POSTAWY OSÓB STARSZYCH WOBEC EDUKACJI STUDIUM TEORETYCZNO-DIAGNOSTYCZNE
MAGDALENA PAKUŁA
Wydawnictwo: UMCS
Cena: 57.70 zł
51.93 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-227-3207-6
214 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2010
Zmiany w strukturze demograficznej, polegające na wzroście udziału ludzi starych w polskim społeczeństwie, generują wiele problemów,zwłaszcza w sferze polityki społecznej i gospodarczej. Wydłużanie się życia człowieka, przede wszystkim okresu starości, rodzi refleksję nad specyfiką i jakością tego etapu życia.Książka obejmuje główne zagadnienia dotyczące procesu starzenia w ujęciu demograficznym i indywidualnym. Zawiera charakterystykę źródeł starości biologicznej i psychospołecznej człowieka, prezentuje typowe dla wieku emerytalnego sytuacje kryzysowe oraz możliwości rozwojowe ludzi starych. Przedstawia także wyniki badań empirycznych na temat ich postaw edukacyjnych,edukacja bowiem stanowi ważny element w procesie utrzymywania autonomii oraz samodzielności osób starszych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I
Postawy - wybrane aspekty teoretyczne1.1. Pojęcie postawy - główne stanowiska1.2. Struktura, cechy i typy postaw1.3. Mechanizmy kształtowania postaw1.4. Postawy wobec edukacji a poznawcze ujęcia osobowości człowieka
Rozdział II
Postawy edukacyjne osób starszych jako problem społeczny i indywidualny2.1. Teorie wyjaśniające źródła starości biologicznej i psychospołecznej2.2. Społeczno-demograficzne skutki starzenia się społeczeństw 2.3. Starość w wymiarze indywidualnym2.4. Starość a proces rozwoju człowieka2.5. Znaczenie edukacji w życiu osób starszych2.6. Aktywność edukacyjna ludzi starszych - przegląd badań
Rozdział III
Metodologiczne podstawy badań własnych3.1. Przedmiot, cele badań i problemy badawcze3.2. Metoda i techniki badawcze3.3. Dobór próby, organizacja i przebieg badań
Rozdział IV
Charakterystyka badanych osób i ich sytuacji życiowej4.1. Struktura społeczno-demograficzna badanej zbiorowości4.2. Warunki materialno-bytowe4.3. Inne składniki sytuacji życiowej respondentów
Rozdział V
Postawy osób starszych wobec edukacji w świetle przeprowadzonych badań5.1. Sfera emocjonalno-oceniająca postaw wobec edukacji5.2. Płaszczyzna poznawcza postaw edukacyjnych5.3. Sfera behawioralna postaw wobec edukacji5.4. Próba typologii postaw edukacyjnych osób starszych
Rozdział VI
Uwarunkowania postaw edukacyjnych badanych osób starszych6.1. Społeczno-demograficzne zróżnicowanie postaw wobec edukacji 6.2. Sytuacja materialno-bytowa a postawy wobec edukacji6.3. Inne składniki sytuacji życiowej respondentów a ich postawy edukacyjne 6.4. System wartości i poziom samoakceptacji a postawy edukacyjne badanych osób
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Aneks
Kod wydawnictwa: 978-83-227-3207-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.