Dodano produkt do koszyka

Promocja

KULTURA MEDIA KOMUNIKACJA WIARY

KULTURA MEDIA KOMUNIKACJA WIARY

MAREK SOKOŁOWSKI

Wydawnictwo: ALGRAF

Cena: 36.70 zł 33.03 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-915484-7-3

250 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2007

WPROWADZENIE

Podejmowanie różnorodnych wątków badawczych w autorskiej książce jest zawsze ryzykowne, gdyż Czytelnicy mogą się czuć nieco zdezorientowani i zagubieni w gąszczu tematów i problemów, jakie owa publikacja porusza. Podobnie jest i w obecnej sytuacji, z której zamierzam nieco się wytłumaczyć.Książka jest zbiorem piętnastu szkiców, ujętych w formie trzech odrębnych części, będących w większości pogłębionymi refleksjami nad religijnymi wymiarami zjawisk kulturowych, przedstawionych w formie interdyscyplinarnych badań, łączących tematykę z zakresu socjologii, medioznawstwa, filmoznawstwa, religioznawstwa, antropologii kultury, etyki, estetyki i nowocześnie rozumianego kulturoznawstwa. Poświęcona jest zagadnieniom transformacji kultury współczesnej: multimediom, formom sztuki, najnowszej muzyce rockowej, kontrowersyjnym i głośnym filmom, Internetowi, ewangelizacji w cyberprzestrzeni. W jednych tekstach główne akcenty padają na sprawy polskie, w innych zaś na zjawiska i procesy o znaczeniu międzynarodowym - co związane jest zarówno z różnorodnością moich zainteresowań naukowych, jak i z naturą współczesnego świata, w którym wiele problemów i kwestii szczegółowych wciąż się przenika, zacierając granicę pomiędzy tym, co lokalne, a tym, co globalne.Pole obserwacji, jakie przedstawiam, związane jest jednak głównie z wiedzą o mediach (medioznawstwo) oraz współczesną socjologią, która jako nauka stosunkowo młoda jest dyscypliną dość otwartą i gotową do zarysowania szerokich perspektyw, by wszystkie zasygnalizowane wcześniej zjawiska ogarnąć.W ocenie Jerzego Mikułowskiego-Pomorskiego obecność w socjologii - jednej z najbardziej eksponowanych nauk przełomu wieków- szerokiej problematyki medialnej i nauk o komunikacji powoduje, że mogą się w niej kształtować różnorodne szkoły i podejścia, które nie są poddawane wzajemnej konfrontacji2. Odmiennie niż w naukach przyrodniczych zarówno w socjologii, jak i nauce o komunikacji, nie obowiązuje rygorystyczna zasada kontynuacji problemów i kumulacji wiedzy. To nie logika nauki, lecz aktualność danego problemu decyduje, że jest on brany na warsztat i taką też zasadę zastosowałem w prezentowanej książce.Wybór przedstawionych tematów, ale również analizowanych filmów nie jest przypadkowy, wynika zarówno z przyczyn subiektywnych- moich pasji poznawczych, jak też obiektywnych - bycia przez naukowca zarówno widzem, jak i interpretatorem. Różnorodność gatunkowa opisywanych filmów również nie powinna razić, pokazuje bowiem, jak bogata jest oferta współczesnego kina, które oprócz propozycji czysto komercyjnych, tworzy obrazy skłaniające do refleksji i zadumy.Co zatem łączy większość zebranych tekstów? Zdecydowanie dominująca perspektywa religijno-aksjologiczna, z silnie zaznaczoną sferą sacrum, pozwalającą na wielostronność oglądu współczesnej kultury medialnej, poddanej interdyscyplinarnej refleksji badawczej, umożliwiającej dostrzec w świetle humanistyki - mam taką nadzieję - nowe obszary współczesnej kultury i mediów.

SPIS TREŚCI

WPROWADZENIE

Część I
STUDIA SOCJOKULTUROWE. WYBRANE KOMPONENTY SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
Stalą obecność. Od techne do multimediów
Cisza i wrzask. Sztuka i media w globalnej wiosce
Rock chrześcijański. Sacrum czy profanum?
Internet jako wyzwanie badawcze
Argonauci cyberprzestrzeni? Subkultury internetowe

Część II
INTERPRETACJE FILMOZNAWCZE. PRZESZŁOŚĆ I TERAŹNIEJSZOŚĆ W PERSPEKTYWIE AKSJOLOGICZNEJ
Powrót do źródła. Rzecz o "Dolinie Issy" Tadeusza Konwickiego
Bóg, Honor i Ojczyzna. Na marginesie filmu "Szwadron" Juliusza Machulskiego
"Pinokio" - medialna kariera drewnianego pajacyka
Krwawe misterium. "Pasja" Mela Gibsona jako przykład kina o tematyce
religijnej
Artes moriendi. "Filadelfia" Jonathana Demme‘a - filmowa story o śmierci

Część III
SZKICE MEDIOZNAWCZE. KOŚCIÓŁ KATOLICKI I GLOBALNA KOMUNIKACJA WIARY
Ikony - obrazy - wizerunki. Film w dziele ewangelizacji
W stronę komunikacji wiary
"Rozgłaszajcie to na dachach" (Mt 10,27). Media w nauczaniu Jana Pawła II
Ewangelizacja w cyberprzestrzeni
Sztuczne raje, sztuczne piekła. Internet a nowe ruchy religijne
BIBLIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK

Kod wydawnictwa: 83-915484-7-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl