Dodano produkt do koszyka

Promocja

KREOWANIE TOŻSAMOŚCI SZKOŁY TOM 2. Konteksty historyczne, społeczno-kulturowe, edukacyjne

KREOWANIE TOŻSAMOŚCI SZKOŁY TOM 2. Konteksty historyczne, społeczno-kulturowe, edukacyjne

BEATA KOMOROWSKA, KRYSTYNA CHAŁAS

Wydawnictwo: KUL

Cena: 52.40 zł 47.16 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7363-897-6
 
606 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2009
 

Tożsamość szkoły można najogólniej określić jako styl pracy charakterystyczny dla danej szkoły, pozwalający rozwiązywać stałe problemy, "wpisane" w jej istotę, oraz problemy, których nośnikiem są nieprzewidziane sytuacje. Ten styl pracy jest uwarunkowany przez poziomy tożsamości jej podmiotów. Kiedy mówimy o tożsamości szkoły, to nasze myślenie skierowane jest na elementy, które odróżniają ją od innych szkół. Do nich zalicza się cele pedagogiczne, proces uczenia się, codzienną tzw. pedagogiczną autonomię nauczyciela. Można najogólniej powiedzieć, że tożsamość szkoły kieruje uwagę na kulturę szkoły.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie (Krystyna Chałas)

I. Historyczne i społeczno-kulturowe uwarunkowania tożsamości szkoły

Mieczysław Rusiecki
Uwarunkowania tożsamości szkół jezuickich w XVI-XVII wieku

Ks. Edward Walewander
Tożsamość szkoły w nauczaniu Kościoła na Lubelszczyźnie w okresie międzywojennym

Aldona Zakrzewska
Ideologiczne uwarunkowania tożsamości szkoły w Drugiej Rzeczypospolitej

Edyta Sadowska
Tożsamość polskiej szkoły w krajach pozaeuropejskich (lata 1940-1947)

Elżbieta Gorloff
Organizacja szkolnictwa ogólnokształcącego na Pomorzu Środkowym w latach 1945-1989 i jej determinanty

Elżbieta Dolata
Rola ruchu higienicznego w kształtowaniu tożsamości szkoły galicyjskiej w okresie autonomicznym

Bronisława Kulka
Tożsamość szkoły - między dawnymi a nowymi laty

Teresa Maresz
Edukacja historyczna we współczesnej szkole polskiej a kształtowanie tożsamości narodowej i regionalnej

Klaudia Węc
Kształtowanie tożsamości w dobie "kultury narcyzmu"

Jan T. Mróz
Społeczno-kulturowe uwarunkowania tożsamości szkoły - wczoraj, dziś‘ i jutro

Edyta Wolter
Tradycja kulturowa w procesie kreowania edukacyjnej tożsamości

Krystyna Ferenz
Szkoła jako instytucja w społeczności lokalnej

Elżbieta Gaweł-Luty
Edukacja wobec kreowania tożsamości jednostki

Anna Karpińska
Szkoła niejedno ma imię

Waldemar Furmanek
Wychowanie do wartości drogą budowania tożsamości szkoły

Anna Gomóła
Polak w rosyjskiej szkole - analiza pewnego przypadku

Tadeusz Bąk
Subkultura młodzieżowa jako droga do tożsamości

Wioletta Szymczak
Przygotowanie do uczestnictwa jako istotne zadanie szkoły

Ewa Tłuczek-Tadla
Zaufanie społeczne a kultura zaufania w szkole

Jan Zowczak
Motywy wyboru zawodu nauczycielskiego w warunkach polskiej transformacji - perspektywa socjologiczna

Ewelina Swidrak
Tożsamość społeczna uczniów - korzyści i zagrożenia

Marian Kopczewski
Rola autorytetu w kształtowaniu tożsamości nauczyciela

Tadeusz Wolan
Kształtowanie tożsamości osobistej uczniów w warunkach zmiany edukacyjnej (pedagogiczne reminiscencje)


II. Tożsamość szkoły i jej podmiotów - wzajemne zależności

Sławomir Pasikowski
Dystans od Ja jako wskaźnik dynamiki identyfikacji ze szkołą u przyszłych nauczycieli

Monika Szpringer, Grażyna Nowak-Starz, Małgorzata Markowska
Rola pedagoga w kreowaniu rzeczywistości profilaktyczno-wychowawczej szkoły

Beata Komorowska
Problemy tożsamościowe ucznia w wieku gimnazjalnym

Marta Buk-Cegiełka
Sytuacje edukacyjne w nauczaniu zintegrowanym stwarzające szanse kreowania tożsamości postkonwencjonalnej

Jacek Tendej
Troska o tożsamość wspólnoty szkolnej na przykładzie projektu "Radosna Nowina 2000"

Mariusz Sniadkowski
Animacja kulturalna ogniwem kreowania tożsamości szkoły

Magdalena Wasylewicz
Rola szkoły w kształceniu umiejętności odczytywania komunikatów wizualnych


III. Kreowanie tożsamości szkoły w świetle integracji teorii z praktyką

Czesław Banach
O celach, zadaniach i oczekiwaniach wobec polskiej szkoły

Wojciech Kojs
Niektóre wyznaczniki przemian szkoły współczesnej

Krzysztof Kraszewski
Oczekiwania wobec szkoły rodziców dzieci sześcioletnich

Marian Zdzisław Stepulak
Tożsamość szkoły w kontekście relacji interpersonalnych uczeń - nauczyciel

Beata A. Orłowska
Tożsamość a emancypacja (dwa słowa - dwa światy?)

Agnieszka Łagoda
Tożsamość transgresyjna jako kategoria pedagogiczna - o misji wychowania człowieka "przekraczającego siebie" w rzeczywistości edukacyjnej

Justyna Kurtyka-Chałas
Kryzys tożsamości młodzieży - perspektywa psychologiczna

Grzegorz Piekarski
Aktywność (pro)społeczna jako (nie)redukowalny element tożsamości ucznia

Beata Ecler-Nocoń
Tożsamość płciowa a wychowanie w szkole

Agata Popławska
Kreowanie tożsamości ucznia gimnazjum

Katarzyna Wereszczyriska
Kształtowanie tożsamości młodzieży w procesie edukacji gimnazjalnej

Danuta Opozda
Uczeń w domu: uczestnictwo szkoły w rodzinie wymiarem jej tożsamości

Ewa Murawska
Kategoria tożsamości w dyskursie pedeutologicznym (poszukiwanie utraconej tożsamości czy jej konstytuowanie się?)

Beata Fedyn, Ilona Gembalczyk
Tożsamość szkolnego procesu wychowania zdrowotnego

Krystyna Piosik
Wprowadzanie uczniów w świat nauki jako zadanie edukacji w gimnazjum

Irena Skwarek
Wprowadzanie uczniów w świat kultury i sztuki jako cel edukacyjny gimnazjum

Mariusz Zwoliński
Wprowadzenie uczniów w świat kultury i sztuki na przykładzie wiejskiego gimnazjum w Mstowie w woj. śląskim

Miriam Uhrinova
Stosowanie elementów wychowania regionalnego w procesie edukacyjnym dzieci w wieku przedszkolnym


IV. Tożsamość a problem niepełnosprawności

Ilona Gembalczyk, Beata Fedyn
Edukacja zdrowotna w kreowaniu tożsamości szkoły

Alicja Olszak
Postawy nauczycieli wobec integracji kształcenia osób niepełnosprawnych

Elżbieta Wojtaszek
Wspieranie osób niepełnosprawnych w kształtowaniu tożsamości osobowej i społecznej

Urszula Kaźmierczak, Irena Bułatowicz, Agnieszka Radzyminska
Tożsamość dziecka niepełnosprawnego w szkole


V. Tożsamość szkoły katolickiej i szkoły wyższej

Adam Maj
Wartości religijne konstytuujące tożsamość szkoły katolickiej

Andrzej Łuczyński
Tożsamość szkoły salezjańskiej

Andrzej Rozmus, Jarosław Swida
Tożsamość współczesnej szkoły wyższej - między kulturą akademicką a kulturą biznesu

Ewa Czerwińska
Tożsamość nauczyciela akademickiego w aspekcie planowania pracy dydaktycznej

Noty o autorach

Kod wydawnictwa: 978-83-7363-897-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl