Dodano produkt do koszyka

Promocja

MARKETING NA RYNKACH MIĘDZYNARODOWYCH

MARKETING NA RYNKACH MIĘDZYNARODOWYCH

NEMEZJUSZ M. PAZIO

Wydawnictwo: POLITECHNIKA WARSZAWSKA

Cena: 44.90 zł 40.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7814-522-6

257 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016

Skrypt jest przeznaczony dla studentów uczelni technicznych. Głównym celem opracowania było zgromadzenie w jednym miejscu różnorodnych materiałów dotyczących międzynarodowego marketingu przemysłowego, co dla studentów oznacza dużą oszczędność czasu. Bogata literatura przytoczona w odnośnikach umożliwia pogłębione studia tematyczne. Zaletą publikacji jest także zamieszczenie przykładów prac projektowych oraz omówienie sposobów prowadzenia analizy z wykorzystaniem poznanych metod.

SPIS TREŚCI

Przedmowa1. Istota i znaczenie marketingu międzynarodowego1.1. Pojęcie marketingu międzynarodowego1.2. Internacjonalizacja marketingu1.3. Pomiar internacjonalizacji1.4. Rodzaje orientacji przedsiębiorstw i odpowiadającego im typu marketingu1.5. Marketing multilokalny a marketing globalny2. Globalizacja2.1. Istota globalizacji2.2. Historia globalizacji2.3 Następstwa globalizacji2.4. Rodzaje globalizacji2.5. Firmy globalne2.6. Firmy born global2.7. Globalizacja - kto zyskuje, kto traci?2.8. Powstanie globalnego rynku pracy3. Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw i gospodarek3.1. Pojęcie konkurencyjności3.2. Konkurencja wewnątrz- i międzygałęziowa3.3. Międzynarodowa konkurencyjność gospodarek3.4. Pomiar konkurencyjności3.4.1. Zasady doboru mierników3.4.2. Miary konkurencyjności międzynarodowej4. Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym4.1. Rodzaje otoczenia międzynarodowego przedsiębiorstw4.1.1. Otoczenie polityczne4.1.2. Otoczenie ekonomiczne4.1.3. Otoczenie społeczno-kulturowe4.1.4. Otoczenie techniczne4.1.5. Otoczenie społeczno-demograficzne4.1.6. Otoczenie naturalne (geograficzne)4.2. Sposoby analizy otoczenia międzynarodowego4.2.1. Metoda 5 sił Portera4.2.2. Analiza PEST4.2.3. Analiza okazji i zagrożeń wg Ph. Kotlera4.3. Cele i proces analizy otoczenia międzynarodowego4.4. Dylemat emic-etic4.5. Analizy i badania poprzedzające wejście na rynek/rynki zagraniczne4.5.1. Wstępna selekcja rynków zagranicznych4.5.2. Analiza poziomu ryzyka4.5.3. Badanie wielkości i potencjału rynku4.5.4. Analiza branżowa4.5.5. Grupowanie i ostateczna selekcja rynków4.6. Równoważność w badaniach międzynarodowych5. Segmentacja rynku międzynarodowego5.1. Pojęcie segmentacji w marketingu5.2. Makrosegmentacja5.3. Mikrosegmentacja5.4. Segmentacja transnarodowa5.5. Wybór rynku docelowego w układzie kraj-segment6. Produkt w marketingu międzynarodowym6.1. Strategie produktowe6.1.1. Strategia standaryzacji6.1.2. Strategia adaptacji6.2. Marka w marketingu międzynarodowym6.3. Opakowanie w marketingu międzynarodowym6.4. Strategie wprowadzania produktów na obce rynki6.5. Teoria międzynarodowego cyklu życia produktu7. Ceny w marketingu międzynarodowym7.1. Czynniki wpływające na ustalanie cen na rynkach międzynarodowych7.2. Strategie cenowe na rynkach międzynarodowych7.3. Strategie konkurowania a strategie cenowe7.4. Strategie cenowe ze względu na rynek7.5. Metody ustalania cen7.5.1. Metoda kosztowa7.5.1.1. Międzynarodowe formuły handlowe7.5.1.2. Ubezpieczenia towarów w transporcie morskim7.5.2. Metoda popytowa7.5.3. Metoda porównawcza7.6. Ceny transferowe7.7. Strategia kształtowania cen na produkty nowe7.8. Rozliczenia transakcji w handlu zagranicznym7.9. Różnego rodzaju indeksy (wskaźniki) jako barometry tendencji cenowych7.10. Dumping7.11. Konwergencja cen na rynkach międzynarodowych7.12. Wpływ stóp procentowych i infl acji na ceny na rynkach międzynarodowych7.13. Narzędzia polityki handlowej mające wpływ na ceny w handlu zagranicznym8. Dystrybucja międzynarodowa8.1. Istota dystrybucji międzynarodowej8.2. Funkcje kanałów dystrybucji8.3. Kanały dystrybucji wg kryterium ich długości i szerokości8.4. Kanały długie8.4.1 Dystrybucja bezpośrednia8.4.2. Dystrybucja pośrednia8.4.3. Dystrybucja wielokanałowa8.5. Kanały szerokie8.5.1. Dystrybucja intensywna8.5.2. Dystrybucja selektywna8.5.3. Dystrybucja wyłączna8.6. Składy celne jako "ogniwo" dystrybucji na rynkach międzynarodowych8.7. Zakres standaryzacji dystrybucji na rynkach zagranicznych9.9. Promocja na rynkach międzynarodowych10. Typologia strategii marketingowych na rynkach międzynarodowych10.1. Strategie EPRG10.2. Strategie obecności przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym10.3. Strategie ze względu na rodzaj przewagi konkurencyjnej10.4. Strategie ze względu na sposób traktowania innych przedsiębiorstwZałącznikiZałącznik 1. Przykładowy temat i struktura projektu "A": Projekt wprowadzenia zabezpieczeńcyfrowych do rozdzielnic SN na rynek energetyczny NiemiecZałącznik 2. Przykładowy temat i struktura projektu "B": Projekt eksportu śruby szybkozłącznejna rynek niemieckiZałącznik 3. Przykładowy temat i struktura projektu "C": Projekt eksportu bezpośredniegoindykatorów TTI-COOLID na rynek niemieckiZałącznik 4. TestSpis tablicSpis rysunkówLiteratura zalecana do przedmiotu MIMAPBibliografiaNetografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7814-522-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl