Dodano produkt do koszyka

DYLEMATY WSPÓŁCZESNEGO WYCHOWANIA I EDUKACJI

DYLEMATY WSPÓŁCZESNEGO WYCHOWANIA I EDUKACJI

red.nauk.ANNA KOZŁOWSKA

Wydawnictwo: KRAKOWSKA SZKOŁA WYŻSZA IM.ANDRZEJA FRYCZA MODRZEWSKIEGO

Cena: 131.20 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-89823-69-4

374 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2007

ZAMIAST WSTĘPU /fragment/Rozważania nad kontekstami współczesnej edukacji

Współczesna edukacja to obszar wielu całkowicie nieznanych dotąd wyzwań. Obok zadań dobrze już znanych, związanych z realizacją postulatów dotyczących wychowania i kształcenia, pojawiły sie płaszczyzny wynikające z przemian cywilizacyjnych i świadomościowych. Zmiany te wiążą się z kryzysem pewnych wartości, który dotyka wielu sfer życia, także obszaru pedagogiki, kształcenia oraz edukacji i ich wzajemnych relacji. Nie ma tez dziś jednej tylko pedagogiki systematycznej, lecz uprawiane są jej różne odmiany. Stąd też koniecznością staje się uwzględnienie różnych perspektyw poznawczych i wytyczenie nowych szlaków edukacyjnych. Stanowią je odmienione koncepcje z przeszłości lub współczesne orientacje naukowe sięgające do filozofii, socjologii, psychologii i wszelkich odmian myślenia o nich. Często podkreśla się również, że pedagogika jako nauka powinna obejmować wszelkie okoliczności procesu wychowania i kształcenia. Oznacza to, ze wszystkie fakty i zjawiska należy postrzegać w sposób globalny i wieloaspektowy. W takim choćby ujęciu pedagogika składa się z szeregu dyscyplin naukowych, dzięki którym lepiej dociera i rozumie podmiot oraz przedmiot swoich zainteresowań, poszukując źródeł w perspektywie filozoficzno-antropologicznej. Nurt ten wskazuje na podstawy edukacji, które stanowia podejścia: ontologiczne, antropologiczne, aksjologiczne, społeczne oraz analiza porównawcza istniejących w teorii wizji kształcenia i wychowania. Bywa też, że są to próby budowania pedagogiki jako dyscypliny praktycznej.

SPIS TREŚCI

ZAMIAST WSTĘPU

Rozważania nad kontekstami współczesnej edukacji CZĘŚĆ 1Społeczne i polityczne tło edukacji Piotr KowolikWiedza - zmiana - jakość w polskiej szkole początku XXI wieku Elżbieta GorloffUwarunkowania regionalne a rozwój szkolnictwa zawodowego na Pomorzu Środkowym w latach 1945-1989 Romuald GrzybowskiEdukacyjne przesłanki osiggnięć gospodarczych i kulturalnych społeczeństwa polskiego Pomorza Nadwiślańskiego w okresie niewoli narodowej CZĘŚĆ IIZagadnienia wychowania szkolnego Maria KliśStrategie pracy z tekstem stosowane przez uczniów w średnim wieku szkolnym Alicja Komorowska-ZielonyTwórczość jako środek i cel w edukacji Joanna AksmanZnaczenie pedagogii we współczesnym kształceniu nauczycieli edukacji medialnej Mariola BrzozaCałościowe spojrzenie na wolność jako wartość dla uczniów szkoły średniejJanusz ZiarkoIdee społecznego konstruktywizmu w diagnostyce sytuacji zagrażających bezpieczeństwu uczniów w szkole Anna GawełZdrowie dzieci i młodzieży - wyzwania dla praktyki edukacyjnej Lidia Burzyńska-WentlandEwaluacja rozwiązań prawnych i organizacyjnych szkolnictwa dla mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce Joanna TorowskaWychowanie obywatelskie w szkołach w Europie Ludmiła MajsieniaKwestia rozwoju kolegiów w warunkach reformy białoruskiego systemu edukacji CZĘŚĆ IIIZagadnienia dydaktyki szkoły wyższej Barbara KlasińskaModernizowanie programów studiów wyższych: szkice z dydaktyki systemologicznej Ryszard WrońskiPrzekaz wiedzy a jej poszukiwanie Krystyna CiekotEwaluacja w kontekście komunikacji nauczyciel - student Zofia OkrajStymulowanie twórczego myślenia studentów aktualnym wyzwaniem dla nauczycieli akademickich Justyna SikoraSzkoła wyższa miejscem przygotowywania studentów pedagogiki do pełnienia ról zawodowych Elena BocharovaThe accession of Ukraine into the Bologna ProcessHalina WantułaRefleksje nad rolą nauczyciela, oczekiwaniami studentów oraz karami. Komunikat CZĘŚĆ IVZagadnienia pedagogiki rodziny Stanisław KawulaPedagogika i pedagogia rodziny współczesnej]aroslav OberućMuz ako zivotny partner Aneta Rogalska-MarasińskaŚwiat zglobalizowany a życie rodzinne - wyzwania dla edukacji XXI wieku Anna PabiańczykSzkoły rodzenia jako przykład pedagogizacji rodziców (analiza programów nauczania wybranych szkół rodzenia w Krakowie) ]aroslava DosedlovaLife satisfaction of adolescents in relation to their values.Orientation CZĘŚĆ VZagadnienia metodologiczne Ewa WysockaDiagnostyka pedagogiczna - obszary zaniedbań, wyznaczniki i propozycje rozwiązań modelowych Noty o autorach

Kod wydawnictwa: 978-83-89823-69-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.