Dodano produkt do koszyka

Promocja

GOSPODARKA TURYSTYCZNA W REGIONIE PRZEDSIĘBIORSTWO SAMORZĄD WSPÓŁPRACA

GOSPODARKA TURYSTYCZNA W REGIONIE PRZEDSIĘBIORSTWO SAMORZĄD WSPÓŁPRACA

red.ANDRZEJ RAPACZ, red.PIOTR GRYSZEL

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU

Cena: 68.90 zł 62.01 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7695-658-9

647 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

Turystyka jest zjawiskiem o bogatej i różnorodnej treści, co wiąże się m.in. z jej interdyscyplinarnym charakterem. Współczesna turystyka jest elementem stylu życia milionów osób, sposobem poznawania otaczającego nas bliższego i dalszego świata, przyrody, ludzi i kultury. Stwarza możliwości wypoczynku, regeneracji sił, poprawy stanu zdrowia, przyczynia się do rozwoju ekonomicznego miejscowości i regionów stanowiących miejsce czasowego pobytu turystów. Jej rozwój powiązany jest z funkcjonowaniem wielu gałęzi gospodarki, a w przypadku zagranicznej turystyki przyjazdowej pojawiają się efekty mnożnikowe identyfikowane w skali lokalnej, regionalnej i krajowej. Efektem dynamicznego jej rozwoju jest dalsze rozszerzanie działalności określanej w literaturze przedmiotu mianem gospodarki turystycznej.W miejscach recepcji ruchu turystycznego, tj. w miejscowościach i regionach,powstaje i rozwija się dalej pewna całość gospodarcza o wyraźnie zarysowanych powiązaniach wewnętrznych. Chodzi o działalność gospodarczą związaną z tworzeniem odpowiedniej infrastruktury para- i turystycznej (tzw. zaplecza materialnego turystyki), a także działalność związaną z organizacją i obsługą ruchu turystycznego.Zmiany zachodzące w potrzebach turystów, motywach udziału w turystyce,rosnącym poziomie życia, a także postęp w technologiach informacyjnych przyczyniają się do rozwoju nowych ofert, zmian w sposobach i formach obsługi turystów, stawiając nowe wyzwania przed podmiotami tworzącymi instytucjonalną strukturę wspomnianej gospodarki turystycznej.W świetle tych faktów zasadne jest prowadzenie badań nad gospodarką turystyczną, rynkiem turystycznym, zmianami dokonującymi się w otoczeniu przedsiębiorstw turystycznych i ich funkcjonowaniu, nad rolą władz lokalnych we wspieraniu i kształtowaniu rozwoju sektora turystycznego. Obszerność i złożoność problematyki gospodarki turystycznej znajduje odzwierciedlenie w wielości podejmowanych tematów badawczych, m.in. przez pracowników uczelni wyższych zajmujących się tą tematyką, a w efekcie w liczbie publikacji naukowych. Prezentowane opracowanie jest potwierdzeniem tej aktywności i stanowi znaczący wkład w dorobek publikacyjny poświęcony turystyce, gospodarce turystycznej, współpracy przedsiębiorstw turystycznych i władz samorządowych w miejscowościach i regionach recepcji turystów.W przedłożonej czytelnikom publikacji znajduje się wiele opracowań podejmujących różne aspekty funkcjonowania rynku i gospodarki turystycznej w drugiej dekadzie XXI wieku. Problematyka prezentowana w publikacji jest stosunkowo szeroka, ale można wyróżnić kilka wiodących obszarów tematycznych.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Wstęp

Profesor Andrzej Rapacz - 40 lat pracy naukowej na Uniwersytecie Ekonomicznym
we Wrocławiu

Andrzej Anszperger
Konkurencyjność turystyczna województwa kujawsko-pomorskiego

Agata Balińska
Konkurencyjność agroturystyki jako formy spędzania czasu wolnego

Agata Basińska-Zych, Bernadeta Hołderna-Mielcarek
Wpływ turystyczno-rekreacyjnych zachowań mieszkańców na rozwój innowacyjnej oferty metropolii na przykładzie Poznania

Marlena Bednarska
Determinanty satysfakcji z pracy w turystyce - empiryczna
weryfikacja modelu trójczynnikowego

Jadwiga Berbeka
Fotografia powietrzna jako innowacyjne narzędzie współtworzenia przeżyć turystów

Małgorzata Borkowska-Niszczota
Aktywność władz samorządowych w strukturach klastrowych

Jacek Borzyszkowski
Podnoszenie konkurencyjności obszarów recepcji
turystycznej jako zadanie organizacji nimi zarządzających

Stefan Bosiacki, Bernadeta Hołderna-Mielcarek
Marketing doświadczeń na przykładzie atrakcji turystycznej Brama Poznania ICHOT

Patryk Brambert, Artur Zieliński
Atrakcje a możliwości rozwoju klastra turystycznego na przykładzie południowo-wschodniej części regionu świętokrzyskiego

Krzysztof Cieślikowski
Rola wydarzeń w promocji regionów turystycznych

Katarzyna Czernek
Zasadność łączenia ilościowej i jakościowej analizy
sieciowej w badaniach relacji w regionie turystycznym

Beata Dec, Greg Richards
Wrocław in comparison with other European creative cities

Maciej Dębski
Jakość jako element komunikacji marketingowej rodzinnego
mikroprzedsiębiorstwa turystycznego świadczącego usługi noclegowe

Sebastian Dudziak
Wykorzystanie mailingu w branży hotelarskiej na
przykładzie hoteli nadmorskich w Polsce

Ewa Dziedzic, Teresa Skalska
Data envelopment analysis jako narzędzie wspomagające zarządzanie regionami turystycznymi

Beata Gierczak-Korzeniowska
Aspekt narodowościowy w odbiorze i ocenie jakości usług turystycznych w transporcie lotniczym

Ewa Grabińska
Metodologiczne założenia analizy benchmarkingowej portów lotniczych

Piotr Gryszel
Tradycje kulinarne Karkonoszy a regionalny produkt turystyczny
w dobie ekonomii doświadczeń

Andrzej Hadzik, Jakub Ryśnik, Danuta Żylak
Kluczowe problemy zarządzania w turystyce zdrowotnej w opinii kadry menadżerskiej podmiotów sektora turystyki zdrowotnej

Daria Hołodnik, Kazimierz Perechuda
Przestrzeń miejsca czy przepływów? Toskania jako benchmark współkreowania pola znaczeń dla turystyki winnej

Marcin Hundert
Analiza czynników wpływających na orientację marketingową
touroperatorów

Mikołaj Jalinik
Tourist traffic in the Białowieża Forest in the light of research

Małgorzata Januszewska
Rozwój turystyki seniorów jako konsekwencja zmian starości demograficznej

Małgorzata Januszewska, Mirosław Januszewski
Potencjał kooperencyjny przedsiębiorstw uzdrowiskowych

Daria Elżbieta Jaremen, Elżbieta Nawrocka
Konkurencyjność Airbnb na rynku hotelarskim

Daria Elżbieta Jaremen, Elżbieta Nawrocka
Wizerunek Airbnb kreowany online

Izabela Kapera
Współpraca gmin dla rozwoju turystyki

Joanna Kizielewicz
Kształtowanie cen ofert turystycznych na rynku usług
morskiej żeglugi wycieczkowej

Zygmunt Kruczek
Czarnobyl - od katastrofy do kreowania atrakcji w strefie zamkniętej

Mirosław Marczak
Branding obszaru recepcji turystycznej i jego wykorzystanie
w działaniach narodowych organizacji turystycznych

Ewa Markiewicz, Agnieszka Niezgoda
Hotel jako wyreżyserowana przestrzeń turystyczna. Rola motywacji i doświadczeń turysty

Izabela Michalska-Dudek
Identyfikacja czynników warunkujących stosowanie
programów lojalnościowych przez biura podróży w Polsce

Jolanta Mirek
Ekwiwalencja badań marketingowych w turystyce międzynarodowej

Agata Niemczyk
Aplikacje mobilne jako determinanta zachowań turystycznych
(na przykładzie Krakowa)

Marek Nowacki, Matylda Awedyk, Joanna Kowalczyk-Anioł, Karolina
Królikowska, Małgorzata Pstrocka-Rak, Grzegorz Rak
Strategie rozwoju turystyki w Polsce w kontekście zrównoważonego rozwoju

Marcin Olszewski, Barbara Kowalczyk
Zróżnicowanie innowacyjności przedsiębiorstw hotelarskich w Polsce - studium empiryczne

Aleksander Panasiuk
Koncepcja orientacji marketingowej touroperatorów

Adam Pawlicz, Anna Tokarz-Kocik, Aneta Wolna-Samulak, Karolina
Michalska-Harasimiuk
Problemy pomiaru regulacji rynku touroperatorskiego
w wybranych państwach europejskich

Natalia Piechota
Role convention bureau w świetle badań empirycznych

Daniel Puciato, Magdalena Brega
Wykorzystanie revenue management na przykładzie hotelu The Royal Park w Londynie

Andrzej Rapacz, Marek Obrębalski
Wspieranie rozwoju infrastruktury uzdrowiskowej gmin regionu dolnośląskiego w ramach RPO 2007-2013

Michał Roman
Current state and prospects for the development of tourism,
including agritourism, in the Republic of Moldova

Beata Rosicka
Funkcja turystyczna zamku Książ

Michał Rudnicki
Znaczenie portali zakupowych typu Groupon w procesie
decyzyjnym turysty a inne technologie informacyjno-komunikacyjne

Michał Rudnicki, Krzysztof Borodako
Internet rzeczy w infrastrukturze portu lotniczego jako element usprawnienia obsługi ruchu turystycznego

Józef Sala
Rola i paradygmaty rozwoju międzynardowych korporacji hotelowych
na rynku polskim

Agnieszka Sawińska
Orientacja marketingowa biur podróży w Polsce

Renata Seweryn
Uczestnicy megawydarzenia - Światowych Dni Młodzieży.
(Nie)typowa grupa turystów w Krakowie w 2016 r.

Marta Sidorkiewicz
Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej do promocji oferty touroperatorów. Ujęcie teoretyczne

Jan Sikora, Agnieszka Wartecka-Ważyńska
Wyjazdy turystyczno-rekreacyjne kobiet 50+ a ich sytuacja materialna

Paweł Stelmach
Struktura dystrybucji usług uzdrowiskowych a funkcja
uzdrowiskowa gmin. Koncepcja i wstępne wyniki badań

Elżbieta Szymańska
Innowacyjność usług turystycznych - koncepcja modelu
procesu rozproszonego

Anna Tokarz-Kocik
Inwestycje retencyjne w kapitał ludzki w hotelarstwie.
Aspekty teoretyczne

Beata Warczewska
Rozwój infrastruktury turystycznej na przykładzie dolnośląskich
parków krajobrazowych

Elżbieta Wąsowicz-Zaborek
Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego

Justyna Woźniak, Katarzyna Mięsiak-Wójcik
Specyfika pracy guest relations w obsłudze ruchu turystycznego na przykładzie wybranych hoteli w Egipcie

Ewa Wszendybył-Skulska
Kreatywność determinantą kształtowania przewagi konkurencyjnej w turystyce

Jan Zawadka
Poziom znajomości i popularności wybranych produktów turystyki
wiejskiej w Polsce wśród jej mieszkańców

Piotr Zawadzki
Targi turystyczne jako narzędzie aktywności promocyjnej
powiatu jeleniogórskiego

Michał Żemła, Kamila Ziółkowska-Weiss
Turystyka między krajami Grupy Wyszehradzkiej. Wybrane problemy i perspektywy na przyszłość

Kod wydawnictwa: 978-83-7695-658-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl