt duchowy i inteligibilny6.1. Pojęcie znaku6.2. Przedmiot znaku6.3. Przezroczystość znaków6.4. Fenomeny wyrazowe6.5. Rozumienie6.6. Duch jako podmiot6.7. Byt inteligibilny7. Wartości7.1. Sformułowanie problemu7.2. Naturalizm i subiektywizm w pojmowaniu wartości7.3. Idealność wartości7.4. Idee wartości7.5. Problem klasyfikacji wartości8. Racjonalność8.1. Wstępna charakterystyka racjonalności8.2. Wymóg realizmu8.3. Racjonalność a logika8.4. Zasady racjonalności8.5. Racjonalność sądów wartościujących8.6. Kwestia ludzkiej irracjonalności9. Człowiek pośród ludzi9.1. Komunikacja w sensie węższym9.2. Poznawanie innych ludzi9.3. Anatomia konfliktów międzyludzkich10. Nauki ekonomiczne

Epilog

Lektury uzupełniające

Słowniczek terminów

Indeks nazwisk

Kod wydawnictwa: 83-01-12982-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl