MARKETING KULTUROWY SPOŁECZNO-KULTUROWE ASPEKTY KOMUNIKACJI MAREK W POLSCE
TOMASZ SERWAŃSKI
Wydawnictwo: PWE
Cena: 69.90 zł
55.22 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-208-2469-8
349 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Książka stanowi pierwszą systematyczną próbę analizy polskiego rynku komunikacji marketingowej z wykorzystaniem narzędzi symbolicznej teorii organizacji. Kieruje ona uwagę na socjokulturowy, dynamiczny kontekst funkcjonowania marek, nie redukując kultury do uniwersalnych wymiarów psychologicznych.
W rozdziale pierwszym monografii autor wprowadza zagadnienie symbolizmu organizacyjnego, a także kreśli jego znaczenie w kontekście paradygmatycznej różnorodności nauk społecznych oraz ewolucji współczesnej teorii organizacji.
Rozdział drugi poświęcono prezentacji oraz krytyce nurtu modernistycznego w marketingu, a więc przede wszystkim - konsumenckiemu modelowi kapitału marki oraz pochodnych mu klasycznych schematów pozycjonowania. Autor omawia modernistyczne oraz semiotyczne teorie komunikowania oraz wyjaśnia różnice między perspektywą znaczeniową i informacyjną w komunikacji marketingowej. Obszerny fragment poświęcono również praktykom segmentacji oraz modernistycznemu rozumieniu kultury. W rozdziale czytelnik odnajdzie również kwestie dotyczące osobowości, tożsamości i wizerunku marki - zarówno w wydaniu produktowym, jak i korporacyjnym.
Rozdział trzeci został poświęcony modelowi marketingu kulturowego autorstwa D. Hol-ta i D. Camerona, stanowiącego pierwszą systematyczną próbę podejścia do problematyki symbolizmu marek. Uzupełnia go schemat dostosowawczy VCI (ang. Vision-Culture-Image Alignment Model) autorstwa M.J. Hatch i M. Schultz, będący użyteczną ramą analityczną dla niektórych problemów związanych z marketingiem korporacyjnym.
Czwarty, ostatni rozdział monografii zawiera zaś studia przypadków. "Genealogicznie" analizowane są kampanie m.in. Frugo, Żywca, Allegro, Reserved i Raiffeisena. Strategia kulturowa, narzędzie tworzenia innowacyjnych wyrażeń kulturowych, pomaga natomiast w analizie marek Krowarzywa, Wegeguru, Kondrat Wina Wybrane, Biesiadowo i Yestersen. Ostatnią część rozdziału stanowi sprawozdanie z aplikacji modelu kulturowego w markach Szumisie i Revolt of Nature.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1. TEORETYCZNE ASPEKTY SYMBOLIZMU W ZARZĄDZANIU
Wprowadzenie
1.1. Paradygmatyczny zwrot w naukach społecznych
1.2. Postmodernizm i ponowoczesność
1.3. Interakcjonizm symboliczny
1.4. Konstruktywizm społeczny
1.5. Zagadnienie wyboru w naukach społecznych
1.6. Szkoły psychologiczne i program psychologii kulturowej
1.7. "Zwrot lingwistyczny" oraz rola myślenia metaforycznego w naukach społecznych
1.7.1. Metafora mechaniczna i organizmu w teorii organizacji
1.7.2. Metafora kulturowa w naukach o organizacji. Kultura organizacyjna
1.8. Symbolizm i symbolizm organizacyjny
1.9. Symbolizm organizacyjny w świetle paradygmatów nauk społecznych
1.10. Ewolucja teorii organizacji oraz jej warunki
1.10.1. Podejście pozytywistyczne (modernizm)
1.10.2. Podejście subiektywistyczne i interpretatywne
ROZDZIAŁ 2. MODERNIZM W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ. KLASYCZNE SYSTEMY POZYCJONOWANIA W UJĘCIU KRYTYCZNYM
Wprowadzenie
2.1. Teorie komunikacji. Szkoła procesu komunikacyjnego i szkoła semiotyczna
2.1.1. Metafora przewodu w komunikacji
2.1.2. Komunikacja jako konstytuanta organizacji
2.2. Perspektywa znaczeniowa i perspektywa informacyjna w komunikacji marketingowej
2.3. Reklama - między nauką a sztuką
2.4. Podstawowe schematy pozycjonowania w reklamie. ELM, hierarchia efektów, macierz FCB
2.5. Kapitał marki w orientacji funkcjonalnej
2.5.1. Konsumencki model kapitału marki (Consumer Based Brand Equity) Kevina Kellera
2.5.2. Wymiary kapitału marki w ujęciu Davida Aakera
2.5.3. Pozycjonowanie
2.5.4. Osobowość marki
2.5.5. "Mantra" marki. Esencjonalne rozumienie tożsamości
2.5.6. Pozycjonowanie emocjonalne
2.5.7. Pozycjonowanie wirusowe
2.6. Segmentacja konsumentów
2.6.1. Nurt wartości (values) - podejście nomotetyczne i idiograficzne. 119
2.6.2. Nurt cech osobowości (personality)
2.6.3. Nurt międzykulturowy
2.6.4. Nurt stylów życia
2.6.5. Nurt poststrukturalnej analizy stylów życia
2.7. Marka korporacyjna jako praktyka "kapitalizmu interesariuszy"
2.8. Tożsamość organizacyjna. Wizerunek i reputacja
2.9. Symbolizm w modernistycznych modelach komunikowania
ROZDZIAŁ 3. MODEL MARKETINGU KULTUROWEGO
Wprowadzenie
3.1. Założenia modelu marketingu kulturowego
3.2. Rynek w rozumieniu kulturowym
3.2.1. Motywy oraz projekty tożsamościowe
3.2.2. Ideologia społeczna, mit tożsamościowy oraz źródła jego pochodzenia
3.2.3. Sprzeczności kulturowe
3.2.4. Wyrażenie kulturowe
3.2.5. Autorytet kulturowy i polityczny marki
3.3. Stanowisko pozycjonowania i brief kulturowy
3.4. Organizacja pracy strategicznej. Biurokracje marketingowe i studia kulturowe
3.5. Marka kulturowa jako sieć społeczna
3.6. Rola tekstów kultury w budowie marki tożsamościowej
3.7. Kulturowa teoria innowacji
3.8. Strategia kulturowa
3.8.1. Ortodoksja kulturowa
3.8.2. Zmiana społeczna i potencjał ideologiczny
3.8.3. Materiał źródłowy
3.8.4. Taktyki kulturowe oraz realizacja strategii
3.9. Korporacyjny marketing symboliczny
3.10. Model dostosowawczy VCI (Vision-Culture-Image Alignment Model). Dialog tożsamościowy
3.11. Ograniczenia w stosowaniu modelu kulturowego
ROZDZIAŁ 4. MODEL MARKETINGU KULTUROWEGO I STRATEGIA KULTUROWA W KOMUNIKACJI MAREK W POLSCE
4.1. Metodyka badania
4.1.1. Analiza dyskursu
4.1.2. Siatka pojęciowa w marketingu kulturowym
4.1.3. Genealogia studiów przypadku marek
4.1.4. Profil polskiej kultury
4.2. Historyczno-hermeneutyczna analiza polskich kampanii reklamowych
4.2.1. FRUGO
4.2.2. Żywiec
4.2.3. Allegro
4.2.4. Reserved - wirusowe pozycjonowanie kulturowe
4.2.5. Raiffeisen - pościg za trendami (coolhunt)
4.3. Kulturowe innowacje polskich marek
4.3.1. Krowarzywa i Wegeguru
4.3.2. Kondrat Wina Wybrane i Biesiadowo
4.3.3. Yestersen
4.4. Aplikacja modelu kulturowego
4.4.1. Szumisie
4.4.2. Revolt of Nature
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
ZAŁĄCZNIKI
1. Scenariusz Szumisie Kochanie
2. Scenariusz Szumisie Ciało
3. Scenariusz Szumisie Praca
4. Fotoreportaż Revolt of Nature Lato
SPIS RYCIN
Kod wydawnictwa: 978-83-208-2469-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.