OSZCZĘDNE INNOWACJE WE WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE
JOANNA MARKIEWICZ, ROMAN TYLŻANOWSKI, ANNA BIELAWA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI
Cena: 59.90 zł
53.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7972-432-1
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2020 |
|
Innowacje są niezmiennie istotne w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem.
Wyzwania zrównoważonego rozwoju, integrujące kwestie ekonomiczne, społeczne
i ochrony środowiska, a także konieczność szybkiej reakcji na gwałtowane zmiany gospodarcze (jak np. globalny kryzys wywołany pandemią koronawirusa) - zmuszają do poszukiwania takich form innowacji, które będą mogły sprostać różnorodnym aspektom rzeczywistości gospodarczej.
Celem niniejszej monografii jest próba teoretycznej i empirycznej refleksji nad złożoną problematyką oszczędnych innowacji w kontekście wyzwań wynikających z zarządzania współczesną organizacją. Przedmiotem pracy jest także przedstawienie koncepcji, metod, strategii i modeli występujących w zarządzaniu oszczędnymi innowacjami w organizacji.
W pracy oparto się na literaturze polsko- i obcojęzycznej, artykułach, raportach oraz źródłach internetowych. Uwzględniono również aspekty praktyczne, odnosząc się do rozwiązań i definicji stworzonych przez uznane instytucje i organizacje. Metodami, które wykorzystano, są m.in. wnioskowanie indukcyjno-dedukcyjne i ogólnie znane metody oceny jakościowej, m.in. rozbiór strukturalny czy też metoda porównań.
Autorzy wyrażają nadzieję, że niniejsza monografia wypełni lukę w literaturze naukowej z zarządzania na temat oszczędnych innowacji i będzie stanowić cenne źródło wiedzy zarówno dla teoretyków, jak i praktyków zarządzania, stając się swojego rodzaju przewodnikiem w poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju i skuteczniejszych form konkurowania. Przedstawione w opracowaniu autorskie definicje, charakterystyki, porównania, analizy i oceny pozwolą na zrozumienie i szerszą implementację tej koncepcji na krajowym i międzynarodowym rynku, co w konsekwencji doprowadzi do zrównoważenia interesów producentów i konsumentów, dla których dbałość o środowisko naturalne nie jest obojętna.
Ze wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Koncepcja oszczędnych innowacji w funkcjonowaniu współczesnych
organizacji
1.1. Znaczenie innowacji w przedsiębiorstwie
1.2. Tradycyjne postrzeganie innowacji
1.3. Istota oszczędnych innowacji
1.4. Oszczędne innowacje w kontekście zrównoważonego rozwoju
2. Źródła oszczędnych innowacji
2.1. Klasyfikacja źródeł oszczędnych innowacji
2.2. Kreatywność pracowników jako kluczowe wewnętrzne źródło oszczędnych innowacji
2.3. Najistotniejsze zewnętrzne źródła tworzenia i rozwoju oszczędnych innowacji
3. Oszczędne innowacje a model funkcjonowania przedsiębiorstwa
3.1. Definiowanie logiki przedsiębiorstwa poprzez model biznesowy
3.2. Modele innowacyjne przedsiębiorstw
3.3. Koncepcja lean w świetle oszczędnych innowacji
3.4. Modele biznesowe przedsiębiorstw zorientowanych na oszczędne innowacje
4. Wybrane strategie, koncepcje i metodyki w zarządzaniu oszczędnymi
innowacjami w przedsiębiorstwie
4.1. Strategia błękitnego oceanu, czyli odkrywanie innowacyjnych wartości
w przedsiębiorstwie
4.2. Koncepcja otwartych innowacji jako współpracujące podejście do kreowania
innowacyjnych rozwiązań
4.3. Zwinne metodyki opracowywania innowacji, czyli jak elastycznie dostosowywać się do potrzeb odbiorców
5. Jakość w świetle oszczędnych innowacji
5.1. Definiowanie i rola jakości we współczesnym świecie
5.2. Aspekty jakości w zarządzaniu oszczędnymi innowacjami
5.3. Kultura organizacyjna w kreowaniu oszczędnych innowacji
6. Wybrane metody doskonalenia oszczędnych innowacji
6.1. Design thinking jako innowacyjny sposób rozwoju oszczędnych innowacji
6.2. Service design jako praktyczne podejście projektowania oszczędnych i innowacyjnych usług
6.3. Kaizen jako metoda oszczędnego zarządzania zmianą
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-7972-432-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.