KREOWANIE TOŻSAMOŚCI SZKOŁY TOM 2. Konteksty historyczne, społeczno-kulturowe, edukacyjne
BEATA KOMOROWSKA, KRYSTYNA CHAŁAS
Wydawnictwo: KUL
Cena: 52.40 zł
47.16 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7363-897-6
format: B5 oprawa: twarda Rok wydania: 2009 |
|
Tożsamość szkoły można najogólniej określić jako styl pracy charakterystyczny dla danej szkoły, pozwalający rozwiązywać stałe problemy, "wpisane" w jej istotę, oraz problemy, których nośnikiem są nieprzewidziane sytuacje. Ten styl pracy jest uwarunkowany przez poziomy tożsamości jej podmiotów. Kiedy mówimy o tożsamości szkoły, to nasze myślenie skierowane jest na elementy, które odróżniają ją od innych szkół. Do nich zalicza się cele pedagogiczne, proces uczenia się, codzienną tzw. pedagogiczną autonomię nauczyciela. Można najogólniej powiedzieć, że tożsamość szkoły kieruje uwagę na kulturę szkoły.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie (Krystyna Chałas)
I. Historyczne i społeczno-kulturowe uwarunkowania tożsamości szkoły
Mieczysław Rusiecki
Uwarunkowania tożsamości szkół jezuickich w XVI-XVII wieku
Ks. Edward Walewander
Tożsamość szkoły w nauczaniu Kościoła na Lubelszczyźnie w okresie międzywojennym
Aldona Zakrzewska
Ideologiczne uwarunkowania tożsamości szkoły w Drugiej Rzeczypospolitej
Edyta Sadowska
Tożsamość polskiej szkoły w krajach pozaeuropejskich (lata 1940-1947)
Elżbieta Gorloff
Organizacja szkolnictwa ogólnokształcącego na Pomorzu Środkowym w latach 1945-1989 i jej determinanty
Elżbieta Dolata
Rola ruchu higienicznego w kształtowaniu tożsamości szkoły galicyjskiej w okresie autonomicznym
Bronisława Kulka
Tożsamość szkoły - między dawnymi a nowymi laty
Teresa Maresz
Edukacja historyczna we współczesnej szkole polskiej a kształtowanie tożsamości narodowej i regionalnej
Klaudia Węc
Kształtowanie tożsamości w dobie "kultury narcyzmu"
Jan T. Mróz
Społeczno-kulturowe uwarunkowania tożsamości szkoły - wczoraj, dziś‘ i jutro
Edyta Wolter
Tradycja kulturowa w procesie kreowania edukacyjnej tożsamości
Krystyna Ferenz
Szkoła jako instytucja w społeczności lokalnej
Elżbieta Gaweł-Luty
Edukacja wobec kreowania tożsamości jednostki
Anna Karpińska
Szkoła niejedno ma imię
Waldemar Furmanek
Wychowanie do wartości drogą budowania tożsamości szkoły
Anna Gomóła
Polak w rosyjskiej szkole - analiza pewnego przypadku
Tadeusz Bąk
Subkultura młodzieżowa jako droga do tożsamości
Wioletta Szymczak
Przygotowanie do uczestnictwa jako istotne zadanie szkoły
Ewa Tłuczek-Tadla
Zaufanie społeczne a kultura zaufania w szkole
Jan Zowczak
Motywy wyboru zawodu nauczycielskiego w warunkach polskiej transformacji - perspektywa socjologiczna
Ewelina Swidrak
Tożsamość społeczna uczniów - korzyści i zagrożenia
Marian Kopczewski
Rola autorytetu w kształtowaniu tożsamości nauczyciela
Tadeusz Wolan
Kształtowanie tożsamości osobistej uczniów w warunkach zmiany edukacyjnej (pedagogiczne reminiscencje)
II. Tożsamość szkoły i jej podmiotów - wzajemne zależności
Sławomir Pasikowski
Dystans od Ja jako wskaźnik dynamiki identyfikacji ze szkołą u przyszłych nauczycieli
Monika Szpringer, Grażyna Nowak-Starz, Małgorzata Markowska
Rola pedagoga w kreowaniu rzeczywistości profilaktyczno-wychowawczej szkoły
Beata Komorowska
Problemy tożsamościowe ucznia w wieku gimnazjalnym
Marta Buk-Cegiełka
Sytuacje edukacyjne w nauczaniu zintegrowanym stwarzające szanse kreowania tożsamości postkonwencjonalnej
Jacek Tendej
Troska o tożsamość wspólnoty szkolnej na przykładzie projektu "Radosna Nowina 2000"
Mariusz Sniadkowski
Animacja kulturalna ogniwem kreowania tożsamości szkoły
Magdalena Wasylewicz
Rola szkoły w kształceniu umiejętności odczytywania komunikatów wizualnych
III. Kreowanie tożsamości szkoły w świetle integracji teorii z praktyką
Czesław Banach
O celach, zadaniach i oczekiwaniach wobec polskiej szkoły
Wojciech Kojs
Niektóre wyznaczniki przemian szkoły współczesnej
Krzysztof Kraszewski
Oczekiwania wobec szkoły rodziców dzieci sześcioletnich
Marian Zdzisław Stepulak
Tożsamość szkoły w kontekście relacji interpersonalnych uczeń - nauczyciel
Beata A. Orłowska
Tożsamość a emancypacja (dwa słowa - dwa światy?)
Agnieszka Łagoda
Tożsamość transgresyjna jako kategoria pedagogiczna - o misji wychowania człowieka "przekraczającego siebie" w rzeczywistości edukacyjnej
Justyna Kurtyka-Chałas
Kryzys tożsamości młodzieży - perspektywa psychologiczna
Grzegorz Piekarski
Aktywność (pro)społeczna jako (nie)redukowalny element tożsamości ucznia
Beata Ecler-Nocoń
Tożsamość płciowa a wychowanie w szkole
Agata Popławska
Kreowanie tożsamości ucznia gimnazjum
Katarzyna Wereszczyriska
Kształtowanie tożsamości młodzieży w procesie edukacji gimnazjalnej
Danuta Opozda
Uczeń w domu: uczestnictwo szkoły w rodzinie wymiarem jej tożsamości
Ewa Murawska
Kategoria tożsamości w dyskursie pedeutologicznym (poszukiwanie utraconej tożsamości czy jej konstytuowanie się?)
Beata Fedyn, Ilona Gembalczyk
Tożsamość szkolnego procesu wychowania zdrowotnego
Krystyna Piosik
Wprowadzanie uczniów w świat nauki jako zadanie edukacji w gimnazjum
Irena Skwarek
Wprowadzanie uczniów w świat kultury i sztuki jako cel edukacyjny gimnazjum
Mariusz Zwoliński
Wprowadzenie uczniów w świat kultury i sztuki na przykładzie wiejskiego gimnazjum w Mstowie w woj. śląskim
Miriam Uhrinova
Stosowanie elementów wychowania regionalnego w procesie edukacyjnym dzieci w wieku przedszkolnym
IV. Tożsamość a problem niepełnosprawności
Ilona Gembalczyk, Beata Fedyn
Edukacja zdrowotna w kreowaniu tożsamości szkoły
Alicja Olszak
Postawy nauczycieli wobec integracji kształcenia osób niepełnosprawnych
Elżbieta Wojtaszek
Wspieranie osób niepełnosprawnych w kształtowaniu tożsamości osobowej i społecznej
Urszula Kaźmierczak, Irena Bułatowicz, Agnieszka Radzyminska
Tożsamość dziecka niepełnosprawnego w szkole
V. Tożsamość szkoły katolickiej i szkoły wyższej
Adam Maj
Wartości religijne konstytuujące tożsamość szkoły katolickiej
Andrzej Łuczyński
Tożsamość szkoły salezjańskiej
Andrzej Rozmus, Jarosław Swida
Tożsamość współczesnej szkoły wyższej - między kulturą akademicką a kulturą biznesu
Ewa Czerwińska
Tożsamość nauczyciela akademickiego w aspekcie planowania pracy dydaktycznej
Noty o autorach
Kod wydawnictwa: 978-83-7363-897-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.