Dodano produkt do koszyka

Promocja

POSTAWY OSÓB STARSZYCH WOBEC EDUKACJI STUDIUM TEORETYCZNO-DIAGNOSTYCZNE

POSTAWY OSÓB STARSZYCH WOBEC EDUKACJI STUDIUM TEORETYCZNO-DIAGNOSTYCZNE

MAGDALENA PAKUŁA

Wydawnictwo: UMCS

Cena: 57.70 zł 51.93 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-227-3207-6

214 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2010

Zmiany w strukturze demograficznej, polegające na wzroście udziału ludzi starych w polskim społeczeństwie, generują wiele problemów,zwłaszcza w sferze polityki społecznej i gospodarczej. Wydłużanie się życia człowieka, przede wszystkim okresu starości, rodzi refleksję nad specyfiką i jakością tego etapu życia.Książka obejmuje główne zagadnienia dotyczące procesu starzenia w ujęciu demograficznym i indywidualnym. Zawiera charakterystykę źródeł starości biologicznej i psychospołecznej człowieka, prezentuje typowe dla wieku emerytalnego sytuacje kryzysowe oraz możliwości rozwojowe ludzi starych. Przedstawia także wyniki badań empirycznych na temat ich postaw edukacyjnych,edukacja bowiem stanowi ważny element w procesie utrzymywania autonomii oraz samodzielności osób starszych.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I

Postawy - wybrane aspekty teoretyczne1.1. Pojęcie postawy - główne stanowiska1.2. Struktura, cechy i typy postaw1.3. Mechanizmy kształtowania postaw1.4. Postawy wobec edukacji a poznawcze ujęcia osobowości człowieka

Rozdział II

Postawy edukacyjne osób starszych jako problem społeczny i indywidualny2.1. Teorie wyjaśniające źródła starości biologicznej i psychospołecznej2.2. Społeczno-demograficzne skutki starzenia się społeczeństw 2.3. Starość w wymiarze indywidualnym2.4. Starość a proces rozwoju człowieka2.5. Znaczenie edukacji w życiu osób starszych2.6. Aktywność edukacyjna ludzi starszych - przegląd badań

Rozdział III

Metodologiczne podstawy badań własnych3.1. Przedmiot, cele badań i problemy badawcze3.2. Metoda i techniki badawcze3.3. Dobór próby, organizacja i przebieg badań

Rozdział IV

Charakterystyka badanych osób i ich sytuacji życiowej4.1. Struktura społeczno-demograficzna badanej zbiorowości4.2. Warunki materialno-bytowe4.3. Inne składniki sytuacji życiowej respondentów

Rozdział V

Postawy osób starszych wobec edukacji w świetle przeprowadzonych badań5.1. Sfera emocjonalno-oceniająca postaw wobec edukacji5.2. Płaszczyzna poznawcza postaw edukacyjnych5.3. Sfera behawioralna postaw wobec edukacji5.4. Próba typologii postaw edukacyjnych osób starszych

Rozdział VI

Uwarunkowania postaw edukacyjnych badanych osób starszych6.1. Społeczno-demograficzne zróżnicowanie postaw wobec edukacji 6.2. Sytuacja materialno-bytowa a postawy wobec edukacji6.3. Inne składniki sytuacji życiowej respondentów a ich postawy edukacyjne 6.4. System wartości i poziom samoakceptacji a postawy edukacyjne badanych osób

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Aneks

Kod wydawnictwa: 978-83-227-3207-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl