MŁODY MENEDŻER W EUROPIE WYZWANIA XXI WIEKU
AGATA PIERŚCIENIAK, KATARZYNA SZARA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET RZESZOWSKI
Cena: 20.90 zł
18.81 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7338-535-1
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2010 |
|
Menedżer jest jednym z najważniejszych pracowników przedsiębiorstwa. Wyróżnikami jego pracy są specyficzne funkcje, które pełni w organizacji. Menedżer, chcąc skutecznie zarządzać organizacją, winien umieć rozwiązywać złożone problemy związane z jej funkcjonowaniem. Powinien także posiadać podstawowe umiejętności podejmowania decyzji oraz negocjacji. Są one niezwykle istotnym składnikiem kwalifikacji zawodowych każdego menedżera i stanowią jego profil osobowy.Menedżerowie tworzą organizacje, zachęcają wszystkich do działania w imię wspólnych interesów. We współczesnym świecie potrzebna jest więc taka filozofia kierowania karierami młodych ludzi, by wyrośli na menedżerów na miarę XXI w. Nie wyklucza to tego, że ludzie ci powinni stale podnosić swoje kompetencje.Menedżer musi dostosować się do sytuacji, gdyż sztuka zarządzania jest nie tylko grą ekonomiczną, lecz również psychologiczną.Od przyszłych menedżerów wymaga się przedsiębiorczości i umiejętnego wykorzystania szerokich możliwości oferowanych przez rynek, a w obecnych czasach także przez Unię Europejską. Młodzi ludzie powinni mieć odwagę łamać stereotypy i śmiało, z otwartością spoglądać w przyszłość. Do tego potrzeba jednak ciągłej aktualizacji nabytej wiedzy.Przed współczesnymi menedżerami jawi się wiele szans, ale i wiele zagrożeń. W opracowaniu zaprezentowano teoretyczne i praktyczne wyznaczniki kształtujące profil menedżerów w XXI wieku. Podjęta tematyka jest ciągle aktualna i ze względu na szerokie możliwości analizy nie jest jeszcze rozpoznana do końca. Niniejsza publikacja podejmuje próbę przedstawienia różnych aspektów związanych z kształceniem menedżerów w Europie i stanowi głos w toczącej się dyskusji.
SPIS TREŚCI
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Wizerunek menedżera XXI wieku
1.1. Menedżer jako wykonawca procesu zarządzania
1.2. Kompetencje menedżera XXI wieku
1.3. Wizerunek współczesnego menedżera w świetle literatur)
Rozdział 2
Kształcenie i wiedza przyszłych menedżerów
2.1. Wiedza podstawą działania menedżera
2.2. Sylwetka absolwenta - oczekiwania
2.3. Możliwości podnoszenia kwalifikacji przez studentów
2.4 Rola Biura Karier w procesie przygotowania studentów do podjęcia pracy
Rozdział 3
Absolwent u progu kariery zawodowej
3.1. Indywidualne i organizacyjne wymiary kariery zawodowej
3.2. Planowanie karier młodych menedżerów
3.3. Oczekiwania absolv entów u progu kariery zawodowej
3.4. Samoocena przygotowania do zawodu - w niki badań
Rozdział 4
Młodzi menedżerowie w obliczu wyzwań przyszłości
4.1. Współczesne zagrożenia w pracy menedżera
4.2. Stereotyp kobieta menedżer
4.3. Przedsiębiorczość, jako forma aktywności studentów i absolwentów
4.4. Doskonalenie kompetencji menedżerskich szansą na rozwój ludzi młodych i spełnienie ich ambicji zawodowych
Zakończenie
Literatura
Spis tabel, rysunków, wykresów
Sum mary
Kod wydawnictwa: 978-83-7338-535-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.