ORGANIZACJE ZARZĄDZAJĄCE OBSZARAMI RECEPCJI TURYSTYCZNEJ ISTOTA FUNKCJONOWANIE KIERUNKI ZMIAN
JACEK BORZYSZKOWSKI
Wydawnictwo: POLITECHNIKA KOSZALIŃSKA
Cena: 119.90 zł
107.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7365-397-9
382 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015
Turystyka jest zjawiskiem złożonym. Jej interdyscyplinarność powoduje, że jest obszarem wielu badań i opracowań zarówno o charakterze teoretycznym, jak i praktycznym. Należy również podkreślić, iż turystyka jest zjawiskiem globalnym - w różnym stopniu widać formy aktywności turystycznej w poszczególnych regionach świata. Złożoność turystyki wskazuje na potrzebę uporządkowania różnych aspektów związanych z jej funkcjonowaniem, a tym samym skłania do wielu refleksji dotyczących jej pożądanego kształtu.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
I. TEORETYCZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA ORGANIZACJIZARZĄDZAJĄCYCH OBSZARAMI RECEPCJI TURYSTYCZNEJ1. Przegląd podstawowych pojęć związanych z DMO1.1. Definiowanie obszaru recepcji turystycznej1.2. Dyskusja nad zagadnieniem zarządzania obszarem recepcji turystycznej1.3. Definiowanie DMO. Analiza pojęcia w kontekście marketingui zarządzania obszarem recepcji turystycznej1.4. Dotychczasowy stan badań nad DMO2. Typy DMO a podział administracyjny kraju3. Ewolucja struktur organizacyjnych do spraw turystyki3.1. Proces kształtowania struktur organizacyjnych wraz z wyodrębnianiemDMO3.2. Ogólny zarys zmian w funkcjonowaniu DMO. Stan obecny organizacjiII. ZAKRES ZADAŃ I ODPOWIEDZIALNOŚCI ORGANIZACJIZARZĄDZAJĄCYCH OBSZARAMI RECEPCJI TURYSTYCZNEJ1. Podnoszenie konkurencyjności obszaru recepcji turystycznej a DMO2. Obszary odpowiedzialności badanych organizacji2.1. Zadania DMO w świetle dotychczasowych badań i analiz naukowych2.2. Zakres zadań organizacji na różnych poziomach administracji2.3. Koncepcja zadań i zakresu odpowiedzialności organizacjizarządzających obszarami recepcji turystycznejIII. PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA BADAWCZE ZWIĄZANEZ ORGANIZACJAMI ZARZĄDZAJĄCYMI OBSZARAMIRECEPCJI TURYSTYCZNEJ1. Opis metodologiczny badań2. Wielkość zatrudnienia w organizacjach3. Formy prawne DMO. Problem członkostwa w organizacjachIV. FINANSOWANIE ORGANIZACJI ZARZĄDZAJĄCYCH OBSZARAMIRECEPCJI TURYSTYCZNEJ1. Źródła finansowania DMO2. Wielkość budżetów i ich charakterystyka3. Struktura wydatków DMOV. DZIAŁANIA MARKETINGOWE PODEJMOWANE PRZEZ BADANEORGANIZACJE1. Istota marketingu obszaru recepcji turystycznej. Koncepcja brandingui marki w sferze działań DMO2. Działania promocyjne podejmowane przez organizacje3. Działania w zakresie informacji turystycznej oraz rezerwacji usługturystycznych4. DMO a rozwój produktów turystycznychVI. DZIAŁANIA ORGANIZACJI ZARZĄDZAJĄCYCH OBSZARAMIRECEPCJI TURYSTYCZNEJ W ZAKRESIE STRATEGII WSPIERANIA1. Planowanie rozwoju turystyki2. Rozwój zasobów ludzkich. Edukacja i podnoszenie jakości kadrturystycznych3. Rozwój technologii i systemów informacyjnych4. Zarządzanie kryzysowe5. Współpraca z otoczeniem. Relacje z interesariuszami6. Propagowanie idei zrównoważonego rozwoju turystykiVII. KIERUNKI ROZWOJU ORGANIZACJI ZARZĄDZAJĄCYCHOBSZARAMI RECEPCJI TURYSTYCZNEJ1. Zmiany w sektorze turystyki a szanse i zagrożenia rozwoju DMO2. Próba kompleksowej oceny działań badanych DMO3. Koncepcja lidera obszaru recepcji turystycznejWNIOSKIWYKAZ WYKORZYSTANYCH ŹRÓDEŁSPIS TABELSPIS RYCINSTRESZCZENIEABSTRACT
Kod wydawnictwa: 978-83-7365-397-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.