EDUKACYJNA ROLA TURYSTYKI KULINARNEJ
red.nauk.PIOTR DOMINIK
Wydawnictwo: AKADEMIA FINANSÓW I BIZNESU VISTULA
Cena: 69.90 zł
62.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-64614-59-0
220 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Przekazując Czytelnikom niniejsze opracowanie, autorzy wyrażają nadzieję, że poruszają istotną tematykę nie tylko z punktu widzenia turystyki czy nauki o kulinariach, ale również, a może przede wszystkim, kulturoznawstwa, socjologii, marketingu usług, a zwłaszcza edukacji. Opracowanie poświęcone jest edukacyjnej roli turystyki kulinarnej w rozwoju regionalnym. Wśród zawartych zagadnień znalazły się tematy poświęcone zarówno naukowemu wymiarowi turystyki kulinarnej i tematów jej pokrewnych, jak również sprawozdania z praktycznej realizacji projektów poświęconych edukacyjnym aspektom turystyki kulinarnej.
z Przedmowy
SPIS TREŚCI
Przedmowa
(Piotr Dominik, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula - Warszawa)
Rozdział 1.
Culinary tourism as ethnography and education: authenticity,
typicality, and sustainable development of regional food cultures
(Lucy M. Long, Center for Food and Culture, Bowling Green, Ohio)
Rozdział 2.
Podróże kulinarne jako sytuacja edukacyjna
(Piotr Dominik, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula - Warszawa)
Rozdział 3.
Edukacyjna rola turystyki kulinarnej na przykładzie szlaku
turystycznego Wielki Gościniec Litewski (WGL)
(Joanna Omieciuch, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach)
Rozdział 4.
Edukacyjna rola turystyki kulinarnej na Dolnym Śląsku
(Paulina Graczyk, Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu)
Rozdział 5.
Kuchnia regionalna na obszarach wiejskich a działalność zagród
edukacyjnych w turystyce kulinarnej
(Dominik Orłowski, Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych
w Warszawie, Polskie Stowarzyszenie Turystyki Kulinarnej)
Rozdział 6.
Historia kuchni jako interdyscyplinarny przedmiot w programie
nauczania w szkołach średnich o profilu gastronomicznym
(Maciej Barton, Fundacja im. Hanny Szymanderskiej)
Rozdział 7.
Tradycje spożywania mięsa w wybranych religiach i kulturach. Artykuł przeglądowy
(Halina Makała, Instytut Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego
w Warszawie)
Rozdział 8.
Turystyka kulinarna Warmii i Mazur - próba opracowania szlaku kulinarnego na bazie listy produktów tradycyjnych
(Jadwiga Glica, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Rozdział 9.
Rola kół gospodyń wiejskich w rozwoju potencjału kulinarnego regionów
(Dorota Świtała-Trybek, Uniwersytet Opolski)
Rozdział 10.
Od historii jedzenia do turystyki i marketingu kulinarnego
(Bogdan Gałązka)
Rozdział 11.
Motywy i bariery zakupu regionalnych produktów kulinarnych województwa lubelskiego
(Anna Mazurek-Kusiak, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
(Beata Prukop, Uniwersytet Rzeszowski)
(Joanna Trafiałek, Szkoła Główna Gospodarstwa Wijskiego w Warszawie)
Rozdział 12.
Kuchnia regionalna jako element promocji małego miasta. Studium przypadku
(Aleksandra Sztuk, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Rozdział 13.
Kuchnia regionalna jako przykład ochrony dziedzictwa kulturowego i rozwoju regionu
(Marlena Pielak, Ewa Czarniecka-Skubina, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Rozdział 14.
Odkrywanie zapomnianych smaków miasta. Edukacja i turystyka kulinarna w działalności Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy
(Anna Kornelia Jędrzejewska, Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy)
Kod wydawnictwa: 978-83-64614-59-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.