MARKETING DOŚWIADCZEŃ GENEZA I ROZWÓJ
KATARZYNA DZIEWANOWSKA, AGNIESZKA KACPRZAK
Wydawnictwo: PWN
Cena: 59.90 zł
50.32 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-01-17429-3
oprawa: miękka Rok wydania: 2013 |
|
W dzisiejszych czasach, gdy konkurencja na rynku dóbr i usług jest ogromna, a bogacące się społeczeństwo jest bombardowane niezliczoną ilością ofert i promocji, pojawia się pytanie, jak wyróżnić produkt na tle konkurencji. Właściwej odpowiedzi może dostarczyć koncepcja marketingu doświadczeń.
Współczesny konsument oczekuje nie tylko tego, że produkt będzie użyteczny i wysokiej jakości, lecz także że zapewni mu odpowiednie doznania. Mogą być one związane z wycieczką zagraniczną, koncertem ulubionego zespołu, kolacją w ekskluzywnej restauracji czy skokiem ze spadochronem, ale również z tak zwyczajnymi produktami jak trampki lub jogurt. Zadaniem marketingu doświadczeń jest wywołanie pozytywnych skojarzeń z marką wśród określonej grupy odbiorców. Pozytywne nastawienie wpływa na to, jak mocno klienci pożądają produktu lub usługi konkretnej marki, co z kolei przekłada się na możliwość osiągania wyższej marży.
W prezentowanej publikacji Autorki przybliżają Czytelnikowi koncepcje marketingu doświadczeń. Korzystając z przykładów takich marek jak np. Apple, wyjaśniają jego mechanizm, zastosowanie oraz korzyści, które firma może osiągnąć.
Książka może się stać źródłem inspiracji dla pracowników działów marketingu, promocji, agencji kreatywnych, product managerów, brand managerów oraz kadry kierowniczej.
SPIS TREŚCI
Przedmowa, czyli dlaczego warto
Robert Kozielski
Wstęp
Katarzyna Dziewanowska, Agnieszka Kacprzak
CZĘŚĆ I
DLACZEGO WSPÓŁCZEŚNI KONSUMENCI PRAGNĄ DOŚWIADCZEŃ?
Agnieszka Kacprzak
ROZDZIAŁ 1. Społeczeństwo ponowoczesne
ROZDZIAŁ 2. Konsumpcjonizm
2.1. Tożsamość jednostki w społeczeństwie konsumpcyjnym
2.2. Potrzeby, pożądanie i zachcianki
2.3. Społeczeństwo doznań
2.4. Stary i nowy materializm
2.5. Konsumpcja impulsywna
2.6. Konsumpcja na pokaz
2.7. Konsumpcja przedmiotów materialnych a konsumpcja doświadczeń
ROZDZIAŁ 3. Społeczeństwo spektaklu i karnawalizacja kultury
ROZDZIAŁ 4. Indywidualizacja i plemienność
ROZDZIAŁ 5. Demografia a rozwój gospodarki doświadczeń
5.1. Pokolenie Y
5.2. Pokolenie Silver tsunami
Podsumowanie części I
Część II
DZIAŁANIA MARKETINGOWE W GOSPODARCE DOŚWIADCZEŃ - KONCEPCJA I JEJ ZASTOSOWANIE
Katarzyna Dziewanowska
ROZDZIAŁ 6. Geneza gospodarki doświadczeń
ROZDZIAŁ 7. Marketing doświadczeń
ROZDZIAŁ 8. Definicja doświadczenia
ROZDZIAŁ 9. Poziomy i rodzaje doświadczenia
ROZDZIAŁ 10. Podejście modułowe do doświadczeń
10.1. Moduł sensoryczny (sense)
10.2. Moduł emocjonalny (feel)
10.3. Moduł intelektualny (think)
10.4. Moduł behawioralny (act)
10.5. Moduł relacyjny (relate)
10.6. Planowanie działań marketingowych w poszczególnych modułach
ROZDZIAŁ 11. Inscenizowanie niezapomnianych doświadczeń
11.1. Motyw przewodni doświadczenia
11.2. Pozytywne wskazówki
11.3. Negatywne wskazówki
11.4. Pamiątki
11.5. Zaangażowanie zmysłowe
11.6. Wprowadzenie opłat za doznania
ROZDZIAŁ 12. Autentyczność jako najważniejsza kompetencja biznesu
12.1. Autentyczność naturalna
12.2. Autentyczność oryginalna
12.3. Autentyczność wyjątkowa
12.4. Autentyczność referencyjna (odniesienia)
12.5. Autentyczność wpływowa
ROZDZIAŁ 13. Przykłady zastosowania marketingu doświadczeń
w różnych branżach
13.1. Marketing doświadczeń w usługach
13.2. Marketing doświadczeń w branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG)
13.3. Marketing doświadczeń na rynku dóbr trwałych
Podsumowanie części II
Zakończenie
Katarzyna Dziewanowska, Agnieszka Kacprzak
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-01-17429-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.