Dodano produkt do koszyka

Promocja

RÓŻNORODNOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH W ORGANIZACJI. ISTOTA - DYLEMATY - WYZWANIA

RÓŻNORODNOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH W ORGANIZACJI. ISTOTA - DYLEMATY - WYZWANIA

ANNA RAKOWSKA

Wydawnictwo: UMCS

Cena: 49.90 zł 44.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-227-9532-3

359 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Autorka podjęła się naświetlenia interesującego i niezmiernie aktualnego problemu. Książkę można ocenić wysoko zarówno z uwagi na warsztat naukowy, jak i ze względu na to, że może ona potencjalnie zainteresować i przyciągnąć bardzo różnych czytelników - w tym naukowców, praktyków biznesu, a także osoby studiujące. Praca zakorzeniona jest w tradycji badań dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi, zawiera jednak liczne wątki interdyscyplinarne, co czyni ją szczególnie interesującą. Publikacja ta stanowi doskonałe dopełnienie dorobku Autorki i zarazem pokazuje jej biegłość w opisywanej tematyce.
Prof. dr hab. Beata Glinka, Uniwersytet Warszawski

Autorka podkreśla, iż różnorodność zasobów ludzkich może być rozpatrywana zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym oraz uwzględnia różne perspektywy, tj. całej organizacji, zespołów i pracowników. [...] Cel, czyli "[...] identyfikacja najważniejszych nurtów badawczych i teorii zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji" oraz wskazanie, "w jakim kierunku, wobec obserwowanych zmian społecznych, problemów cywilizacyjnych, migracyjnych i kulturowych może się rozwijać teoria różnorodności", został osiągnięty. Problematyka [...] jest aktualna i ważna w świetle wyzwań stojących przed współczesnymi przedsiębiorstwami, zaś monografia wypełnia istniejącą lukę poznawczą w polskim piśmiennictwie z zakresu zarządzania.
Prof. dr hab. Aleksy Pocztowski, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

SPIS TREŚCI

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Różnorodność pracowników i zarządzanie różnorodnością pracowników - geneza, podejścia i nurty badawcze
1.1. Różnorodność pracowników dawniej i dziś -
od polityki antydyskryminacyjnej i wyrównywania szans do zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji
1.2. Różnorodność pracowników w trzech nurtach badawczych
1.2.1. Nurt główny różnorodności pracowników
1.2.2. Nurt krytycznych studiów nad różnorodnością
1.2.3. Nurt pragmatyczny
1.3. Normatywne i nienormatywne tożsamości zróżnicowanych pracowników
1.4. Koncepcja demografii relacyjnej
1.5. Różnorodność pracowników jako zasób organizacji
1.6. Podsumowanie rozdziału

ROZDZIAŁ 2. Płeć jako wymiar różnorodności zasobów ludzkich
2.1. Reprezentacja kobiet w życiu gospodarczym i społecznym
2.2. Płeć w organizacji - sześć dekad badań
2.3. Determinanty udziału kobiet w zarządach i radach nadzorczych
2.4. Udział kobiet w zarządzaniu a wyniki organizacji - przegląd badań
2.5. Kapitał ludzki i kapitał społeczny kobiet w organizacji
2.6. Podsumowanie rozdziału

ROZDZIAŁ 3. Zarządzanie pracownikami w różnym wieku
3.1. Wiek jako zmienna w badaniach nad różnorodnością pracowników
3.2. Wiek jako konstrukt społeczno-kulturowy
3.3. Wiek subiektywny pracowników z perspektywy organizacyjnej
3.4. Pozostałe kategorie wiekowe i typizacje wieku pracowników
3.4.1. Pracownik "dojrzały" "starszy" i "młodszy"
3.4.2. Generacje pracowników
3.4.3. Grupy wiekowe w badaniach i etapy kariery zawodowej
3.4.4. Fazy kariery zawodowej
3.5. Relacyjna demografia wiekowa - stereotypy i metastereotypy
3.6. Aktywne starzenie się i praktyki zarządzania pracownikami
w różnym wieku
3.7. Podsumowanie rozdziału

ROZDZIAŁ 4. Kulturowa różnorodność pracowników
4.1. Konceptualizacja pojęcia różnorodności kulturowej
4.2. Różnorodność kulturowa i zarządzanie różnorodnością kulturową -obszary badawcze
4.3. Badania komparatywne równości i różnorodności
4.3.1. Rozwijanie konstruktu i testowanie teorii
4.3.2. Identyfikacja najlepszych praktyk
4.3.3. Wskaźniki i organizowanie wiedzy na temat różnorodności
na poziomie międzynarodowym
4.3.4. Identyfikacja wzorców i trendów
4.4. Podejścia do zarządzania różnorodnością kulturową
w organizacji
4.5. Różnorodność kulturowa w perspektywie zmian demograficznych
i technologicznych
4.6. Podsumowanie rozdziału

ROZDZIAŁ 5. Zarządzanie różnorodnością pracowników w organizacji
5.1. Cele i praktyki zarządzania różnorodnością pracowników
5.2. Modele zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich
w organizacjach
5.3. Efekty działań na rzecz różnorodności w miejscu pracy
5.4. Zamierzone i niezamierzone efekty wdrażania praktyk zarządzania
różnorodnością
5.5. Skuteczność praktyk różnorodności z perspektywy organizacji
i pracownika
5.6. Rola kadry zarządzającej i kierowniczej w zarządzaniu różnorodnością pracowników
5.7. Podsumowanie rozdziału

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Załącznik
Zestawienie z systematycznego przeglądu literatury z bazy
Web of Science 1990-2020

Kod wydawnictwa: 978-83-227-9532-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl