Dodano produkt do koszyka

Promocja

NIEWERBALNA KOMUNIKACJA W REKLAMIE TELEWIZYJNEJ ZASTOSOWANIE I ODDZIAŁYWANIE

NIEWERBALNA KOMUNIKACJA W REKLAMIE TELEWIZYJNEJ ZASTOSOWANIE I ODDZIAŁYWANIE

MICHAŁ MAKOWSKI

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 61.00 zł 48.19 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7556-561-4

346 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2013

Dotychczasowy stan wiedzy dotyczący problematyki komunikacji niewerbalnej odnosi się przede wszystkim do niewerbalnych zachowań ludzkich rejestrowanych i analizowanych w kontekście psychologicznych prawidłowości zachodzących podczas interpersonalnych relacji. Niniejsza książka wskazuje natomiast zakres praktycznego stosowania treści niewerbalnych w przekazie reklamowym emitowanym w telewizji. Fakt wykorzystywania tych treści poddawany jest analizie ich postrzegania przez społeczeństwo, co w efekcie stanowić ma przyczynek do identyfikacji skuteczności reklamy. Głównym celem opracowania jest ujawnienie czynników determinujących stosowanie treści niewerbalnej w reklamie telewizyjnej, a w konsekwencji opisanie wpływu skuteczności wykorzystania treści niewerbalnych w przekazach komercyjnych, politycznych i społecznych na percepcję audytorium. Autor opracowania skupił uwagę m.in. na:
- istocie procesu komunikacji w ujęciu społecznym i biznesowym,
- realizacji działalności reklamowej i wykorzystaniu treści niewerbalnych w tym procesie,
- metodach badania skuteczności reklamy,
- omówieniu czynników determinujących skuteczność aktywności reklamowej,
- szczegółowym scharakteryzowaniu elementów komunikacji niewerbalnej w reklamie telewizyjnej,
- ukazaniu wpływu stosowania treści niewerbalnych w reklamie telewizyjnej na świadomość oraz zachowania audytorium.
Książka jest przeznaczona dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak również praktyków zajmujących się na co dzień reklamą.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Podstawowe aspekty procesu komunikowania
1.1. Ogólne definicje i znaczenie procesu komunikacyjnego
1.1.1. Podstawowe definicje związane z procesem komunikacji
1.1.2. Kluczowe cechy relacji komunikacyjnej
1.2. Rynkowy wyraz procesu komunikacji
Podsumowanie

Rozdział 2
Biznesowy i społeczny kontekst komunikowania
2.1. Proces komunikacji w ujęciu ekonomicznym i zarządczym
2.1.1. Przepływ informacji w organizacji
2.1.2. Skuteczność komunikacji a skuteczność zarządzania
2.2. Komunikowanie w ujęciu psychologicznym i społecznym
2.2.1. Psychologiczne ujęcie procesu komunikacji
2.2.2. Społeczny wymiar procesu komunikacji
Podsumowanie

Rozdział 3
Modele procesu komunikowania
3.1. Istota modelowania procesu komunikacyjnego
3.2. Klasyfikacja modeli procesu komunikacyjnego
3.2.1. Modele transmisji
3.2.2. Modele ekspresyjne
3.2.3. Modele rozgłosu
3.2.4. Modele recepcji
3.3. Nowatorstwo mediów i wzorców procesu komunikacyjnego
Podsumowanie

Rozdział 4
Zastosowanie treści niewerbalnej i jej wpływ na komunikację
4.1. Problemy wokół definicji komunikacji niewerbalnej
4.1.1. Pojmowanie komunikacji niewerbalnej w kontekście funkcji mózgu
4.1.2. Wpływ fascynacji komunikacją niewerbalną na jej definicje
4.2. Początki działalności badawczej w zakresie komunikacji niewerbalnej
4.2.1. Próby analizy rozdźwięku komunikacyjnego
4.2.2. Dorobek naukowy przełomu XIX i XX
w opisie komunikacji niewerbalnej
4.3. Rozwój badań nad komunikacją niewerbalną u schyłku XX wieku
4.3.1. Skuteczność gestykulacji w procesie komunikacyjnym
4.3.2. Mimika jako skuteczna treść w procesie komunikacyjnym
4.4. Komunikacja niewerbalna w relacjach międzyludzkich
4.4.1. Klasyfikacja komunikatów niewerbalnych
4.4.2. Charakterystyczne cechy komunikacji niewerbalnej
4.4.3. Uwarunkowania biologiczne a komunikacja niewerbalna
4.4.4. Kulturowe uwarunkowanie komunikacji niewerbalnej
4.4.5. Płeć i osobowość jednostek a komunikacja niewerbalna
4.5. Zdolności człowieka do emisji i odbioru sygnałów niewerbalnych
4.5.1. Intencjonalność a spontaniczność treści niewerbalnej
4.5.2. Badania zdolności ludzkich do dekodowania treści niewerbalnej
Podsumowanie

Rozdział 5
Reklama w procesie komunikacyjnym
5.1. Ogólna historia reklamy a początki komunikatów niewerbalnych
5.2. Rozwój mediów i treści niewerbalnej w reklamie
5.2.1. Treści niewerbalne w reklamie w XVIII i XIX wieku
5.2.2. Treści niewerbalne w reklamie na początku XX wieku
5.2.3. Dalszy rozwój działalności reklamowej
i stosowania treści niewerbalnych
5.3. Oddziaływanie przekazu reklamowego na społeczeństwo
5.3.1. Akcentowane elementy w definicjach reklamy
5.3.2. Działanie reklamy w kontekście procesu komunikacji
5.4. Charakterystyka reklamy telewizyjnej
5.4.1. Aktywność reklamowa w telewizji w polskich realiach rynkowych
5.4.2. Uwarunkowania zastosowania reklamy telewizyjnej
5.4.3. Realizacja reklamy telewizyjnej
5.4.4. Strategie w zakresie treści przekazu w reklamie telewizyjnej
5.5. Badania w zakresie reklamy
5 5.1. Istota badania skuteczności reklamy
5 5.2. Badania skuteczności reklamy poprzedzające emisję przekazu
5 5 3. Badanie skuteczności przekazu reklamowego związane z fazą emisji
5.5.4. Skuteczność kampanii reklamowej
5.5.5. Efektywność reklamy
Podsumowanie

Rozdział 6
Wpływ stosowania niewerbalizmów na świadomość
odbiorców telewizyjnych przekazów reklamowych
6.1. Zastosowanie niewerbalizmów w reklamie
6.2. Intencjonalność niewerbalizmów w filmach reklamowych
6.2.1. Treści niewerbalne w reklamie związane z obrazem
6.2.2. Zachowania postaci jako treść niewerbalna w reklamie telewizyjnej
6.3. Stosunek audytorium do emisji reklamy telewizyjnej
6.3.1. Postawy społeczeństwa wobec emitowanych treści reklamowych
w telewizji
6.3.2. Kluczowe dla społeczeństwa treści w reklamie telewizyjnej
6.4. Praktyczne wykorzystanie niewerbalizmów w reklamie telewizyjnej
6.4.1. Świadomość społeczeństwa w zakresie wykorzystania
treści niewerbalnych
6.4.2. Elementy komunikacji niewerbalnej w praktycznym zastosowaniu
6.5. Wpływ niewerbalnych treści na odbiór przekazu w reklamie telewizyjnej
6.5.1. Skuteczność zastosowania elementów niewerbalnych
6.5.2. Różnice przypisywanych ról elementom niewerbalnym
przez audytorium
Podsumowanie

Zakończenie

Summary

Spis rysunków

Spis tabel

Spis wykorzystanych telewizyjnych przekazów reklamowych

Literatura

Załącznik 1. Przykładowe elementy niewerbalne w reklamie telewizyjnej
zgodne z klasyfikacją Efrona
Załącznik 2. Przykładowe elementy niewerbalne w reklamie telewizyjnej
zgodne z klasyfikacją Ekmana oraz Friesena
Załącznik 3. Przykładowe elementy niewerbalne w reklamie telewizyjnej
zgodne z klasyfikacją Knappa
Załącznik 4. Przykładowe elementy niewerbalne w reklamie telewizyjnej
zgodne z klasyfikacją Schcrera i Walbotta
Załącznik 5. Przykładowe elementy niewerbalne w reklamie telewizyjnej
zgodne z klasyfikacją McNeilla
Załącznik 6. Wykorzystanie internetu w badaniach
Załącznik 7. Kwestionariusz ankietowy dla agencji reklamowych
Załącznik 8. Kwestionariusz ankietowy dla reklamodawców
Załącznik 9. Kwestionariusz ankietowy dla społeczeństwa
Załącznik 10. Opis badania i raport: Reklama telewizyjna
- nowatorstwo komunikacji w opinii agencji reklamowych
Załącznik 11. Opis badania i raport: Reklama telewizyjna - efekty komunikacji
w opinii najważniejszych reklamodawców na polskim rynku
Załącznik 12. Opis badania i raport: Oddziaływanie telewizyjnego
przekazu reklamowego na polskie społeczeństwo

Kod wydawnictwa: 978-83-7556-561-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl