OCENY OKRESOWE W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ PRZEWODNIK
KAROLINA WIŚNIEWSKA
Wydawnictwo: PRESSCOM
Cena: 128.00 zł
115.20 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-67236-04-1
237 stron
format: A5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2022
Czy w Twojej jednostce oceny okresowe stanowią skuteczne narzędzie do motywowania, czy raczej jest to przykry obowiązek? Oczekiwania pracowników administracji publicznej względem pracodawców rosną - chcą oni być doceniani, oczekują informacji zwrotnej i wskazania, z którymi zadaniami sobie radzą, a które działania wymagają poprawy. Co jednak zrobić, gdy informacje, które trzeba przekazać, nie są pozytywne? Na jakich kryteriach się oprzeć i jak poprowadzić rozmowę? Czy to możliwe, aby mimo nieuzyskania oczekiwanej oceny pracownik był pełen zapału do pracy?
Ten przewodnik to kompleksowy zbiór praktycznych informacji o ocenach okresowych pracowników administracji publicznej. Ukazuje możliwości i zalety wdrożenia kompetencyjnego systemu zarządzania. Zwraca uwagę na istotne, a często pomijane funkcje ocen pracowniczych, które powinny być traktowane nie tylko jako narzędzie rozliczania i korygowania błędów pracownika, ale także motywowania i nagradzania.
Obszerną część zajęły tu gotowe do wykorzystania wzory arkuszy ocen i sprawdzone metody ich przeprowadzania, a także modele rozmów oceniających pracownika. W opracowaniu znalazł się także bank około 80 pomocnych pytań wraz z instrukcją tworzenia nowych, dostosowanych do potrzeb jednostki. Autorka podpowiada, jak wybrać kompetencje adekwatne do poszczególnych stanowisk, oraz proponuje wskaźniki oceny i ich skale. Dzięki temu przełożony z łatwością określi i nazwie konkretne zachowania pracownika, by następnie wskazać mu, co powinien robić, a czego unikać, aby otrzymać ocenę, na której mu zależy.
Kto powinien korzystać z przewodnika? Na pewno instytucje, które planują wdrożyć skuteczny system ocen lub już to zrobiły i chciałyby czerpać z doświadczeń innych. Dla pracowników działów personalnych przydatne będą gotowe wzory, w tym regulamin i formularze ocen. Dla przełożonych - 30-dniowy dziennik coachingowy, dzięki któremu wypracują i wzmocnią nawyk przekazywania informacji zwrotnej. Prostota i przejrzystość przekazu sprawia, że książka może zainteresować tak naprawdę każdego, kto chce rozwinąć swoje umiejętności komunikowania się w zespole.
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział 1
Zarządzanie kompetencjami
1.1. Wykorzystanie kompetencji w procesach zarządzania zasobami ludzkimi
1.1.1. Opisy stanowisk pracy
1.1.2. Rekrutacja i selekcja
1.1.3. Kompetencje a rozwój zawodowy pracowników
1.1.4. Przykład
Rozdział 2
Cele ocen okresowych
2.1. Cele ocen pracowniczych
2.2. Cele rozmowy oceniającej
Rozdział 3
System ocen okresowych
3.1. Wdrażanie systemu ocen pracowniczych
3.2. Wybór kompetencji
3.3. System ocen w służbie cywilnej
3.3.1. Pierwsze oceny w służbie cywilnej
3.3.2. Oceny okresowe w służbie cywilnej
3.4. Przykładowe kompetencje wraz ze skalą wskaźników
Rozdział 4
Narzędziownik menedżera
4.1. Model rozmowy oceniającej
4.2. Model oceny poszczególnych kompetencji
4.3. Model samooceny pracownika
4.4. Narzędzia wspierające skuteczną komunikację w procesie oceny
4.5. Bank pytań
4.6. Plan rozwoju kompetencji na przykładzie służby cywilnej
4.7. Rozwój kompetencji
4.8. Koło kompetencji - ćwiczenie
4.9. Kryteria oceny a opis stanowiska pracy (przykład służby cywilnej)
Rozdział 5
Błędy w systemie ocen
5.1. Błędy organizacyjne
5.2. Błędy oceniającego
Rozdział 6
Bieżąca informacja zwrotna
6.1. Narzędzia wspierające bieżącą informację zwrotną
6.2. GROW jako struktura prowadzenia rozmowy
Rozdział 7
Dodatki do wynagrodzeń w sferze administracji publicznej z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych pragmatyk
7.1. Regulamin ocen okresowych - wzór
7.2. Inne regulaminy ocen okresowych
7.3. Badanie satysfakcji z informacji zwrotnej - bieżącej i okresowej
7.4. E-mail zapraszający na rozmowę oceniającą - przykład
7.5. Opis stanowiska pracy - wzór
7.6. Formularz oceny opartej na modelu kompetencyjnym
7.7. Formularz ścieżki rozwoju - wzór
Rozdział 8
30-dniowy menedżerski dziennik coachingowy
Bibliografia
Akty prawne
Kod wydawnictwa: 978-83-67236-04-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.