Dodano produkt do koszyka

Promocja

KOREPETYCJE W CYFROWYM ŚWIECIE - ANALIZA NIE TYLKO ETNOGRAFICZNA

KOREPETYCJE W CYFROWYM ŚWIECIE - ANALIZA NIE TYLKO ETNOGRAFICZNA

JAKUB JERZY CZARKOWSKI

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO DiG

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-286-0099-7

184 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

Tematyka podjęta w książce jest bardzo ważna, wciąż aktualna i jednocześnie perspektywiczna. Przydatna w naukach społecznych, a zwłaszcza w obszarze pedagogiki, dydaktyki i technologii informacyjno- komunikacyjnych. Autor w swojej książce prezentuje obszerne analizy teoretyczne i empiryczne dotyczące obszaru, który oscyluje wokół triady: korepetycje - współczesna edukacja - przestrzeń cyfrowa. (...) Praca ma formę szkicu etnograficznego, w którym Autor z imponującą erudycją prezentuję swój zamysł naukowy i zaprasza czytelnika do dialogu i refleksji nad jakże istotnym, choć pomijanym (z wielu względów) obszarem dotyczącym korepetycji. Zjawisko korepetycji to problem złożony, który trudno definitywnie ocenić. W recenzowanej książce takich ocen nie znajdziemy (i słusznie), natomiast mamy kompendium wiedzy z tego zakresu. Rozważania prowadzone przez Autora pozbawione są jakiegokolwiek moralizatorstwa. Z recenzji dr hab. Marty Wrońskiej, Prof. UR. Na tle ukazujących się książek o tematyce pedagogicznej praca Jakuba Czarkowskiego pt. "Korepetycje w cyfrowym świecie" to praca zasługująca na szczególna uwagę. Świadczy bowiem nie tylko o znaczeniu prezentowanej problematyki lecz także, a może przede wszystkim o dojrzałości naukowej Autora jako teoretyka i badacza, jako znawcy omawianej w książce tematyki i wreszcie znakomitego pedagoga nie tylko teoretyka, ale przede wszystkim praktyka-pedagoga, który swoje życie działalność praktyczna i naukową poświęcił dwom wartościom, które można wyrazić najprościej "uczyć-wychowywać".
Z recenzji dr hab. Janiny E. Karney, Prof. UW

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Wprowadzenie do problemu - korepetycje jako przedmiot
namysłu pedagoga, prawnika, badacza i innych
1.1. Uwagi natury ogólnej
1.2. Definicje i pojęcia
1.3. Między prawem a ekonomią
1.4. Korepetycje jako zjawisko społeczne
1.5. Potrzeba badań i refleksji - uwagi metodologiczne i metodyczne
o badaniu korepetycji
1.6. Rozmiar i obraz zjawiska w świetle badań własnych

Rozdział 2. Wybrane modele procesu uczenia się-nauczania
2.1. Wnioski z prac Benjamina Blomma
2.2. Cykl Kolba i związane z nim okoliczności
2.3. Teoria kształcenia wielostronnego
2.4. Konstruktywizm i korepetycje
2.5. Kształcenie komplementarne

Rozdział 3. Uwagi ogólne o uczeniu się i nauczaniu w procesie korepetycji
3.1. Elementy konstytutywne korepetycji
3.2. Klimat społeczny korepetycji
3.3. Kultura dydaktyczna udzielania korepetycji
3.3. Zasady kształcenia w praktyce korepetycji
3.4. Monitorowanie, obserwacja i udzielanie informacji zwrotnych
3.5. W świetle badań własnych

Rozdział 4. Uczniowie - uczestnicy korepetycji
4.1. Przyczyny trudności szkolnych
4.2. Zmysły i zdolności
4.3. Uczniowie zdolni - szczególny przypadek
4.4. Motywacja i uwaga
4.5. Inne cechy indywidualne
4.6. Zmęczenie materiału
4.7. Uczestnicy w świetle badań własnych

Rozdział 5. Korepetytorzy
5.1. Zróżnicowane grono
5.2. Pozamerytoryczne kompetencje korepetytora
5.3. Skuteczność korepetytora w odniesieniu do różnych sytuacji
5.4. Niektóre uwarunkowania realizacji zadań przez korepetytora
5.5. Etyczne aspekty korepetycji
5.6. Korepetytorzy w świetle badań własnych

Rozdział 6. Stosowana dydaktyka korepetycji - wybrane metody udzielania
korepetycji
6.1. Metody korepetycji - nauczanie czytania i pisania
6.2. Duolog reading - czytanie w parach
6.3. Pisanie, planowanie i redagowanie tekstów
6.4. Posługiwanie się tekstem - praca z tekstem źródłowym (i nie tylko)
6.5. Matematyka (nauki ścisłe)

Rozdział 7. Materiały i nowoczesne technologie
7.1. Materiały i pomoce
7.2. Kilka uwag natury formalno-prawnej
7.3. Wybrane otwarte zasoby edukacyjne
7.4. Nowoczesne technologie cyfrowe w korepetycjach
7.6. Cyfrowy narzędziownik
7.7. Programy i materiały w Internecie
7.5. Nowoczesne technologie a korepetycje w świetle badań

Zakończenie i podsumowanie

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-286-0099-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl