Dodano produkt do koszyka

Promocja

AGRESYWNOŚĆ MŁODZIEŻY ŹRÓDŁA MECHANIZMY OBLICZA STUDIUM EMPIRYCZNE

AGRESYWNOŚĆ MŁODZIEŻY ŹRÓDŁA MECHANIZMY OBLICZA STUDIUM EMPIRYCZNE

IRENA PUFAL-STRUZIK

Wydawnictwo: UJK KIELCE

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7133-587-7

213 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014

W książce zaprezentowana jest analiza rezultatów badań empirycznych, którymi objęto blisko 1300 młodych ludzi. Badania dotyczyły wybranych podmiotów i środowiskowych przyczyn agresji, mechanizmów i indywidualnych cech charakteryzujących agresywną młodzież. Potrzebę wydania pracy uzasadania rosnąca skala agresji i przemocy interpersonalnej w społeczeństwie, brutalizacja jej form oraz stale zmniejszający się wiek sprawców agresywnych czynów. Zjawiska te wzbudzają zrozumiały niepokój psychologów i przedstawicieli innych dyscyplin nauki. Skuteczne radzenie sobie ze zjawiskiem wzmagania się liczby osób agresywnych wymaga stałego poszerzania wiedzy na temat warunków wychowawczych agresywnej młodzieży, mechanizmów leżących u podnóża agresywnych zachowań oraz indywidualnych cech młodych ludzi o podwyższonym poziomie agresywności. W książce zostaną omówione następujące zagadnienia szczegółowe: temperamentalne podłoże agresywności (potrzeba wrażeń, skłonność do ryzyka, styl poznawczy), postawy wychowawcze rodziców i jakość komunikacji w rodzinie agresywnej młodzieży, dyspozycja do redagowania agresją a cechy indywiualne dorastających: percepcja środowiska społecznego, obraz własnej osoby (samoakceptacja, samoświadomość), poczucie samorealizacji, inteligencja i postawa twórcza. Książka adresowana jest do środowiska naukowego oraz do studentów kierunku pedagogika i kierunków nauczycielskich, a także do wszytkich osób pracujących z młodzieżą (wychowawcy i nauczyciele).

SPIS TREŚCI

Wstęp Rozdział I. Teoretyczno-metodologiczne podstawy badań 1. Przemoc, agresja, agresywność - wyjaśnienie pojęć 2. Problemy okresu dorastania a agresja młodzieży 3. Metodologiczne podstawy badań 3.1. Cel i problem badań 3.2. Metoda 3.3. Sposoby statystycznej analizy materiału empirycznego Rozdział II. Cechy spoleczno-demograficzne a agresja w zachowaniu młodzieży 1. Rodzaje agresji w koncepcji A. H. Bussa 2. Problemy i metoda badań 3. Wyniki i analiza związków między zmiennymi społeczno-demograficznymi (wiek, poziom wykształcenia rodziców, wyniki w nauce) a poziomem agresji badanej młodzieży 4. Podsumowanie Rozdział III. Cechy rodzajowe a poziom agresji młodzieży 1. Różnice w agresywnych zachowaniach mężczyzn i kobiet - przegląd literatury 2. Problemy i metoda badań 3. Wyniki i analiza różnic płci w poziomie agresji badanej młodzieży 4. Podsumowanie i dyskusja Rozdział IV. Postawy wychowawcze matek i komunikacja w rodzinie a poziom agresji młodzieży 1. Rodzina jako najważniejsze środowisko w przestrzeni społecznej dziecka i teren socjalizacji. Postawy wychowawcze rodziców a agresja u dzieci 1.1. Wprowadzenie 1.2. Problemy i metoda badań 1.3. Wyniki i analiza wpływu postaw wychowawczych matek na zachowania agresywne młodzieży 2. Otwartość i trudności w komunikowaniu się z rodzicami młodzieży o zróżnicowanym poziomie agresji 2.1. Wprowadzenie 2.2. Problemy i metoda badań 2.3. Wyniki i analiza różnic w jakości komunikacji młodzieży o zróżnicowanym poziomie agresji z jej rodzicami 2.4. Postawa wychowawcza matki a styl komunikowania się z dzieckiem 3. Podsumowanie i dyskusja Rozdział V. Cechy temperamentu a poziom agresji młodzieży 1. Temperament jako czynnik determinujący różnice indywidualne w sile reagowania oraz zachowaniu się młodzieży 1.1. Wprowadzenie 1.2. Problemy i metoda badań 1.3. Wyniki i analiza związków między cechami temperamentu a agresją młodzieży 2. Potrzeba nowych doznań a agresja młodzieży 2.1. Wprowadzenie 2.2. Problemy i metoda badań 2.3. Wyniki i analiza różnic w poziomie zapotrzebowania na stymulację badanych o różnym stopniu agresji w zachowaniu 3. Podsumowanie i dyskusja Rozdział VI. Cechy struktury "Ja" a poziom agresji młodzieży 1. Poziom i adekwatność wiedzy o sobie a funkcjonowanie młodzieży w sytuacjach społecznych 1.1. Wprowadzenie 1.2. Problemy i metoda badań 1.3. Analiza różnic w poziomie samooceny młodzieży o różnym poziomie agresji w zachowaniu 2. Refleksja nad sobą jako ważna umiejętność życiowa młodzieży 2.1. Wprowadzenie 2.2. Problemy i metoda badań 2.3. Analiza różnic w poziomie samoświadomości młodzieży o różnym poziomie agresji w zachowaniu 3. Podsumowanie i dyskusja Rozdział VII. Inteligencja i styl poznawczy a poziom agresji młodzieży 1. Inteligencja i style poznawcze jako różnice indywidualne 2. Problemy i metoda badań 3. Wyniki i analiza różnic w poziomie inteligencji i stylach poznawczych młodzieży o różnym poziomie agresji 4. Podsumowanie i dyskusja Rozdział VIII. Samorealizacja i cele życiowe a agresja w zachowaniu młodzieży 1. Samorealizacja jako ważna potrzeba dorastających 2. Problem i metody badań 3. Analiza wyników badań nad poczuciem samorealizacji młodzieży o różnym poziomie agresji. Cele życiowe badanych i satysfakcja z życia 4. Podsumowanie i dyskusja Zakończenie Bibliografia Spis tabel Spis rysunków Summary

Kod wydawnictwa: 978-83-7133-587-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl