Dodano produkt do koszyka

Promocja

PROBLEMATYCZNOŚĆ INKLUZJI SPOŁECZNEJ I EDUKACYJNEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI I O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH

PROBLEMATYCZNOŚĆ INKLUZJI SPOŁECZNEJ I EDUKACYJNEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI I O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH

red.nauk.ZDZISŁAWA JANISZEWSKA-NIEŚCIORUK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ZIELONOGÓRSKI

Cena: 59.90 zł 53.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7842-445-1

345 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020

Dynamiczne zmiany współczesnej gospodarki globalnej charakteryzują się występowaniem z coraz większą częstotliwością różnego rodzaju zakłóceń, turbulencji i kryzysów. Reakcja na nie, sposób ich niwelowania czy choćby osłabiania jest niestety ciągle nieadekwatny i dlatego często nieskuteczny. Stosowane dotąd konwencjonalne, antykryzysowe i typowe dla industrialnej cywilizacji metody, jak podkreśla Elżbieta Mączyńska, okazują się w obecnych realiach zawodne. Tymczasem przyczyny różnych perturbacji czy nierzadko eskalujących trudności są wielorakie, bardzo złożone i synergicznie sprzężone. Co więcej dwie z nich mają szczególne znaczenie. Pierwsza wiąże się z cywilizacyjnymi zmianami inspirowanymi rewolucją informacyjną, druga zaś wynika przede wszystkim z niedostatecznego zakorzenienia gospodarki w relacjach społecznych, co skutkuje narastaniem społecznych nierówności i różnych form wykluczenia społecznego. Chodzi zatem o istotne kwestie związane z uczestnictwem wszystkich obywateli, w tym z niepełnosprawnościami w różnych sferach czy dziedzinach życia społecznego i gospodarczego, ale także o tworzenie tym osobom możliwości lub ograniczeń w dostępie do ważnych społecznie zasobów.

SPIS TREŚCI

Wstęp

CZĘŚĆ I
Problematyczność inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami
i o szczególnych potrzebach

Teresa Żołkowska, Karolina Kaliszewska
Dyskurs wiedzy-władzy przestrzenią niepełnosprawności

Piotr Majewicz
Inkluzja społeczna a problemy autopercepcji i spostrzegania społecznego
osób z niepełnosprawnością

Adam Mikrut
Projektowanie uniwersalne w kontekście normalizacji środowiska
życia osób z niepełnosprawnością i ich integracji społecznej

Irena Ramik-Mażewska
Inkluzyjne wyzwania społeczeństwa ponowoczesności wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną

Beata Krzaczkowska, Danuta Borecka-Biernat
Praca terapeutyczna z rodziną w aspekcie psychologii pozytywnej

Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk
Osoby z niepełnosprawnościami w pułapce bezrobocia i prekarności

Agata Miodek-Wojdyła
Dorośli z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
o wartości aktywności zawodowej

Agnieszka Żyta
Inkluzja społeczna dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną a samostanowienie - kręgi wsparcia jako propozycja działań

Adrianna Grabizna
"Uśmiech debila". Wpływ wykluczenia społecznego na regulację emocji i zaburzenia psychiczne na przykładzie osób z niepełnosprawnością intelektualną

Ludwika Wojciechowska, Anna Winiarek
Tatuowanie ciała jako jeden ze sposobów radzenia sobie z niepełnosprawnością

Dorota Rybczyńska-Abdel Kawy, Łukasz Rybczyński
Cechy osobowości i kompetencje społeczne uczestników programu terapii substytucyjnej i ich rola w inkluzji społecznej

CZĘŚĆ II
Problematyczność inkluzji edukacyjnej osób z niepełnosprawnościami
i o szczególnych potrzebach

Marzenna Zaorska
Edukacja inkluzyjna uczniów niewidomych i słabo widzących w kontekście wyzwań organizacyjno-normatywnych i merytorycznych oraz możliwości, ograniczeń i perspektyw rozwoju

Jerzy Wolny
Historia zmian w edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną - od ekskluzji do inkluzji

Anna Zamkowska
Czy szkoła włączająca jest najlepszym miejscem dla wszystkich?

Jolanta Baran, Ewa Dyduch
Wsparcie edukacyjne ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w inkluzji

Monika Gołubiew-Konieczna
Edukacja włączająca w analizie SWOT - refleksje, komentarze, propozycje rozwiązań

Joanna Skibska
Pomiędzy personalizacją edukacji a autonomią dziecka o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych

Andrzej Twardowski
Nauczanie za pośrednictwem rówieśników w procesie edukacji inkluzyjnej

Łukasz Nikel
Kompetencje społeczne i aspiracje edukacyjne uczniów z pogranicza funkcjonowania intelektualnego w wieku szkolnym

Urszula Bartnikowska, Hanna Dufner
Specjalne potrzeby dziecka z traumą rozwojową w świetle badań neurobiologicznych

Anita Stefańska
Obecność percepcji emocji w teatrze terapeutycznym dorosłych
osób z niepełnosprawnością intelektualną

Julia Nieścioruk
Teaching English as a foreign language to children and adults
with disabilities and special educational needs.
The usefulness of selected methods and techniques

Noty o autorach

Kod wydawnictwa: 978-83-7842-445-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl