PROBLEMATYCZNOŚĆ INKLUZJI SPOŁECZNEJ I EDUKACYJNEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI I O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH
red.nauk.ZDZISŁAWA JANISZEWSKA-NIEŚCIORUK
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ZIELONOGÓRSKI
Cena: 59.90 zł
53.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7842-445-1
345 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020
Dynamiczne zmiany współczesnej gospodarki globalnej charakteryzują się występowaniem z coraz większą częstotliwością różnego rodzaju zakłóceń, turbulencji i kryzysów. Reakcja na nie, sposób ich niwelowania czy choćby osłabiania jest niestety ciągle nieadekwatny i dlatego często nieskuteczny. Stosowane dotąd konwencjonalne, antykryzysowe i typowe dla industrialnej cywilizacji metody, jak podkreśla Elżbieta Mączyńska, okazują się w obecnych realiach zawodne. Tymczasem przyczyny różnych perturbacji czy nierzadko eskalujących trudności są wielorakie, bardzo złożone i synergicznie sprzężone. Co więcej dwie z nich mają szczególne znaczenie. Pierwsza wiąże się z cywilizacyjnymi zmianami inspirowanymi rewolucją informacyjną, druga zaś wynika przede wszystkim z niedostatecznego zakorzenienia gospodarki w relacjach społecznych, co skutkuje narastaniem społecznych nierówności i różnych form wykluczenia społecznego. Chodzi zatem o istotne kwestie związane z uczestnictwem wszystkich obywateli, w tym z niepełnosprawnościami w różnych sferach czy dziedzinach życia społecznego i gospodarczego, ale także o tworzenie tym osobom możliwości lub ograniczeń w dostępie do ważnych społecznie zasobów.
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ I
Problematyczność inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami
i o szczególnych potrzebach
Teresa Żołkowska, Karolina Kaliszewska
Dyskurs wiedzy-władzy przestrzenią niepełnosprawności
Piotr Majewicz
Inkluzja społeczna a problemy autopercepcji i spostrzegania społecznego
osób z niepełnosprawnością
Adam Mikrut
Projektowanie uniwersalne w kontekście normalizacji środowiska
życia osób z niepełnosprawnością i ich integracji społecznej
Irena Ramik-Mażewska
Inkluzyjne wyzwania społeczeństwa ponowoczesności wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną
Beata Krzaczkowska, Danuta Borecka-Biernat
Praca terapeutyczna z rodziną w aspekcie psychologii pozytywnej
Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk
Osoby z niepełnosprawnościami w pułapce bezrobocia i prekarności
Agata Miodek-Wojdyła
Dorośli z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
o wartości aktywności zawodowej
Agnieszka Żyta
Inkluzja społeczna dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną a samostanowienie - kręgi wsparcia jako propozycja działań
Adrianna Grabizna
"Uśmiech debila". Wpływ wykluczenia społecznego na regulację emocji i zaburzenia psychiczne na przykładzie osób z niepełnosprawnością intelektualną
Ludwika Wojciechowska, Anna Winiarek
Tatuowanie ciała jako jeden ze sposobów radzenia sobie z niepełnosprawnością
Dorota Rybczyńska-Abdel Kawy, Łukasz Rybczyński
Cechy osobowości i kompetencje społeczne uczestników programu terapii substytucyjnej i ich rola w inkluzji społecznej
CZĘŚĆ II
Problematyczność inkluzji edukacyjnej osób z niepełnosprawnościami
i o szczególnych potrzebach
Marzenna Zaorska
Edukacja inkluzyjna uczniów niewidomych i słabo widzących w kontekście wyzwań organizacyjno-normatywnych i merytorycznych oraz możliwości, ograniczeń i perspektyw rozwoju
Jerzy Wolny
Historia zmian w edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną - od ekskluzji do inkluzji
Anna Zamkowska
Czy szkoła włączająca jest najlepszym miejscem dla wszystkich?
Jolanta Baran, Ewa Dyduch
Wsparcie edukacyjne ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w inkluzji
Monika Gołubiew-Konieczna
Edukacja włączająca w analizie SWOT - refleksje, komentarze, propozycje rozwiązań
Joanna Skibska
Pomiędzy personalizacją edukacji a autonomią dziecka o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych
Andrzej Twardowski
Nauczanie za pośrednictwem rówieśników w procesie edukacji inkluzyjnej
Łukasz Nikel
Kompetencje społeczne i aspiracje edukacyjne uczniów z pogranicza funkcjonowania intelektualnego w wieku szkolnym
Urszula Bartnikowska, Hanna Dufner
Specjalne potrzeby dziecka z traumą rozwojową w świetle badań neurobiologicznych
Anita Stefańska
Obecność percepcji emocji w teatrze terapeutycznym dorosłych
osób z niepełnosprawnością intelektualną
Julia Nieścioruk
Teaching English as a foreign language to children and adults
with disabilities and special educational needs.
The usefulness of selected methods and techniques
Noty o autorach
Kod wydawnictwa: 978-83-7842-445-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.