AUTONOMIA SZKÓŁ WYŻSZYCH A INSTYTUCJONALNE MECHANIZMY ZAPEWNIENIA JAKOŚCI W POLSCE I WYBRANYCH PAŃSTWACH EUROPEJSKICH
MONIKA STACHOWIAK-KUDŁA
Wydawnictwo: DIFIN
Cena: 60.00 zł
47.40 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7641-599-4
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2012 |
|
Książka obejmuje tą część prawa szkolnictwa wyższego, która dotyczy autonomii uczelni oraz jakości kształcenia. Czytelnik odnajdzie w książce zagadnienia dotyczące obowiązującego ustawodawstwa w zakresie szkolnictwa wyższego w ośmiu państwach europejskich (we Francji, w Hiszpanii, w Niemczech, w Norwegii, w Polsce, w Szwajcarii, w Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech). Autorka przeanalizowała wpływ instytucjonalnych mechanizmów zapewnienia jakości na autonomię szkół wyższych i wykazała, że istnieje współzależność między ustanowieniem instytucjonalnego mechanizmu zapewnienia jakości w danym państwie a przyjętym w nim modelem tradycyjnego uniwersytetu i w ogóle systemu szkolnictwa wyższego. Ustaliła w przypadku Polski czy obowiązujące regulacje prawne stwarzają perspektywy właściwego ukształtowania polityki edukacyjnej państwa w obszarze szkolnictwa wyższego. Wykazała ponadto ewaluujący charakter autonomii szkół wyższych. Lektura książki przybliży Czytelnikom podstawowe czynniki mające wpływ na tworzenie regulacji prawnych w zakresie instytucjonalnych mechanizmów zapewnienia jakości. Czytelnik będzie mógł zapoznać się z całością problematyki związanej ze statusem prawnym komisji do spraw zapewnienia jakości, podstawą prawną ich działania oraz rozwiązaniami organizacyjnymi w zakresie ich funkcjonowania. Książka zawiera także pełen opis procesu oceny jakości, w szczególności formy oceny (programową, instytucjonalną i systemową) oraz stosowane procedury (ewaluację, audyt, akredytację i benchmarking), a także przegląd porównawczy istotnych aspektów związanych z realizacją Procesu Bolońskiego. W ramach przeprowadzonych badań w przypadku Polski uwzględniono stan prawny na dzień 1 stycznia 2012 r., natomiast w przypadku pozostałych państw stan prawny na dzień 1 stycznia 2011 r.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Modele i systemy szkolnictwa wyższego w państwach europejskich1.1.Autonomia uczelni1.2.Konsolidacja Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego - Proces BolońskiRozdział 2. Instytucjonalne mechanizmy zapewnienia jakości2.1.Instytucjonalne mechanizmy zapewnienia jakości - założenia teoretyczne2.2.Czynniki warunkujące powstanie instytucjonalnych mechanizmów zapewnienia jakości2.2.1.Czynniki obiektywne2.2.2.Jakość szkolnictwa wyższego a Proces Bolońskia)Zagadnienie jakości szkolnictwa wyższego w deklaracjach podjętych w ramach Procesu Bolońskiegob)Realizacja europejskich standardów i wskazówek w zakresie instytucjonalnych mechanizmów zapewnienia jakości2.2.3.Jakość kształcenia w dokumentach Unii Europejskieja)Ocena jakości kształcenia w dokumentach Unii Europejskiejb)Jakość kształcenia a rola uniwersytetów w Strategii Lizbońskiejc)Jakość kształcenia w dokumentach Unii Europejskiej a Proces Bolońskid)Jakość kształcenia a reforma szkolnictwa wyższego2.3.Regulacje prawne w zakresie instytucjonalnych mechanizmów zapewnienia jakości2.3.1.Francja2.3.2.Hiszpania2.3.3.Niemcy2.3.4.Norwegia2.3.5.Szwajcaria2.3.6.Wielka Brytania2.3.7.Włochy2.3.8.Polska2.4.Proces oceny jakości w szkolnictwie wyższym - procedury i kryteria2.4.1.Francja2.4.2.Hiszpania2.4.3.Niemcy2.4.4.Norwegia2.4.5.Szwajcaria2.4.6.Wielka Brytania2.4.7.Włochy2.4.8.PolskaRozdział 3. Wpływ instytucjonalnych mechanizmów zapewnienia jakości na autonomię szkół wyższych3.1.Francja3.2.Hiszpania3.3.Niemcy3.4.Norwegia3.5.Szwajcaria3.6.Wielka Brytania3.7.Włochy3.8.PolskaZakończenieŹródłaLiteratura
Kod wydawnictwa: 978-83-7641-599-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.