Dodano produkt do koszyka

Promocja

INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM ĆWICZENIA I STUDIA PRZYPADKÓW

INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM ĆWICZENIA I STUDIA PRZYPADKÓW

red.ALICJA MIŚ

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7252-572-7

175 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012

Struktura książki jest dostosowana do praktycznej percepcji zadań funkcji personalnej i obejmuje osiem rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera ćwiczenia związane z miejscem i zadaniami działu personalnego w organizacji, w drugim znalazły się problemy odnoszące się do kompetencji pracowników, ich kształtowania i wykorzystania. Trzeci rozdział koncentruje się na problematyce szeroko rozumianej rekrutacji, a w czwartym zaprezentowano kwestie i problemy oceniania pracowników. W piątym rozdziale opracowano zagadnienia odnoszące się do rozwoju i kariery różnych grup pracowników. W szóstym rozdziale podano sposoby na skuteczniejsze motywowanie (w tym wynagradzanie) zatrudnionych. Siódmy rozdział dotyczy problemu pracy zespołowej, a ostatni, ósmy - kwestii zwalniania pracowników i ograniczania zatrudnienia. Poszczególne rozdziały zostały opatrzone krótkim wprowadzeniem w prezentowaną problematykę.Każde ćwiczenie zostało zaprezentowane według przyjętego algorytmu. Zawiera zatem zdanie wprowadzające, charakteryzujące kluczowy problem, cel ćwiczenia, formę zajęć, materiały pomocnicze, czas trwania ćwiczenia, przebieg zajęć oraz pytania podsumowujące ćwiczenie. W każdym ćwiczeniu znalazła się także literatura dotycząca prezentowanej problematyki. Kilka ćwiczeń ma wersję podstawową i rozszerzoną. W przeważającej liczbie ćwiczeń znalazły się też opisy przypadków lub sytuacji oraz informacje dodatkowe, potrzebne do skutecznego radzenia sobie z poleceniami instruktora. Łącznie zaproponowano 43 ćwiczenia.Książka ma za zadanie pomóc w aplikacji wiedzy teoretycznej do praktyki i adresowana jest zarówno do studentów, jak i pracowników naukowych prowadzących zajęcia na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, podyplomowych i doktoranckich. Może też zainteresować praktyków mających na co dzień do czynienia z omawianymi problemami - pokazując im inny punkt widzenia lub rozwiązanie problemu.Alicja MiśSPIS TREŚCIWstęp1. Miejsce i zadania działu personalnego w organizacji1.1. Wprowadzenie1.2. Metodologia projektowania strategii organizacyjnej - projektowaniestrategii personalnej firmy1.3. Tworzenie wartości przez dział zasobów ludzkich1.4. Działania związane z administracją personalną1.5. Benchmarking w zarządzaniu zasobami ludzkimi1.6. Strategiczny wymiar zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście fuzjii przejęć2. Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi2.1. Wprowadzenie2.2. Metody definiowania kompetencji - przygotowanie opisów kompetencyjnych2.3. Opracowanie profilu kompetencyjnego dla stanowiska pracy- zdefiniowanie kompetencji dla stanowiska kierownika oddziału2.4. Standaryzacja stanowisk pracy - opracowanie opisu stanowiska pracy2.5. Przygotowanie i opracowanie opisu stanowiska pracy według wybranejmetody analitycznej2.6. Tworzenie profilu kompetencyjnego organizacji - definiowaniekompetencji organizacyjnych3. Rekrutacja i selekcja pracowników3.1. Wprowadzenie3.2. Planowanie zatrudnienia w firmie3.3. Zasady pisania CV i listu motywacyjnego3.4. Techniki selekcji - przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej i ogłoszeniarekrutacyjnego3.5. Konstrukcja ścieżki selekcyjnej - przygotowanie procesu selekcjina stanowisko pracy3.6. Tworzenie budżetu na potrzeby procesu rekrutacji (w tym selekcji)3.7. Proces adaptacji - opracowanie modelu procesu adaptacji społeczno--zawodowej nowo zatrudnionego pracownika4. Okresowe ocenianie pracowników4.1. Wprowadzenie4.2. Projektowanie systemu okresowych ocen pracowników4.3. Wdrażanie systemu okresowych ocen pracowników - opracowanieprocedury wdrożenia systemu w firmie4.4. Rozmowa oceniająca - przygotowanie założeń do przeprowadzeniarozmowy oceniającej4.5. Wykorzystanie wyników ocen - opracowanie założeń do wykorzystaniainformacji z ocen okresowych (programy naprawcze, rozwój,przemieszczenia)5. Zarządzanie rozwojem pracowników5.1. Wprowadzenie5.2. Analiza potrzeb szkoleniowych - założenia dotyczące przeprowadzeniaanalizy potrzeb szkoleniowych i (wersja rozszerzona) skonstruowaniakwestionariusza do identyfikacji i diagnozy potrzeb rozwojowych5.3. Projektowanie metod szkolenia pracowników w kontekście potrzeborganizacji5.4. Opracowanie planów szkoleń w firmie - zaplanowanie szkolenia5.5. Ocena efektywności programów rozwojowych - przygotowanie metodoceny efektywności szkoleń oraz (wersja rozszerzona) skonstruowaniepretestu i posttestu do oceny szkolenia5.6. Rotacja na stanowiskach pracy - opracowanie planu przemieszczeńw firmie5.7. Kształtowanie kariery - autodiagnoza5.8. Strategiczne zarządzanie talentami - założenia programu zarządzaniatalentami w organizacji6. Motywowanie i wynagradzanie pracowników6.1. Wprowadzenie6.2. Analiza potrzeb pracowników - badanie satysfakcji pracownikóww organizacji6.3. Zarządzanie przez cele - opracowanie systemu zarządzania przez celew organizacji, zasady ustalania celów, informacja zwrotna6.4. Rozmowa motywacyjna6.5. Wartościowanie stanowisk pracy w firmie- proces postępowania6.6. Budowa systemu wynagradzania - konstrukcja siatki płac w firmie6.7. System premiowania - opracowanie założeń systemu premiowaniaw organizacji7. Zarządzanie zespołami pracowniczymi7.1. Wprowadzenie7.2. Zachowania pracowników i ich wpływ na tworzenie się zespołu7.3. Wykorzystanie koncepcji ról w pracy zespołowej7.4. Praca zespołu - ustalenie zasad pracy zespołu7.5. Określenie etapów w cyklu życia zespołu8. Ograniczanie zatrudnienia8.1. Wprowadzenie8.2. Zwolnienia pracowników - identyfikacja przyczyn i skutków odejśćpracowników8.3. Przygotowanie procesu postępowania w sytuacji zwolnień pracowników8.4. Dobrowolne odejścia z organizacji - diagnozowanie najczęstszychprzyczyn8.5. Dobrowolne odejścia z organizacji - przygotowanie kwestionariuszado badania przyczyn odejść8.6. Zwalnianie pracowników - identyfikacja działań profilaktycznychi alternatywnych8.7. Programy outplacementowe - przygotowanie narzędzi wspierającychzwolnienia pracownicze8.8. Koszty zwolnień - identyfikacja i analiza kosztów związanychze zwolnieniami pracowników

Kod wydawnictwa: 978-83-7252-572-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl